Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKubilay, Gülümsertr_TR
dc.contributor.authorKalanlar, Bilgetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:26:36Z
dc.date.available2015-10-14T13:26:36Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1488
dc.description.abstractThe study was carried out for disaster nursing and management teaching to nursing students by using Jenning’s Disaster Nursing Management Model as a quasi-experimental design. The study was conducted with 75 students from intervention group and 75 students from control group in the academic year 2010-2011 who accepted to participate in voluntarily. A 14 week’s training program on Disaster Nursing Management was developed and implemented to students. Data was collected through disaster nursing and management questionnaire implemented to the students. Statistical analysis, t-test, ANOVA analysis and percentage were used for evaluation of the dates. There were significant differences statistically between the results of intervention group pre-post test scores and control group pre-post tests scores which were defined as control group. These differences revealed that Jenning’s nursing disaster management model can be implemented in the lessons for nursing students on disaster nursing and management. There were significant differences between the answers given by the groups for the questions which are enquiring about nurses tasks before, during and after a disaster (p<0,05). This differences between Hacettepe University pre and post test values was statistically significant as well (p<0,05).This statistically significant difference proved that intervention group2010-2011 academic year students learned pre-on-post responsibilities of disaster nursing. From the result of the study, it can be derived that qualification and timeline of the training given students is enough for them to learn. It showed that there were statistically significant difference among the number of students who perceived disaster nursing and management. Findings from this study indicated that Jennings’s model can be used and the lesson of disaster nursing and management can be applied into nursing curriculum.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectDisaster nursingtr_TR
dc.titleAfet Hemşireliği Ve Yönetimi Nin Hemşire Öğrencilere Öğretimi: Jenning'in Hemşirelikte Afet Yönetim Modeli'nin Kullanılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2013/790tr_TR
dc.contributor.departmentoldHalk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetAraştırma, Jenning’in Hemşirelikte Afet Yönetim Modeli kullanılarak öğrencilere verilen afet hemşireliği ve yönetimi eğitiminin, öğrencilerin bilgi düzeylerine etkisini değerlendirmek amacıyla yarı deneysel türde yapılmıştır. Çalışma müdahale grubunda 75 ve kontrol grubunda 75 öğrenci olmak üzere 2010-2011 eğitim-öğretim yılında yapılmış ve hemşire öğrencilere 14 hafta süren afet hemşireliği ve afet yönetimi eğitim programı geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Eğitimin değerlendirilmesinde afet hemşireliği ve yönetimi soru formu kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde, yüzdelik, t testi, ANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, müdahale grubu ön test ile son testi arasında ve kontrol grubu ön ve son testleri arasında istatistikî açıdan anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bu farklılıklar hemşire öğrencilere Afet Hemşireliği ve Yönetimi konusunda verilen derste Jenning’in Hemşirelikte Afet Yönetim Modeli’nin kullanılabileceğini göstermektedir. Model uyarınca afet öncesinde, afet sırasında ve afet sonrasında afet hemşiresinin görevleri nelerdir sorularına verilen yanıtlar arasında müdahale grubu ile kontrol grubu arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık vardır (p<0,05). Müdahale grubu ön testi ile son testi arasında ki bu fark istatistikî olarak da anlamlıdır (p<0,05). İstatistiki açıdan anlamlı bulunan bu fark sonucu, müdahale grubu öğrencilerinin, afet öncesi, sırası ve sonrasında afet hemşiresinin görevlerinin neler olduğunu öğrendikleri göstermektedir. Araştırmada afet hemşireliğini ve afet yönetimini algılayan bireylerin sayısında istatistikî açıdan anlamlı bir fark bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda afet hemşireliği ve yönetimine ilişkin dersin hemşirelik müfredat programına yerleştirilmesi ve Jenning Modeli’nin afet hemşireliği ve yönetimi dersinde kullanılabileceği belirlenmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster