dc.contributor.advisor | Şahin Tekinalp, Ayşe Pelin | tr_TR |
dc.contributor.author | Sönmez, Begüm | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:10:07Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:10:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1351 | |
dc.description.abstract | In this present thesis headed “Sculptures in Public Sphere in 1980s: Ankara and İstanbul” the sculptures of public sphere in İstanbul and Ankara are examined and evaluated in the light of cultural, artistic and political environment of the 1980-1989 period.The fluctuations in numereous fields as a result of the 12 September 1980 military coup d'état are observed in the artistic life of the era as well. Such a reflection had its repercussions particularly in the public sphere. By taking the erected and demolished sculptures of the aftermath of the coup d'état, the study aims at an explanation on how the goverments and the local administrations viewed art in the public sphere. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Public sphere | tr_TR |
dc.title | 1980’lerin Kamusal Alan Heykelleri: Ankara ve İstanbul | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2080 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.description.ozet | “1980’lerin Kamusal Alan Heykelleri: Ankara ve İstanbul” konulu tezde, Ankara ve İstanbul’un kamusal alan heykelleri, 1980-89 döneminin kültürel, sanatsal ve siyasi ortamı göz önüne alınarak incelenmiş ve değerlendirilmiştir.12 Eylül 1980 darbesi ile birlikte pek çok alanda görülen değişimler, sanata da yansımıştır. Bu yansıma özellikle kamusal alanda yankı bulmuştur. 12 Eylül’den sonra yıkılan ve yapılan heykellere bakılarak, dönemin sanata bakışı ve hükümetlerin ve yerel yönetimlerin, kamusal alanda sanat üzerinde etkileri anlatılmaya çalışılmıştır.Daha önceki yıllarda başlamış olup, 1980’lerde de devam eden Devlet Resim ve Heykel Sergileri ve Yeni Eğilimler Sergileri, 1980’lerde başlayan Günümüz Sanatçıları İstanbul Sergileri, Öncü Türk Sanatından Bir Kesit ve Fındıklı Park Sergileri’ndeki sanat üretimine bakılmış, sergilerdeki üretimin, meydanlar ve parklarda yer alan sanat üretiminden farklı olduğu ortaya çıkmıştır. | tr_TR |