Show simple item record

dc.contributor.advisorErkal, Sibel
dc.contributor.authorIrmak Kazazoglu, Tugba
dc.date.accessioned2020-02-03T07:10:14Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-01-21
dc.identifier.citationIRMAK KAZAZOGLU, T. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Farkındalık Düzeylerinin ve Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışlarının İncelenmesitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/21980
dc.description.abstractThe research was planned and conducted to investigate the environmental awareness levels of university students and their behaviours towards environmental problems. The scope of the research consists of undergraduate students studying at Beytepe Campus of Hacettepe University. The study is included 392 students on campus. A questionnaire was prepared to collect data. The questionnaire has four sections. In the first part, there are questions aimed to determine the individual characteristics of university students. In the second part, there are some information about the students’ knowledge regarding environment. In the third part of the study, “Environmental Awareness Scale’’ about students' awareness on environmental issues and in the fourth part, Behaviors Towards Environmental Problems” scale were used.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇevre sorunlarıtr_TR
dc.subjectÇevre farkındalığıtr_TR
dc.subjectÇevre eğitimitr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Çevre Farkındalık Düzeylerinin ve Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışlarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırma, üniversite öğrencilerinin çevre farkındalık düzeyleri ile çevre sorunlarına yönelik davranışlarını incelemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırma kapsamına, Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsünde öğrenim gören lisans öğrencilerinden 392 öğrenci alınmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; üniversite öğrencilerinin bireysel özelliklerini belirlemeyi amaçlayan sorular yer almaktadır. İkinci bölümde; öğrencilerin çevre konusuna dair bilgileri yer almaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde; öğrencilerin çevre konularına farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla “Çevre Farkındalık” ölçeği, dördüncü bölümde ise “Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış” ölçeği kullanılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentAile ve Tüketici Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-02-03T07:10:15Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record