Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Bülent
dc.date.accessioned2019-10-23T09:44:34Z
dc.date.available2019-10-23T09:44:34Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/huedebiyatdergisi19(2)101-114.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9981
dc.description.abstractIn this study, the relationship between society and infomation has been discussed in the contex of quality and quantity of societal instituons; literacy, reading habit, schooling ratio, quantity and quality of libraries, publishing life, research and development activilies and internet usage. it has been found out that the relationship between information and society in Turkey is weak in view of all these elements. Thus, it is understood thal there are not sufficient educational,cııltural, scientific and technological conditions thal will provide the produciton and the usage of information technologies in Turkey.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between society and infomation has been discussed in the contex of quality and quantity of societal instituons; literacy, reading habit, schooling ratio, quantity and quality of libraries, publishing life, research and development activilies and internet usage. it has been found out that the relationship between information and society in Turkey is weak in view of all these elements. Thus, it is understood thal there are not sufficient educational,cııltural, scientific and technological conditions thal will provide the produciton and the usage of information technologies in Turkey.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilgi
dc.subjectTeknoloji
dc.subjectInformation
dc.subjectTechnology
dc.titleBilgi Toplum İlişkisi ve Türkiye
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetBu çalışmada, toplumun bilgiyi neden, nerede, ne kadar, nasıl ürettiği ve kullandığı, onu nasıl algıladığı ve edindiği, bilgi ile ilgili kurumların niceliği ve niteliği, kısaca bilgi ile ilişkisi nin düzeyi ve niteliğini içeren anlamıyla bilgi-toplum ilişkisi, ilgili veriler temelinde incelenme ye çalışılmıştır. Okuryazarlık, okuma alışkanlığı, okullaşma düzeyi, kütüphanelerin nicelikleri,yıllık kitap-dergi üretimi, AR-GE etkinlikleri ve İnternet kullanımı gibi ölçütler çerçevesinde yapılan değerlendirmelerde, Türkiye'de sağlıklı ve güçlü bir bilgitoplum ilişkisini, dolayısıyla bilgi teknolojilerinin üretimini ve bilinçli kullanımını sağlayacak eğitimsel, kültürel, bilimsel ve teknolojik koşulların yetersiz olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.ozetBu çalışmada, toplumun bilgiyi neden, nerede, ne kadar, nasıl ürettiği ve kullandığı, onu nasıl algıladığı ve edindiği, bilgi ile ilgili kurumların niceliği ve niteliği, kısaca bilgi ile ilişkisi nin düzeyi ve niteliğini içeren anlamıyla bilgi-toplum ilişkisi, ilgili veriler temelinde incelenme ye çalışılmıştır. Okuryazarlık, okuma alışkanlığı, okullaşma düzeyi, kütüphanelerin nicelikleri,yıllık kitap-dergi üretimi, AR-GE etkinlikleri ve İnternet kullanımı gibi ölçütler çerçevesinde yapılan değerlendirmelerde, Türkiye'de sağlıklı ve güçlü bir bilgitoplum ilişkisini, dolayısıyla bilgi teknolojilerinin üretimini ve bilinçli kullanımını sağlayacak eğitimsel, kültürel, bilimsel ve teknolojik koşulların yetersiz olduğu anlaşılmıştır.
dc.relation.journalH.Ü. Edebiyat Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume19
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage101
dc.identifier.endpage114
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster