dc.contributor.advisor | Başaran Açıl, Seher | |
dc.contributor.author | Temizyürek Yavuz, Merve | |
dc.date.accessioned | 2019-12-23T12:45:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-11-22 | |
dc.identifier.citation | vancouver | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/21366 | |
dc.description.abstract | Temizyürek Yavuz. M. Patient’s Involvement in Nursing Care and Satisfaction
with Nursing Care. Hacettepe University Institute of Health Sciences, Master
Thesis in Nursing Services Administration, Ankara, 2019. Patient involvement
brings positive patient outcomes and affects satisfaction with nursing care. This study
was conducted as a descriptive study in order to investigate the patient’s involvement
in nursing care and their satisfaction with nursing. In order to carry out the research,
an education research hospital was selected in Ankara and 309 patients were
hospitalized at least two nights. Data were collected through the Descriptive
Information Form, Patient Involvement Question Form and Newcastle Nursing Care
Satisfaction Scale (NNCSS). The data obtained from the study were evaluated using
SPSS 24.0 Windows package program. In the evaluation of the data; descriptive
statistics, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H and Bonferroni analysis were used. 119
(38.5%) of the patients stated that they attend / always attend to the current
hospitalization according to nursing care.
Age, literacy and place of residence made a statistically significant difference between
the patients' participation in nursing care (p <0.05) When the average of the Newcastle
Nurse Care Satisfaction Scale was converted to hundred points system, the average
satisfaction score was 82.79 ± 12.96 out of 100. Patients with illiteracy were
significantly more likely to participate in nursing care than illiterate (p <0.05). Literacy
status, income level, living place and knowing the name of the disease made a
statistically significant difference between the mean scores of patients with NBHMÖ
(p <0.05). No statistically significant difference was found between the mean scores
of NHBMÖ according to the participation status in nursing care (p> 0.05).According
to research results; recommendations for the development of hospitalized patients
increasing their participation in their care and satisfaction with nursing care. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Hasta Katılımı | tr_TR |
dc.subject | Hasta Memnuniyeti | tr_TR |
dc.title | Hastaların Hemşirelik Bakımına Katılım Durumları ve Hemşirelik Bakımından Duydukları Memnuniyetin incelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Temizyürek Yavuz. M. Hastaların Hemşirelik Bakımına Katılım Durumları ve
Hemşirelik Bakımından Duydukları Memnuniyetin İncelenmesi. Hacettepe
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi Yüksek
Lisans Tezi, Ankara, 2019. Hemşirelik bakımına hasta katılımı, “hastanede yatarak
hemşirelik bakım hizmeti alan hastaların hemşirelik bakımlarının planlanması,
uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerine dahil edilmesi” olarak tanımlanmıştır.
Hemşirelik bakımına hasta katılımı beraberinde hemşirelik bakımından duyulan hasta
memnuniyetini ve olumlu hasta çıktılarını getirmektedir. Bu araştırma, hastaların
hemşirelik bakımına katılım durumları ve hemşirelik bakımından duydukları
memnuniyetin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma,
Ankara’da bir eğitim araştırma hastanesinde dahili ve cerrahi kliniklerde en az iki gece
yatarak hizmet alan 309 hasta ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Tanıtıcı Bilgiler Formu,
Hasta Katılımı Soru Formu ve Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği
(NHBMÖ) aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 24.0
Windows paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin
değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistikler, “Mann-Whitney U”, “Kruskal-Wallis
H” ve Bonferroni analizi kullanılmıştır. Hastaların 119’u (%38,5) şimdiki yatışta
hemşirelik bakımına genellikle/ her zaman katıldığını belirtmiştir. Yaş, okuryazarlık
durumu ve yaşanan yer hastaların hemşirelik bakımına katılım durumlarında istatistiksel
olarak anlamlı fark yaratmıştır (p<0.05). Hastların NHBMÖ ortalaması yüzlük puan
sistemine çevrildiğinde 100 üzerinden 82,79 ±12,96 olarak bulunmuştur. Okuryazarlık
durumu, gelir düzeyi, yaşadığı yer ve hastalığın adını bilme durumu hastaların NBHMÖ
puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark yaratmıştır (p<0.05).
Hastaların mevcut yatışında hemşirelik bakımına katılım durumuna göre NHBMÖ
puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır
(p>0,05). Araştırma sonuçlarına göre; hastaneye yatarak hizmet alan hastaların
hemşirelik bakımlarına katılımlarının arttırılmasına ve hemşirelik bakımından duyulan
memnuniyetin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Hemşirelikte Yönetim | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-06-26T12:45:03Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |