dc.contributor.advisor | Gürçay, Haşmet | |
dc.contributor.advisor | Çelikcan, Ufuk | |
dc.contributor.author | Avan, Emre | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T08:27:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-09-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/9257 | |
dc.description.abstract | Providing a depth-rich Virtual Reality (VR) experience to users without causing
discomfort remains to be a challenge with head-mounted displays (HMDs), which enforce
strict measures on stereoscopic camera parameters. However, these measures often lead
to an unimpressive VR experience with shallow depth feeling. We propose the first
method ready to be used with existing consumer HMDs for automated stereoscopic
camera control in virtual environments (VEs). Using radial basis function interpolation
and projection matrix manipulations, our method makes it possible to significantly
enhance user experience in terms of overall perceived depth while maintaining visual
discomfort on a par with the default arrangement. Wealso introduce the first immersive
interface for authoring a unique 3D stereoscopic cinematography for any VE. We
conducted a user study that demonstrates the benefits of our approach in terms of superior
picture quality and perceived depth. We also investigated the effects of using depth of
field (DoF) with our approach and observed that DOFdegrades experience. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Bilişim Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Sanal Gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Bilgisayar Grafiği | tr_TR |
dc.subject | İzleyici konforu | tr_TR |
dc.subject | Radyal bazlı fonksiyonlar | tr_TR |
dc.subject | Sanal gerçeklik gözlüğü | tr_TR |
dc.title | Sanal Sahnelerde Seyirci Konforunun İçerik Analizi ile Geliştirilmesi ve Gerçeklik Tutma Etkisinin Azaltılması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Derinlik algısının kullanıcıya rahatsızlık verilmeden arttırılması, çiftli (stereo) 3 boyutlu
(3B) gözlükler için halen çözüm bekleyen önemli bir sorundur. Derinlik, kullanıcı
konforunun korunması amacıyla stereo 3B gözlüklerde, olabildiğince düşük seviyede
tutulmaktadır ve bu sebeple, sanal ortamların etkileyicilik oranı azalmaktadır. Bu sorunu
çözmek amacıyla, otonom çalışarak çiftli kamera parametrelerini kontrol eden bir sistem
sunmaktayız. Radyal bazlı fonksiyon yardımıyla stereo kamera parametrelerini interpole
ederek projeksiyon matrisini güncelleyen sistemimizi kullanıcının sanal sahne
deneyimini belirgin seviyede arttırmıştır ve bu sırada kullanıcının konfor seviyesini
kötüleştirmemiştir. Ayrıca, sanal sahnelerdeki stereo parametrelerinin belirlenmesi için
geliştirmiş olduğumuz sistem sayesinde, sahne yaratıcılarının kolaylıkla sanal ortamdaki
derinlik algısını oluşturmaya yardımcı olduk. Yaptığımız çalışmayı, kullanıcı testleriyle
test etmiş ve sunduğumuz sistemin başarılı olduğunu göstermiş bulunmaktayız. Ayrıca
yapay alan derinliği algoritmalarını sunduğumuz sistemle birlikte test ederek ve yapay
alan derinliğinin kullanıcı deneyimini kötü yönde etkilediğini belirtmekteyiz. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar Grafiği | tr_TR |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |