Show simple item record

dc.contributor.advisorYağcı, Esed
dc.contributor.authorÖDEMİŞ, FATMA
dc.date.accessioned2019-12-23T12:16:04Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/21365
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out the effects of lesson activities which based on Realistics Mathematcis Education (RME) on students’ mathematical success. The study group was selected by non-random sampling method. The research is conducted with the pretest-posttest control group quasi experimental design. The study was conducted in the 9th grade Mathematics Course at Tavşanlı Arslanbey vocational and technical high school in the second term of the 2017-2018 Academic year, in Kütahya. During the implemantation , while the experimental group was treating the Realistics Mathematics Education course activity , the control group continued to the Ministiry of Education High School Mathematics Curriculum activities. In this research, contextual achievement test included 20 items have been developed in which the reliability and validity study has been done by the researcher. The data were analyzed by using Microsoft Excel and SPSS package program . Dependent and independent samples are analyzed by descriptive statistics, normality test, Wilcoxon signed rank test and Mann Whitney U Test were used to analyze the quantitative subproblems. According to the results of the study the Realistics Mathematics Teaching was meaningfully effective to The Ministry of Education High School Mathematics Curriculum.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGerçekçi Matematik Eğitimitr_TR
dc.subjectMatematik Öğretimitr_TR
dc.titleGerçekçi Matematik Eğitiminin 9. Sınıf Matematik Dersi Öğretiminde Başarıya Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effects Of The Realistic Mathematics Education On 9th Grade Mathematic Teaching To Achivementtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Gerçekçi Matematik Öğretimine göre düzenlenen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik ders başarısı üzerindeki etkisini belirlemek ve Gerçekçi Matematik Öğretimine göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin uygulandığı sınıftaki öğrencilerin görüş ve önerilerini saptamaktır. Çalışma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma modelidir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel ve nitel veri seti birleşiminden oluşan karma araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılı 2. döneminde Kütahya ilindeki X Okulu'nun iki 9. Sınıfında yürütülmüştür. Yansız olarak seçilen iki sınıftan 9/B şubesi deney, 9/A şubesi ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Uygulama süresince deney grubu; Gerçekçi Matematik Öğretim etkinlikleri uygulamalarına katılırken, kontrol grubunda MEB ilköğretim matematik öğretim uygulamalarına devam edilmiştir. Araştırmada; araştırmacı tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış 19 maddelik Başarı testi geliştirilmiştir. Araştırmanın nitel verileri, araştırmacı tarafından öğrenciler için hazırlanan görüşme formundan elde edilmiştir. Araştırmanın nicel alt problemlerini analiz etmek için bağımlı ve bağımsız gruplar için Man Whitney-U ve “t” testleri kullanılmıştır. Nitel veri seti içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Nitel veri setinin analiziyle; Gerçekçi Matematik Öğretiminin uygulandığı sınıfta kazanılan sosyal özellikler ve bilişsel özellikler belirlenmiştir. Gerçekçi Matematik Öğretimi, öğrenme çevresinin sosyal özelliklere yönelik ulaşılan nitel sonuçlar; sorumluluklarını yerine getirme, etkili bir iletişim kurma, öğrenme sürecine aktif katılım gibi temaları açığa çıkarmıştır. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgular ışığında, Gerçekçi Matematik Öğretimine göre işlenen dersin anlamlı şekilde etkili olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-12-23T12:16:04Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record