dc.contributor.advisor | Korkmaz, Hünkar | |
dc.contributor.author | Arıkan Açıkgöz, Simla | |
dc.date.accessioned | 2020-03-03T08:48:12Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22246 | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the effect of English worksheets designed in accordance with the visual design principles used in higher education on English teaching. Partially mixed sequential dominant status design was used in this research. As data collection tool, an academic achievement test (four basic language skills, grammar, vocabulary), Motivation Scale, questionnaire and interview form applied to students and instructors, personal information form were used. The study group is consisted of four sections’ students studying in the English Preparatory Education Unit of a university in Çankaya in Ankara and their four instructors. As a result of the study, it was found that four basic language skills, grammar and vocabulary levels of the students to whom the worksheets designed in accordance with the visual design principles were applied increased. The data obtained from the personal information forms shows that the designed worksheets do not contribute to the students’ average weekly working time outside the school. As a result of the Motivation Scale application, it was seen that the designed worksheets played an active role in increasing the students’ motivation levels for the English course. Findings from the questionnaire and interview forms indicated that the students have found the new worksheets more organized, understandable, heartwarming, motivating, entertaining and interesting. Besides, the instructors found the new worksheets as spacious, useful, motivating, organized, easy to follow and the images as attractive, simple and understandable. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çalışma yaprakları | tr_TR |
dc.subject | Görsel tasarım ilkeleri | |
dc.subject | Materyal tasarımı | |
dc.subject | Yükseköğretim | |
dc.subject | İngilizce öğretimi | |
dc.subject | İngilizce öğretim programı | |
dc.subject | İngilizce hazırlık eğitimi | |
dc.title | Görsel Tasarım İlkelerine Göre Hazırlanmış Çalışma Yapraklarının Öğrencilerin Öğrenme Ürünleri Üzerine Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect Of Worksheets Prepared According To The Visual Design Principles On Learning Outcomes Of Students | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada yükseköğretimde kullanılan görsel tasarım ilkeleri doğrultusunda tasarlanmış İngilizce çalışma yapraklarının İngilizce öğretimine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada kısmen karma sıralı baskın statülü desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak akademik başarı testi (İngilizce dört temel dil becerisi, dilbilgisi ve kelime bilgisi), Motivasyon Ölçeği, öğrenci ve öğretim elemanlarına uygulanan anket ve görüşme formu, kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu Ankara İli Çankaya İlçesindeki bir üniversitenin İngilizce Hazırlık Eğitimi Biriminde öğrenim gören dört şubenin öğrencileri ve öğrencilerin ders sorumlusu olan dört öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırma neticesinde, akademik başarı testinde görsel tasarım ilkeleri doğrultusunda tasarlanmış çalışma yapraklarının uygulandığı öğrencilerin dört temel dil becerisi, dilbilgisi ve kelime bilgisi düzeylerinde artış olduğu tespit edilmiştir. Kişisel bilgi formlarından elde edilen veriler hazırlanmış çalışma yapraklarının, öğrencilerin okul dışındaki haftalık İngilizce çalışma süreleri ortalamalarına herhangi bir katkısı olmadığını göstermektedir. Motivasyon Ölçeği uygulaması sonucunda, hazırlanmış çalışma yapraklarının öğrencilerin İngilizce dersine duydukları motivasyon seviyelerinin artmasında etkili olduğu görülmüştür. Anket ve görüşme formlarından elde edilen bulgular, öğrencilerin yeni çalışma yapraklarını daha düzenli, anlaşılır, iç açıcı, motive edici, eğlenceli ve ilgi çekici bulduklarını; öğretim elemanlarının ise yeni çalışma yapraklarını ferah, kullanışlı, motive edici, düzenli, takibi kolay; kullanılan görselleri ise çekici, sade ve anlaşılır bulduklarını göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-03-03T08:48:12Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |