dc.contributor.advisor | Özgün, Sibel | |
dc.contributor.author | Pınar , Melis | |
dc.date.accessioned | 2019-10-08T10:59:32Z | |
dc.date.issued | 2019-06-27 | |
dc.date.submitted | 2019-06-25 | |
dc.identifier.citation | Autexier, Phillippe A. (2014). Beethoven Mutlağın Gücü, (O. Türkay, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Blom, Eric. (1955). Grove’s Dictionary Of Music And Musicians. New York: St. Martin’s Press Inc.
Boran, İlke. (2015). Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Denizci, Can. (2011). Beethoven'in Piyano Sonatlarında Biçim, Karakter ve Ruhbilimsel Özellikler, Andante. Erişim 21.05.2017. https://www.andante.com.tr/tr/4560/Beethoven-in-Piyano-Sonatlarinda-Bicim-Karakter-Ve-Ruhbilimsel-ozellikler
Eren, Oytun. (2010). Beethoven’de Anlatımcılık Ve Piyano Tekniği. DergiPark. Erişim: 21.05.2017.
https://dergipark.org.tr/download/article-file/255299
Galachkaya, V.S. (1974). Yabancı Ülkelerin Müzik Edebiyatı. Moskova: Müzik Yayınları.
Hodeir, Andre. (2003). Müzikte Türler ve Biçimler. (İ. Usmanbaş, Çev.). İstanbul: Pan Yayıncılık.
Kaygısız, Mehmet. (1999). Müzik Tarihi. İstanbul: Kaynak Yayınları.
Lockwood, Lewis. (2013). Beethoven. (E. Kılıç, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Rosen, Charles. (2002). Beethoven`s Piano Sonatas: A Short Companion. New Haven: Yale University Press.
Rownland, David. (1993). A History of Pianoforte Pedalling. Cambridge: Cambridge University Press.
Say, Ahmet. (2003). Müzik Tarihi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Selanik, Cavidan. (2011). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni. İstanbul: Doruk Yayınları.
Uğurlar, Berna Tülay. (2010). Ludwig Van Beethoven’ın Klasik Sonat Formuna Katkıları. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü. Müzik Anasanat Dalı. Adana. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9183 | |
dc.description.abstract | German composer Ludwig van Beethoven (1770-1827) is one of the most important piano works Op.57 F minor “Appassionata” piano sonata is known to have a special place in terms of compositional subjects and social evolution affecting the creativity of the composer. The aim of this study; comprehensive research in the piano literature in terms of form analysis, piano technique and character is aimed to contribute to the more qualified performance of the work by bringing analytical point to the comments of the pianists works. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | ÖZ i
ABSTRACT ii
TEŞEKKÜR iii
İTHAF SAYFASI iv
İÇİNDEKİLER DİZİNİ v
TABLOLAR DİZİNİ vii
GÖRSEL DİZİNİ viii
1. BÖLÜM: GİRİŞ 1
1.1. Giriş 1
1.2. Besteleme Yöntemi Ve Stili 2
1.2.1. Birinci Dönem 3
1.2.2. İkinci Dönem 4
1.2.3. Üçüncü Dönem 6
1.3. Sanatını Etkileyen Toplumsal Dönüşümler 9
1.4. Müziğe Getirdiği Yenilikler 10
2. BÖLÜM: SONATIN ANALİZİ 12
2.1. Birinci Bölüm - Allegro assai 13
2.2. İkinci Bölüm - Andante con moto 20
2.3. Üçüncü Bölüm- Allegro ma non troppo 24
3. BÖLÜM: PİYANİSTİK AÇIDAN ESERİN TEKNİK ANALİZİ 29
3.1. Tonal Yapısı 31
3.2. Modülasyon Yapısı 32
3.3. Pedal Tekniği 33
SONUÇ 34
KAYNAKLAR 36
Etik Beyan 38
Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu Orijinallik Raporu 39
Master’s Art Work Report Originality Report 40
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI 41 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Tonal yapı | tr_TR |
dc.subject | müzik formu | tr_TR |
dc.subject | Modülasyon | tr_TR |
dc.subject | Piyano tekniği | tr_TR |
dc.subject | Sonat | tr_TR |
dc.title | Beethoven’ın Op. 57 “Appassıonata” Başlıklı Piyano Sonatına Analitik Bakış | tr_TR |
dc.title.alternative | An Analytical Perspective Of Beethoven's Op. 57
“Appassıonata” Piano Sonata | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Alman besteci Ludwig van Beethoven’in (1770-1827) müzik yaşamında orta dönemine rastlayan başlıca klavye eserleri arasında yer alan Op. 57 Fa minör “Appassionata” piyano sonatının, bestecinin, kompozisyon konusundaki yaratıcılığını etkileyen toplumsal dönüşümler, müziğe getirdiği yenilikler, besteleme yöntemi açısından özel bir yere sahip olduğu bilinmektedir.
Bu çalışmada; kapsamlı bir araştırma yapılarak, piyano literatürünün çok sevilen ve çok çalınan söz konusu eserin form analizi, piyano tekniği ve karakteri açısından incelenerek, piyanistlerin yorumlarına analitik bakış getirilerek eserin daha nitelikli icrasına katkı sağlanması amaçlanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Piyano | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.funding | Yok | tr_TR |