Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSoygüt Pekak, Goncatr_TR
dc.contributor.authorErbaş, Seraptr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:07:29Z
dc.date.available2015-10-14T13:07:29Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1329
dc.description.abstractThe present study aimed at examining dysfunctional eating attitudes within an object relational framework in a non-clinical sample consisting of university students (N = 541). In accordance with this aim, groups with differing levels of dysfunctional attitudes were compared in terms of object relations, reality testing, perceived parenting styles, difficulties in emotion regulation, sense of identity and separation individuation. Results of MANOVA analyses showed that participants with higher dysfunctional eating attitudes had higher scores on object relations, reality testing and on all the dimensions of separation individuation, pointing out to more impairment in these areas. In addition, participants with higher dysfunctional eating attitudes had higher scores on Controlling, Belittling, Overprotective, Conditional and Pessimistic Fearful dimensions of perceived parenting styles for both mothers and fathers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectEating attitudestr_TR
dc.titleYeme Tutumlarının Nesne İlişkileri Kuramı Çerçevesinde İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.callno2015/1870tr_TR
dc.contributor.departmentoldPsikolojitr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, işlevsel olmayan yeme tutumlarının nesne ilişkileri kuramı ile ilgili değişkenler çerçevesinde klinik olmayan üniversite öğrenci örnekleminde (N = 541) incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nesne ilişkileri, gerçeği değerlendirme yetisi, algılanan ebeveynlik biçimleri, duygu düzenleme güçlükleri, kimlik duygusu ve ayrılma bireyleşme güçlükleri değişkenleri açısından yeme tutum puanı farklılık gösteren gruplar arasında bir fark olup olmadığı incelenmiştir. Yapılan MANOVA analizleri, yeme tutum puanı yüksek olan katılımcıların nesne ilişkilerinin, gerçeği değerlendirme yetisinin ve ayrılma bireyleşme güçlüklerinin tüm alt boyutlarında daha yüksek puan aldıklarını ve dolayısıyla daha fazla oranda bozulma gösterdiklerini ortaya koymuştur. Buna ek olarak yeme tutum puanı yüksek olan katılımcıların hem anne hem de baba için aynı ebeveynlik boyutlarında daha yüksek puan aldıkları bulunmuştur.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster