Show simple item record

dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:13Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:13Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/uvt_38277.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10482
dc.description.abstractAbstract Self-efficacy refers to a belief in one’s ability to successfully perform a particular behaviour or task. Self-efficacy is a factor which influence human behaviour. People’s actions are based more on what they believe than on what is objectively true. Teaching/teacher efficacy, on the other hand, is defined as teachers’ belief in their ability to affect student performence and achievement, and has a strong relationship with teaching effectiveness. In this paper, not only “self efficacy” and “teaching efficacy” concepts, but also their importance for information professionals are discussed
dc.language.isotur
dc.publisherÜNAK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖz-yeterlik
dc.subjectÖğretme yeterliği
dc.subjectÖğretmen yeterliği
dc.subjectBilgi profesyonelleri
dc.subjectSelf-efficacy
dc.subjectTeaching efficacy
dc.subjectTeacher efficacy
dc.subjectInformation professionals
dc.titleÖz-yeterlik inancı ve bilgi profesyonelleri için önemi
dc.title.alternativeSelf-Efficacy Belief and Its Importance for Information Professionals
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖz Öz-yeterlik, kişinin bir işi başarıyla yapmak için gerekli becerilere sahip olduğu konusundaki inancıdır. Öz-yeterlik inancı insan davranışlarını etkiler. insan davranışları, gerçekte doğru olandan çok, insanların neyin doğru olduğu yolundaki inancına dayanır. Öğretme/öğretmen yeterliği ise, öğretmenlerin, öğrencilerin performanslarını ve başarılarını etkileme yeteneklerine olan inançları şeklinde tanımlanır ve öğretmenin etkililiği ile yakından ilişkilidir. Bu makalede, “öz-yeterlik” ve “öğretme/ öğretmen yeterliği” olguları üzerinde durulmakta ve bilgi profesyonelleri için önemi tartışılmaktadır.
dc.relation.journalBilgi Dünyası
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage137
dc.identifier.endpage152
dc.fundingYok


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record