Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEryiğit, Canan
dc.contributor.authorFan, Yanrong
dc.date.accessioned2020-02-03T07:25:55Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2019-12-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/21990
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of online shopping convenience and e- service quality on the repurchase intention. For this purpose, at first, the dimensions of online shopping convenience were identified. Afterwards, the effects of dimensions of perceived online shopping convenience and e-service quality on repurchase intention were tested for Chinese Turkish samples. In this study, the data obtained from 197 Turkish and 207 Chinese consumers were analyzed by exploratory factor analysis and hierarchical regression analysis. According to the findings of the study, for Chinese sample, search and evaluation convenience, transaction convenience and e-service quality significantly influence repurchase intention. In Turkish sample, purchase convenience, post purchase convenience and e-services quality significantly effect repurchase intention.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇevrimiçi alışveriş kolaylığıtr_TR
dc.subjectÇevrimiçi alışveriştr_TR
dc.subjectE-Hizmet kalitesitr_TR
dc.titleAlgılanan Çevrimiçi Alışveriş Kolaylığı ve Algılanan E-Hizmet Kalitesinin Çevrimiçi Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkileritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı algılanan çevrimiçi alışveriş kolaylığının ve algılanan e-hizmet kalitesinin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu amaçla, algılanan çevrimiçi alışveriş kolaylığının boyutları belirlenerek boyutların ve e-hizmet kalitesinin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkileri Çin ve Türkiye örneklemleri üzerinde test edilmektedir. Çalışmada 197 Türk ve 207 Çinli tüketiciden elde edilen veriye keşifsel faktör analizi ve hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, Çin örneklemi için algılanan çevrimiçi alışveriş kolaylığı boyutlarından arama ve değerlendirme kolaylığı, işlem kolaylığı ve e-hizmet kalitesi tekrar satın alma niyetini etkileyen faktörlerdir. Türkiye örnekleminde satın alma kolaylığı, satın alma sonrası kolaylık ve e-hizmet kalitesi tekrar satın alma niyetini istatistiksel olarak anlamlı düzeyde olumlu etkilemektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-02-03T07:25:55Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster