Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin Kütük, Birsen
dc.contributor.authorZhang, Yulan
dc.date.accessioned2020-02-26T06:35:06Z
dc.date.issued2020-01-24
dc.date.submitted2020-01-09
dc.identifier.citationAPA 6tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22194
dc.description.abstractIn recent years, between Turkey and China economic and trade relations have been increasing. It can be said that Turkey's "Central Corridor initiative’’ and China's "Silk Road Economic Belt and 21. Century sea route Silk Road (B & R)” revival have brought more Chinese students to Turkey. For Chinese students, Turkey offers a whole new experience with language, culture, and lifestyle. In this study, the difficulties faced by Chinese students in their educational life and daily lives, social communication skills, financial difficulties and the worlds of thought and meaning related to the process of integration with Turkish culture were discussed directly through their experiences and discourses. The main purpose of the study was to determine the reasons why Chinese students chose Turkey for their education. Additionally, the aim of the study is to present the level of social integration of Turkish culture and their thoughts and experiences about Turkey in the educational process of the Chinese students at a descriptive level. As a result of the study, it was observed that the reasons why Chinese students chose Turkey for education is to receive education in Turkish, that Turkey is a secular and Muslim country, that they are interested in Turkey, that there is an opportunity to change in life and education, scholarship and person proposal. It has been observed that Chinese students with a low level of integration into Turkish culture prefer a segre life among themselves.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇinli uluslararası öğrencilertr_TR
dc.subjectSosyal bütünleşme
dc.subjectUluslararası öğrenci göçü
dc.subject.lcshSosyolojitr_TR
dc.titleTürkiye’ye Eğitim Amaçlı Gelen Uluslararası Çinli Öğrencilerin Sosyal Bütünleşmeleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSon yıllarda Türkiye ve Çin arasında ekonomi ve ticaret ilişkileri artmaktadır. Türkiye'nin ‘‘Orta Koridor girişimi’’ ve Çin’in “İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ve 21. Yüzyıl Deniz Yolu İpek Yolu(B & R)”unu yeniden canlandırmasının daha fazla Çinli öğrencinin Türkiye’ye gelmesini sağladığı söylenebilir. Çinli öğrenciler için Türkiye, dili, kültürü ve yaşam tarzı ile yepyeni bir deneyim alanı sunmaktadır. Bu çalışmada Çinli öğrencilerin eğitim hayatında ve günlük yaşamlarında karşılaştıkları zorluklar, sosyal iletişim becerileri, finansal sıkıntılar ve Türk kültürü ile bütünleşmesi sürecine ilişkin düşünce ve anlam dünyaları doğrudan onların deneyimleri ve söylemleri üzerinden ele alınmıştır. Çalışmada temel amaç Çinli öğrencilerin eğitim için Türkiye’yi seçme nedenlerini belirlemektir. Bunun yanı sıra Çinli öğrencilerin eğitim süreçlerinde Türk kültürü ile sosyal bütünleşme düzeylerini ve Türkiye’ye ilişkin düşünce ve deneyimlerini betimsel düzeyde ortaya koymak da çalışmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, Çinli öğrencilerin Türkiye’yi eğitim için seçme nedenlerinin Türkçeye ilişkin eğitim alması, Türkiye’nin laik ve müslüman ülke olması, Türkiye'ye ilgi ve sempati duyması, hayat ve eğitimde bir değişim fırsatı olması, burs ve kişi önersi olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra Türk kültürüne entegrayson düzeyi düşük olan Çinli öğrencilerin daha çok kendi aralarında segre bir yaşamı tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyolojitr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster