Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUmut, Gülçin
dc.contributor.authorKülcü, Özgür
dc.date.accessioned2019-10-23T10:32:31Z
dc.date.available2019-10-23T10:32:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/umut ve kulcu.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10765
dc.description.abstractRecords management has changed by e-government applications within the framework of information technology. In this regard, it is required to analyse national and international conditions to determine the problems and expectations to develope suitable systems for organizational and administrational needs. Within this scope, the context of the study is the electronic records management practices in the Ministry of Development Central Organization. Questionnaire was sent to 804 clients at Central Organization in Ankara who have power to use electronic records management systems and turnout at the questionnaire was determined as 67. With the performed analysis, the systems EBYS, AVBYS and KBTarama sistemi which are in the context of the electronic records management practices in Ministry of Development, were evaluated. As a conclusion the systems have been revelaled, the problems are determined and recommendations are given on the subject.
dc.language.isotur
dc.publisherÜNAK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBelge yönetimi
dc.subjectKurumsal belge yönetimi
dc.subjectElektronik belge yönetimi
dc.subjectElektronik belge yönetimi sistemleri
dc.subjectKalkınma Bakanlığı
dc.subjectRecords management
dc.subjectOrganizational records management
dc.subjectElectronic records management
dc.subjectMinistry of Development
dc.titleElektronik Belge Yönetimi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunların Analizi ve Çözüm Önerileri: Kalkınma Bakanlığı Örneği
dc.title.alternativeAnalysis and Recommendations of the Problems Encountered in Electronic Record Management Practices : The Example of Ministry of Development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetBilgi teknolojileri çerçevesinde gelişen e-devlet uygulamalarıyla beraber belge yönetiminin boyutu değiştirmiştir. Bu bağlamda, kurumsal ve idari gereksinimlere uygun sistemlerin geliştirilebilmesi için ulusal ve uluslararası koşulların incelenmesi, mevcut uygulamalarda yaşanan sorunların ve beklentilerin saptanması gerekli görülmektedir. Bu çerçevede araştırmanın alanını Kalkınma Bakanlığı Merkez Teşkilatında elektronik belge yönetimi uygulamalarının analizi oluşturmuştur. Bakanlığın Ankara’da bulunan Merkez Teşkilatı’nda elektronik belge yönetimi sistemlerini kullanma yetkisi olan 804 kullanıcıya anket uygulanmış, ankete katılım sayısı 167 olarak belirlenmiştir. Gerçekleştirilen analizlerle, Kalkınma Bakanlığında elektronik belge ve arşiv yönetimi kapsamındaki EBYS, AVBYS ve KBTarama sistemleri incelenmiştir. Çalışma sonucunda söz konusu sistemlere yönelik sorunlar, geliştirilmesi gereken alanları belirtilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.
dc.relation.journalBilgi Dünyası
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume15
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage761
dc.identifier.endpage769
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster