Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFendoğlu, Hasan Tahsin
dc.contributor.authorGüçyetmez, Mustafa
dc.date.accessioned2020-02-26T06:49:11Z
dc.date.issued2019-06-13
dc.date.submitted2019-06-13
dc.identifier.citationGüçyetmez, Mustafa (2019), Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22209
dc.description.abstractThe legislative branch of government has the authority to legislate law in order to establish regulations for it’s country. However, this process of congressional debate over the creation and amending of laws can be long and tedious. Some areas of immediate concern may need to be regulated more efficiently. Because of this necessity, a government’s executive branch may be granted the power to issue certain laws in order to respond to problems more quickly. On April 16, 2017 a constitutional referandum was held in Turkey. The president was granted the authority to issue presidential decrees through constitutional amendments. Hereby, the president can now regulate some issues firsthand by presidential decree. However, the newly adopted constitutional amendments of 2017 have indicated that the authority of the president to issue presidential decrees has some limitations. As a policing measure, the constitutional court is charged with monitoring how the president uses this authority, according to the constitution. The practice of executive order by the president in the United States is relatively similar with Turkey’s presidential decree. The work in this paper demonstrates the scope of presidential decrees and their limitations comperatively.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCumhurbaşkanlığı Kararnameleritr_TR
dc.subjectReferandumtr_TR
dc.subjectKararnametr_TR
dc.subjectYürütme organıtr_TR
dc.subjectBaşkanlıktr_TR
dc.titleCumhurbaşkanlığı Kararnameleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYasama organı, kural koyma adına kanun yapma yetkisine sahiptir. Lakin yasama organının kanun yapma ve değiştirme süreci meşakkatli ve uzun olabilmektedir. Bunun yanında bazı ivedilikle düzenlenmesi gereken konular etkili bir düzenlenmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyaca binaen yürütme organı, problemlere hızlı bir müdahale adına belirli kuralları çıkarma gücüyle donatılabilmektedir. 16 Nisan 2017 tarihinde Türkiye’de yapılan anayasal referandum ile Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri yayımlama yetkisi ile donatılmıştır. Bu kararnamelerle Cumhurbaşkanı, ilk elden bazı konuları düzenleyebilmektedir. Bunun yanında bu yetki sınırsız olmayıp Anayasada bazı şartlara tabi tutulmuştur. Bu bakımdan Anayasa Mahkemesi, Cumhurbaşkanının sahip olduğu bu yetkiyi Anayasaya uygun kullanıp kullanmadığını denetleme yetkisine sahip niteliktedir. Bu anlamda, Birleşik Devletler’de Başkanın sahip olduğu Başkanlık Kararnameleri, Anayasal değişiklikten sonraki Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerine benzer niteliktedir. Bu çalışmada Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin kapsamı ve sınırlamaları karşılaştırmalı bir şekilde anlatılmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentKamu Hukukutr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-02-26T06:49:11Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster