Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kitaplarında İkilemelerin Yapı, İşlev ve Anlam Açısından Değerlendirilmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-10-07)
The main purpose of this study is to distribute the reduplications in the resource books of B1 and B2 level students who learn Turkish as a foreign language and to classify these duplications as structure, task and ...
Türkçe ve Hintçe-Urduca Ortak Kelimeler Yardımıyla Hindistanlı Öğrencilere Türkçe Öğretimi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-09-07)
Common words between Turkish and Hindi-Urdu languages are the result of Turkish influence in Indian subcontinent throughout the medieval age until the collapse of Mughal Empire. This influence can be seen in Indian art, ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uluslararası Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)
Using meta-synthesis method, this study aims to examine the problems international students learning Turkish as a foreign language experiencing by limiting the sample groups according to their countries, nations, and ...
Yabancılara Türkçe Öğretiminde İkinci Dil Motivasyonel Benlik Sistemi ve İkinci Dilde İletişim Kurma İstekliliği Arasındaki İlişki
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020)
The main purpose of this research is to define the relationship between L2 willingness
to communicate inside the classroom and L2 motivational self system of foreign
students learning Turkish in Turkey. For this purpose, ...
Almanya'da Okutulan "Kolay Gelsin!" Adlı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitabı Setinin İncelenmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021-07-13)
In this study, which is titled “Analysis of the ‘Kolay gelsin!’ Turkish as a foreign language textbook set which is used in Germany”; the teaching Turkish set “Kolay gelsin!”, which is prepared for language learners whose ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin Konuşma Becerisini Ölçme Sürecine Yönelik Uygulamaları
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)
In teaching Turkish as a foreign language, the widely used evaluation of speaking skill by teachers causes questioning the validity and reliability levels of the subjectively given grades. It is undoubtedly an educational ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Üstbilişsel Okuma Stratejilerine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-03-13)
The aim of this study is to investigate “Turkish as a foreign language” learners’
perceptions of metacognitive reading strategies. “Survey method” was used in the
current study. The study sample consists of 124 (54 male ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde "-Dı" ve "- Mış" Biçimbirimlerinin Kanıtsallık İşlevinin İncelenmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2022)
As the grammatical category in which the proposition expressed by the speaker and the
relevant source and type of information is specified, evidentiality has different semantic
features and marking forms in languages. ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Toplumdilbilimsel Yeti
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2022)
The acquisition of the correct grammatical structures as well as the use of language in accordance with different social contexts; in other words, sociolinguistic competence is crucial to foreign language teaching. The aim ...
Türkçe Öznelliğin Biçimbirimsel Kodlanışı ve Öznelliğin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimindeki Yeri
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2022-08-19)
The study’s main purpose is to examine subjectivity as the field in which the individual manifests himself via language. First, subjectivity’s marking mechanisms in language and its layers are theoretically defined, ...