Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkoyunlu, Buket
dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:14Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:14Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/200324BUKET AKKOYUNLU.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10484
dc.description.abstractSUMMARY: Success is not simply based on the possession of necessary skills for performance, it requires the confidence to use these skills effectively. Self – efficacy refers to a belief in one’s ability to perform specific tasks. Because of their mentor roles, teachers must feel confident and competent in the use of information sources and in the use of any tools and technology to find, use and communicate information. In this paper, initial teacher training students’ perceived self efficacy both for information and computer literacy was explored. The correlation between these perceptions and how it changes across the years were also examined.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilgi Okuryazarlığı
dc.subjectBilgisayar Okuryazarlığı
dc.subjectÖz-Yeterlik
dc.subjectinformation literacy
dc.subjectcomputer literacy
dc.subjectself-efficacy
dc.titleÖğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA Study On Teacher Candidates’ Perceived Information Literacy Self-Efficacy And Perceived Computer Self-Efficacy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖZET: Başarı sadece bir işi yapmak için gerekli becerilere sahip olmaya bağlı değildir. Aynı zamanda, bu becerilerin etkin şekilde ve güvenle kullanımını gerektirir. Özyeterlik algısı, kişinin bir işi yapmak için gerekli becerilere sahip olduğu konusundaki kendine olan inancıdır. Rehberlik rollerinden dolayı öğretmenlerin, bilgi kaynaklarına ulaşma, bilgiyi bulma, kullanma ve iletmede her türlü araç ve teknolojiyi kullanırken kendilerini yeterli ve güvenli hissetmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları incelenmiş; söz konusu iki algı arasındaki ilişki ve bunların yıllar içinde değişim gösterip göstermediği araştırılmıştır
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.issue24
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster