Show simple item record

dc.contributor.advisorTuğrul, Belmatr_TR
dc.contributor.authorAydos, Emine Handetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:11Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:11Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1868
dc.description.abstractIn order to bring up healthy individuals is very crucial for the future of the countries. Onwards the early ages, emphasis on health and health related information will provide the children to be more aware of and manage to keep themselves from harmful situations. Being a healthy individual means physical, mental and social aspects of being healthy, contains the well-being of an individual completely. With this research, it is aimed to develop a scale to support the healthy development of preschool children's personal safety and first aid, hygiene and self-care, nutrition, sleep, mental health and social relationships supported; abuse and neglect prevention in the light of detailed investigation and compilation of the programs of 5-6 year-old pre-school children and examining the reliability and validity of this scale, and to examine it in terms of various variables.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEarly childhood educationtr_TR
dc.titleOkul Öncesi Çocukları İçin Sağlık Eğitimi Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/503tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetSağlıklı bireyler yetiştirmek bir ülkenin geleceği için büyük öneme sahiptir. Küçük yaşlardan itibaren sağlığın vurgulanması ve sağlıkla ilgili bilgiler vermek çocukların daha bilinçli ve kendilerini zararlı durumlardan korumayı başarabilen bireyler olarak yetişmelerini sağlayacaktır. Sağlıklı bir birey olmak; fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan sağlıklı olmayı içeren, bireyin tam bir iyilik hali içerisinde bulunması anlamına gelmektedir. Bu araştırma ile okul öncesi çocuklarının sağlıklı gelişmelerini destekleyecek kişisel güvenlik ve ilkyardım, temizlik ve öz bakım, beslenme, uyku, ruh sağlığı ve sosyal ilişkilerini destekleyici, istismar ve ihmal edilmelerini önleyici programların detaylı araştırılması, incelenmesi ve derlenmesi ışığında okul öncesi dönem 5-6 yaş grubu çocuklar için ölçek geliştirme ve geliştirilen bu ölçeğin geçerlik-güvenirlik yönünden ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record