Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikcan, Ufuk
dc.contributor.authorŞahinoğlu, Buğra Yener
dc.date.accessioned2019-09-30T08:32:28Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-19
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9113
dc.description.abstractMain aim of this thesis is to produce procedurally generated three-dimensional cities that can be used in simulation and games. The produced city will be separated regions that called zones from the inner city to outer city and can be viewed and visited by the freelook and top-down camera. In the case of this thesis, the city will be divided into at least three regions (central, near-central buildings and suburbs) and a city will be created accordingly. In this thesis, it is aimed to produce the most realistic city model with the least input. As a result of our study, an application has been developed that created a city on a flat terrain based on the given inputs. Although our approaches has been tested in the Unity Game Engine, the developed methods can be adapted to all development environments.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBilişim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYöntemsel üretim
dc.subjectŞehir üretimi
dc.subjectŞehir zonları üretimi
dc.subjectYol ağları üretimi
dc.subjectParselleme
dc.subjectBina üretimi
dc.titleSimülasyon ve Oyunlar için Yöntemsel Şehir Üretimitr_TR
dc.title.alternativeProcedural City Generation For Simulations and Gamestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin ana amacı simülasyon ve oyunlarda kullanılabilecek yöntemsel üç boyutlu şehirler üretmektir. Üretilen şehir içten dışa doğru zon adı verilen bölgelere ayrılacak, serbest kamera ve üstten bakış kamerası ile görüntülenip gezilebilecektir. Çalışmamızın örneğinde şehir en az üç bölgeye (merkez, merkeze yakın binalar ve banliyö) ayrılıp buna uygun şekilde oluşturulacaktır. Bu tezde en az girdiyle en gerçekçi şehir modelini üretmek hedeflenmiştir. Çalışmamızın sonucunda çıkardığımız yaklaşımla alınan parametrelere göre yaratılmış ve düz bir araziye konuşlanmış bir şehir üreten bir uygulama geliştirilmiştir. Yaklaşımlarımızı Unity Oyun Motorunda test edecek olsak da geliştirilen yöntem bütün geliştirme ortamlarına uygun adapte olabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar Grafiğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-09-30T08:32:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record