dc.contributor.advisor | Pektaş Turgut, Özden | |
dc.contributor.author | Ergül Kargı, Buse | |
dc.date.accessioned | 2020-01-31T06:40:43Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-01-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/21971 | |
dc.description.abstract | To see title design in video games as a mere tool to introduce people participated in the production is an improper attitude. Video game title sequences have a great potential in sales strategies, as well as to draw gamers’ attention to the game. While putting a game on the market, there are three important factors to take into account: scenario, visuals and advertisement. These three important components can come together in one title design to hold a potential gamer’s attention.
Even though there are plenty of sources about title design and game design separately, there is need for proper academic sources about “Video Game Title Sequences”. Will for providing an academic source for the industry and designers about this subject had an impact on deciding this thesis’ topic.
In this study, while the field of motion graphics, title sequences and game design examined with their elements and principles, major written and visual sources have been gathered up. Under the light of these sources, successful and unsuccessful parts of the title sequences in the market analyzed and the reasons behind were evaluated. After that, a scenario for a game has been written and the concept drawings were sketched. In the end, after the scenario and concept have been finalized, a title sequence was designed for the game. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Hareketli grafikler | tr_TR |
dc.subject | Jenerik tasarımı | |
dc.subject | Video oyunlar | |
dc.subject | Oyun tasarımı | |
dc.subject | Grafik tasarım | |
dc.subject | Animasyon | |
dc.subject | Canlandırma | |
dc.title | Hareketli Grafiklerin Oyun Jeneriklerindeki Yeri Ve Bir Özgün Oyun Jeneriği Uygulaması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Video oyunlarda kullanılan jenerikler, sadece yapımda çalışan kişilerin ve kurumların adlarını listelemek için kullanılan bir araç olarak görülmemelidir. Çünkü oyun jenerikleri ve bunlara ayrılan süre hem satış stratejisi açısından, hem de oyuncuyu oyuna çekme esnasında kullanmak için önemli bir araç olabilir. Bir oyun piyasaya sürülürken göz önünde bulundurulması gereken en önemli üç şeyin senaryo, görsel ve reklam olduğu kabul edilebilir. Bu üç önemli öğeyi de içine dahil ederek potansiyel oyuncunun ilgisini en rahat çekebilecek araçlardan biri jenerik tasarımıdır.
Jenerik tasarımı ve oyun tasarımı üzerine birbirinden ayrı bir çok kaynak olmasına karşın, “Video Oyunlarında Jenerik Tasarımı” üzerine akademik yayın çok daha azdır. Sektör ve tasarımcılar için önemli bir alan olduğu halde, hakkında yeterli çalışma bulunmayan bu konuda akademik bir kaynak sağlama amacı bu tezin konu seçiminde etkili olmuştur.
Bu çalışmanın birinci bölümünde hareketli grafikler, öğeleri ve ilkeleri ile birlikte incelenmiştir. İkinci bölümde video oyunlar, kavram, tarihçe ve sınıflandırma üzerinden bir değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde jenerik tasarımı konusu önce genel, daha sonra da video oyunlar özelinde irdelenmiş; piyasadaki oyun jeneriklerinin başarılı ve başarısız yönleri analiz edilerek bunların arkasında yatan sebepler değerlendirilmiştir. Son bölümde ise, elde edilen sonuçlar gözetilerek, bir oyun senaryosu ve konsept tasarımının taslakları oluşturulmuş, ardından da bu oyunun piyasaya sürülmesi hedeflenerek bir jenerik tasarımı yapılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-01-31T06:40:45Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |