dc.contributor.author | Arıcan, Sinem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T09:44:23Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T09:44:23Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/turkkutuphaneciligi24(3)495-518.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/9962 | |
dc.description.abstract | This study aims to evaluate the effects of 100 Essential Reading Application which was
put into effect by the Ministry of National Education of the 59th Government in 2005 on
students’ reading habits. In addition, it tries to find out the effect of libraries on this
application in relation to the views of primary Turkish teachers.
A questionnaire was conducted to 141 teachers working in 54 primary schools
in county of Çankaya, Mamak and Yenimahalle in Ankara. The results show that the
application is not very successful with respect to the main elements of the study.
The findings of the study also reveal the teachers’ view about the application.
According to them, the application is not ‘very convenient’ and it is not proper to make
100 Essential Reading obligatory for students because this obligation causes them to
dislike the books in the list. In addition, teachers think that students do not read 100
Essential Reading willingly and tastefully and school libraries and classroom libraries
do not function effectively in this application. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | TKD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Okuma alışkanlığı | |
dc.subject | 100 temel eser uygulaması | |
dc.subject | Okul kütüphaneleri | |
dc.subject | Reading habits | |
dc.subject | 100 essential readings application | |
dc.subject | School libraries | |
dc.subject | Primary education | |
dc.subject | İlköğretim | |
dc.title | 100 Temel Eser Uygulamasının Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarına Etkisi ve Bu Uygulamada Kütüphanelerin Rolü Konusunda Öğretmen Görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers’ Views on the Effect of 100 Essential Books Application on Reading
Habits of the Students and the Role of Libraries | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), 59. Hükümet döneminde kabul edilen ve
2005 yılında başlatılan 100 Temel Eser Uygulamasının öğrencilerin kitap okuma
alışkanlıkları üzerinde etkilerini ve özellikle kütüphane unsurunun bu uygulamadaki
işlevini ilköğretim Türkçe öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirilmeyi
hedeflemiştir.
Çalışma kapsamında Ankara’nın Çankaya, Mamak ve Yenimahalle ilçelerinde
54 ilköğretim okulunda görev yapan 141 öğretmene anket uygulanmıştır. Elde edilen
bulgular uygulamanın ele alınan unsurlar açısından genel olarak çok başarılı
olmadığını ortaya koymuştur.
Çalışmada elde edilen bulgulara göre, öğretmenler, 100 Temel Eserin
öğrenciler için ”çok uygun” olduğunu düşünmemekte, 100 Temel Eserin okutulmasının
zorunlu tutulmasını genelde yanlış bulmakta ve bunun öğrencilerde bu eserlere karşı
soğukluk yarattığını belirtmektedirler. Onlara göre, öğrencilerin 100 Temel Eseri istek
ve zevkle okumamakta, okul kütüphaneleri ve sınıf kitaplıkları 100 Temel Eser
Uygulamasında yeterli işlev görememektedirler. | |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 24 | |
dc.identifier.issue | 3 | |
dc.identifier.startpage | 495 | |
dc.identifier.endpage | 518 | |
dc.funding | Yok | |