Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGök, Bilge
dc.contributor.authorAşuluk, Yasemin
dc.date.accessioned2020-08-05T13:00:00Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-04-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22505
dc.description.abstractThis research aims to reveal the impact of mind games on the comprehension skill of primary education third grade students in Turkish course. The research was carried out in a public primary school in Yapracık, located in the district of Etimesgut, Ankara. The study group consisted of 71 students (35 of them being in the experimental group, 36 of them being in the control group) who were 3rd grade students during the fall semester of the 2019-2020 academic year. This quasi-experimental research was based on a pretest-posttest control group design. For this purpose, the quantitative data of the research were collected through “Reading Comprehension Skill Test”. Pretest scores and posttest scores obtained from the test constitute the quantitative data of the research. Qualitative data to support the quantitative data of the research were gathered through a semi-structured interview form in order to get the opinions of 10 students in the experimental group after application of mind games. The data were analyzed with SPSS software. Quantitative data of the study were analyzed with two-way ANOVA for mixed measures test. Qualitative data were analyzed by content analysis method. Findings of the quantitative analysis revealed that mind games applied to experimental group students had a positive effect on their reading comprehension skill in Turkish course. Qualitative findings obtained to support the quantitative findings related to the experimental group students indicated that the application of mind games contributes to the reading comprehension skill of the students in Turkish course.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectzekâ oyunlarıtr_TR
dc.subjectOkuduğunu anlama becerisitr_TR
dc.subjectOkuduğunu anlama becerisi testitr_TR
dc.subjectTürkçe dersitr_TR
dc.subjectTürkçe öğretimitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleZekâ Oyunlarının İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Mınd Games On The Readıng Comprehensıon Skıll Of Prımary Educatıon Thırd Grade Students In Turkısh Course
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, zekâ oyunlarının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, Ankara ili Etimesgut ilçesine bağlı Yapracık semtinde bulunan bir devlet ilkokulunda yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 öğretim yılının güz döneminde üçüncü sınıfa giden 71 öğrenciden (35’i deney grubu, 36’sı kontrol grubu) oluşmaktadır. Araştırma yarı deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu desen şeklinde tasarlanmıştır. Bu amaçla araştırmanın nicel verileri “Okuduğunu Anlama Becerisi Testi” aracılığıyla toplanmıştır. Testten elde edilen ön test puanları ile son test puanları araştırmanın nicel verilerini oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verilerini destekleyen nitel veriler ise zekâ oyunları uygulamasından sonra deney grubunda yer alan 10 öğrencinin görüşlerini almak üzere “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri karışık desenler için iki faktörlü ANOVA testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel analiz bulguları, zekâ oyunlarının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Deney grubu öğrencilerinin nicel bulgularını desteklemek amacıyla elde edilen nitel bulgular ise zekâ oyunları uygulamasının öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi boyutunda katkı sağladığını göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-08-05T13:00:00Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess