Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban, Aysel
dc.contributor.authorEraslan, Şerife
dc.date.accessioned2020-10-27T11:37:52Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23064
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the relationship between attachment styles of 3-6 year-old preschool children with single and married parents, and of these parents to their own parents. The materials of this study using convergent parallel design among mixed research designs are Doll Story Completion Task, Parental Bonding Instrument, Relationship Scales Questionnaire, parental interview, and demographic information forms. The study sample, which is from official kindergartens under The Ministry of National Education, is 40 children whose parents are married and their parents, 40 children whose parents are single and their mothers. The quantitative data is analyzed using t-test, chi-square test and Mann Whitney U test. The relationship between single and married mothers' attachment styles to their parents and children are observed using Spearman's Rho. The qualitative data is analyzed using content analysis. It was observed that among children with married parents, 48% developed secure attachment, while 53% had insecure. 70% of children with single parents had secure attachment when 30% of them had insecure. There was no significant difference between attachment styles of children with married and single parents and gender, caregiver, and duration of divorce and marriage. There was a significant relationship between children’s attachment styles and the marital status of the parents, while the relationship was not significant between the mother’s and child’s attachment styles. There was a moderate, significant, negative relationship between the secure attachment of married mothers and their perceived attention/control behavior, while this relationship was moderate, significant and positive among single mothers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBağlanmatr_TR
dc.subjectBoşanma
dc.subjectOkul öncesi dönem
dc.subject3-6 yaş çocuklar
dc.subjectAnnenin kendi annesine bağlanması
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.title3-6 Yaş Çocuklarının Ebeveynlerine Bağlanma Stilleri: Tek ve Evli Ebeveynlerin Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeAttachment Styles Of 3-6 Year-Old Chıldren To Theır Parents: A Comparı̇Son Between Sı̇Ngle And Marrı̇Ed Parentstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, ebeveyni tek ve evli olan 3-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının bağlanma stilleri ile bu çocukların ebeveynlerinin kendi ebeveynlerine bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desenin kullanıldığı araştırmada Oyuncak Öykü Tamamlama Testi, Ana-Babaya Bağlanma Ölçeği, İlişki Ölçeği Anketi, ebeveyn görüşme formu ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi anaokullarında eğitim gören, ebeveyni evli olan 40 çocuk ve bu çocukların anne ve babaları ile ebeveyni tek olan 40 çocuk ve bu çocukların annelerinden oluşmaktadır. Araştırmada nicel verilerin analizinde; t-testi, ki-kare testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Tek ve evli olan annelerin hem kendi ebeveynleriyle hem de çocuklarıyla olan bağlanma stilleri arasındaki ilişki, Spearman's Rho analizi ile incelenmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan ebeveyni evli olan çocukların %48’inin güvenli, %53’ünün ise güvensiz bağlandıkları görülmüştür. Ebeveyni tek olan çocukların ise %70’inin güvenli, %30’unun güvensiz bağlanma stili geliştirdikleri görülmüştür. Ebeveyni tek ve evli olan çocukların bağlanma stillerine göre cinsiyet, çocuğa bakan kişi, ebeveynin boşanma ve evlilik süresi arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Araştırmada çocukların bağlanma stilleri ile ebeveynin medeni durumu arasında anlamlı bir ilişki varken, annelerin bağlanma stilleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Araştırmada, evli olan annelerin güvenli bağlanması ile anne ilgi/kontrolü arasında orta düzeyde, negatif yönde ve anlamlı, tek olan annelerin güvenli bağlanması ile anne ilgi/kontrolü arasında ise orta düzeyde, pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-10-27T11:37:52Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster