Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalaman, Ufuk
dc.contributor.authorKanat Mutluoğlu, Arzu
dc.date.accessioned2020-03-09T07:16:49Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-01-23
dc.identifier.citationKanat-Mutluoğlu, A. (2020). A multıphase study on willingness to communicate in an English as a foreign language learnıng context (Unpublished doctoral dissertation). Hacettepe University, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22259
dc.description.abstractThis dissertation explores the willingness to communicate in a foreign language (L2 WTC) of English language (EFL) learners in Turkey. It firstly attempts to elicit the EFL learners’ perceptions of L2 WTC in order to identify the variables affecting L2 WTC through a qualitative data collection set. The thematic analysis of the data leads to the construction of a valid and reliable data collection tool based on the direct reflections of EFL learners. This tool is employed to collect data from 933 Turkish EFL learners in different universities. The psychometric analyses suggest that L2 WTC has different components inside and outside the classroom. Following this phase, a mixed methods research study adopting both macro and micro perspective is conducted in order to recruit a fuller understanding of L2 WTC. To represent the macro perspective, 636 Turkish EFL learners taking intensive EFL lessons participated in a quantitative study. The results indicate that Turkish EFL learners have a moderate level of L2 WTC in both settings; yet, their level of L2 WTC inside the classroom is significantly higher than outside the classroom. Additionally, L2 WTC in both settings is observed to be predicted by different underlying variables. Moreover, the micro perspective focuses only on L2 WTC inside the classroom and it suggests that L2 WTC emerges in the classroom both as observable behaviors and as unobservable intentions. The EFL learners posit that their L2 WTC is a combination of individual, contextual and affective variables, which leads to the fluctuations in their level.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectWillingness to communicatetr_TR
dc.subjectTrait-like willingness to communicate
dc.subjectState willingness to communicate
dc.subjectUnderlying variables of willingness to communicate
dc.subjectScale development
dc.titleA Multıphase Study On Wıllıngness To Communıcate In An Englısh As A Foreıgn Language Learnıng Contexttr_en
dc.title.alternativeYabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Ortamında İletişim İstekliği Üzerine Çok Aşamalı Bir Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez Türkiye’deki İngilizce öğrenenlerin o dildeki iletişim istekliliklerini incelemektedir. Bu çalışma, ilk olarak, bir nitel veri toplama aracıyla, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen bireylerin İngilizce iletişim isteklilikleri ve bu istekliliklerini etkileyen değişkenler hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaya çalışır. Bu veriler üzerinde uygulanan tematik analiz ise İngilizce öğrenenlerin ifadelerinin yansıması olan geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı geliştirilmesini sağlamıştır. Farklı üniversitelerdeki 933 İngilizce öğrenen bireyden veri toplamak için bu araç kullanılmıştır. Psikometri analizleri, İngilizce iletişim istekliliğinin sınıf içinde ve dışında farklı bileşenlere sahip olduğunu göstermiştir. Bu çok aşamalı tezin, ana aşamasında ise İngilizce iletişim istekliliği için daha net bir anlayış elde etmek için genel (makro) ve özel (mikro) bakış açısı benimsenmiştir. Makro bakış açısını yansıtmak için, çalışmaya yoğun İngilizce dersi alan bireyler katılmıştır. Sonuçlar, İngilizce öğrenenlerin her iki ortamda orta düzeyde iletişim istekliliğine sahip olduğunu ama sınıf içinde iletişim istekliliği seviyesinin sınıf dışı iletişim istekliliğinden daha yüksek olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, sınıf içi ve sınıf dışı İngilizce iletişim istekliliğinin farklı değişkenler tarafından tahmin edildiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca mikro bakış açısı, sadece sınıf içi İngilizce iletişim istekliliği üzerine eğilmiştir ve sınıf içinde İngilizce iletişim istekliliğinin gözlenebilen davranışlar ve gözlenemeyen niyetler olarak ortaya çıktığını göstermiştir. İngilizce öğrenen bireyler, bu dildeki sınıf içi iletişim istekliliklerini bireysel, bağlamsal ve duygusal değişkenlerin bir birleşimi olarak kabul ederler, ki bu durum da iletişim istekliliklerinde değişim olmasına yol açmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-09-11T07:16:49Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster