dc.contributor.advisor | Ekber , Ayşe Binnur | |
dc.contributor.author | Tuzlu , Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2019-11-07T06:06:16Z | |
dc.date.issued | 2019-11-04 | |
dc.date.submitted | 2019-10-03 | |
dc.identifier.citation | Opera | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/11915 | |
dc.description.abstract | In Turkey, westernisation ideals that have flourished as early as 19th century have started with the abolition of Janissery and show themselves on music as well. Interest and support of palace to the western music let the establishment of opera houses. With the foundation of new Turkish Republic, education of western music and opera finally been introduced for every citizen. Ahmet Adnan Saygun, by combining various styles from Turkish folk music to neo classicism, has become the voice of newly founded republic. His opera, Özsoy is a milestone of westernisation ideals. This research, while analyzing Özsoy opera, aims to shed light on the Western music and opera adventure of Turks in the process up to the formation of the work. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Opera | tr_TR |
dc.subject | Türk Operası | |
dc.subject | Saygun | |
dc.subject | Özsoy | |
dc.subject | Türk beşleri | |
dc.title | Türk Operasını Oluşum Süreci ve Ahmet Adnan Saygun'un Özsoy Operasının Analizi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkiye'de Lale Devri'nden itibaren başlayan batılılaşma hareketleri, 19. yüzyılda Yeniçeri Ocağının kaldırılmasıyla müzikte de etkisini güçlü şekilde hissettirmeye başladı. Batı müziğinin Osmanlı sarayı tarafından benimsenmesini, operaların sergileneceği tiyatroların açılması izledi ve halk arasında da bu kültüre ilgi arttı. Opera öğrencileri yetiştirmeden evvel opera seyircisine sahip olmuş Türk toplumu, cumhuriyetin ilanı ile birlikte nihayet batı müziği eğitimini kurumsallaşmış şekilde elde etti. Ahmet Adnan Saygun, cumhuriyet değerlerinin müzikteki en önemli temsilcilerinden biri olarak; çocukluğunda izlediği semazenlerin Mevlevi müziğini, Osmanlı İmparatorluğu'nda yetişmiş batı müziği eğitmenlerinden öğrendiği müziği, cumhuriyet ideolojisiyle şahlanmış halk müziğini ve döneminin akımlarını bir potada eritebilmiştir. Saygun'un Özsoy operası, Osmanlı'dan süregelen batılılaşma serüveninin ulaştığı bir milattır. Bu araştırma, Özsoy operasını analiz ederken, eserin oluşumuna kadar olan süreçte Türklerin batı müziği ve opera serüvenine ışık tutmayı hedeflemektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Opera | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.funding | Yok | tr_TR |