Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkmaz, Fatoş
dc.contributor.authorKestel, Sıdıka
dc.date.accessioned2020-10-12T07:38:15Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-08-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22900
dc.description.abstractKestel, S., The Effect Of Blended Nursing Process Teaching On First Year Nursing Students’ Care Plan Preparation Skills, Hacettepe University Graduate School Health Sciences, Fundamentals of Nursing Program PhD Thesis, Ankara, 2020. Although studies have been carried out to provide care using the nursing process approach since 1955, there are still difficulties in teaching, planning, and implementing this approach in many countries. Therefore, the aim of the present study was examining the effect of blended nursing process teaching on first-year nursing students’ care plan preparation skills. This study was conducted in a nursing faculty of a university between 20.09.2017 - 28.09.2018 as a quasi-experimental and post-test control group research, with a total of 195 students, including intervention (n=92) and control (n=103) groups. Control group students completed the nursing process teaching only with the in-class face-to-face teaching methods. The intervention group students completed teaching in-class face-to-face teaching methods blended with online learning platform (Moodle). Within the scope of the study, matched case examples related to the weekly topics of the Fundamentals of Nursing Course were prepared. Matched case examples were scripted and videos were shot with standard patients. In addition, the data of the cases prepared using the nursing process were reviewed and analyzed. Thereafter; nursing diagnoses, interventions, and outcomes were composed according to NANDA, NIC, and NOC terminologies. Outcome criteria were structured and diagnosis-specific nursing interventions were planned. This case examples on nursing process teaching was recorded on camera, and uploaded on the Moodle platform, and made available to the intervention group students simultaneously with the in-class face-to-face teaching. The effectiveness of this teaching method was evaluated at the end of the term. The Descriptive Data Sheet, Post-Test Case Care Plan, and Mobile Learning Attitude Scale were utilized for data collection. Both intervention and control groups were similar in terms of socio-demographic characteristics(p > 0.05). The differences between the data collection, diagnosis determination, planning steps of the nursing process, and the Post-Test Case Care Plan’s score of the intervention group and control group students were found to be statistically significant (x̄= 60.14; t (184,1) = -14.48, p < 0.05). The students in the intervention group identified significantly more case-specific data, formed more nursing diagnoses, and planned more interventions compared to the control group students (p < 0.05). As a conclusion, the blended nursing process teaching enabled the first-year nursing students to plan care more effectively. Based on the results of the study, this blended learning approach may be recommended to support teaching at different levels of the nursing process. Key words: Nursing, nursing student, nursing process, nursing care plan, blended learning, learning management system-moodle  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectÖğrenci hemşire
dc.subjectHemşirelik süreci
dc.subjectHemşirelik bakım planı
dc.subjectHarmanlanmış öğrenme yaklaşımı
dc.subjectÖğrenim yönetim sistemi- moodle
dc.titleÇevrimiçi Öğrenme Ortamı (Moodle) İle Harmanlanmış Öğretimin Hemşirelik Süreci Öğrenimine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetKestel, S., Çevrimiçi Öğrenme Ortamı(Moodle) İle Harmanlanmış Öğretimin Hemşirelik Süreci Öğrenimine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Esasları Programı Doktora Tezi, Ankara, 2020. Hemşirelik süreci yaklaşımı kullanılarak bakımın sunulmasına yönelik çalışmalar 1955’li yıllara dayansa da günümüzde pek çok ülkede halen hemşirelik süreci konusunun öğretiminde ve bu yaklaşım ile bakımın planlanması ve uygulanmasında aşılması gereken güçlükler bulunmaktadır. Bu doğrultuda araştırma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerine çevrimiçi öğrenme ortamı(moodle) ile harmanlanmış öğretimin hemşirelik süreci öğrenimine etkisini belirlemek amacıyla yarı deneysel, son test kontrol gruplu olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir üniversitenin hemşirelik bölümünde 20.09.2017 – 28.09.2018 tarihleri arasında, kontrol(n:103) ve müdahale(n:92) olmak üzere 195 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubu öğrencileri hemşirelik süreci konusunun öğrenimini yalnızca sınıf içi yüz yüze öğretim yöntemiyle tamamlamıştır. Müdahale grubunda hemşirelik süreci konusunun öğretimi sınıf içi yüz yüze öğretime paralel çevrimiçi öğrenme platformu (moodle) ile harmanlanmış öğretim yöntemi ile tamamlamıştır. Araştırma kapsamında, Hemşirelik Esasları Dersinin haftalık aktarılan konuları ile eşleştirilmiş farklı vaka örnekleri hazırlanmıştır. Vaka örnekleri senaryolaştırılarak, standart hasta videoları çekilmiştir. Ayrıca hemşirelik süreci kullanılarak, hazırlanan vakaların verileri gözden geçirilip analiz edilmiş, NANDA, NIC, NOC terminolojilerine göre verilerle uyumlu hemşirelik tanıları oluşturulmuş, sonuç kriterleri yapılandırılmış, tanıya özgü hemşirelik girişimleri planlanmış ve ders videoya çekilmiştir. Araştırma kapsamında, hemşirelik süreci konusunun öğretimine ilişkin hazırlanan bu ders videoları moodle platformuna aktarılmış ve sınıf içi yüz yüze öğretim ile eşzamanlı olarak müdahale grubu öğrencilerinin erişimine açılmıştır ve dönem sonunda öğretimin etkililiği değerlendirilmiştir. Veriler, Tanıtıcı Özellikler Formu, Son Test Vaka Bakım Planı, Memnuniyet Formu ve Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda müdahale ve kontrol grubunun sosyodemografik özellikler bakımından benzer oldukları belirlenmiştir(p>0,05). Müdahale grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin hemşirelik süreci veri toplama, tanı belirleme, girişimleri planlama aşamaları ve toplam puan ortalamaları (¯Xmüdahale=60,14; t (184,1) = -14,48, p<0,05) arasındaki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Müdahale grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre vakaya özgü daha fazla sayıda veriyi belirlediği, hemşirelik tanısı oluşturduğu ve girişim planladığı saptanmıştır(p<0,05). Sonuç olarak, harmanlanmış öğrenme yaklaşımının hemşirelik süreci konusunun öğretiminde etkili olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları doğrultusunda hemşirelik süreci konusunun öğretiminde harmanlanmış öğrenme yaklaşımının kullanımın yaygınlaştırılması ve öğrencilerin öğrenme güçlüğü yaşadığı diğer ders konularının öğretiminde de bu öğrenme yaklaşımının kullanılması önerilmiştir. Anahtar kelimeler: Hemşirelik, öğrenci hemşire, hemşirelik süreci, hemşirelik bakım planı, harmanlanmış öğrenme yaklaşımı, öğrenim yönetim sistemi- moodletr_TR
dc.contributor.departmentHemşirelik Esaslarıtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2021-04-16T07:38:15Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster