Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer , Leyla
dc.contributor.authorPark , Woohee
dc.date.accessioned2019-09-27T11:37:32Z
dc.date.issued2019-09-27
dc.date.submitted2019-09-05
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9064
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to examine the internal and external factors affecting online impulse buying of consumers in Turkey and South Korea. Factors influencing online impulse buying are classified as internal and external. External factors include promotion, price, security and visual appeal of the website, as well as navigability. Internal factors, on the other hand, consist of the mood, urge to buy impulsively and impulse buying tendency of the consumer. In this framework, this thesis developed a model which was applied for a survey undertaken in Ankara, Turkey and Busan, South Korea on consumers with experience in online shopping. The survey found that in the case of Turkish consumers, external factors such as price and promotion positively influence online impulse buying. The survey also showed that internal factors such as the urge to buy impulsively as well as impulse buying tendency have a positive influence on online impulse buying in Turkish consumers. In the case of South Korea, the survey found that external factors such as promotion, navigability play an important part in the online impulse buying of Korean consumers. As for internal factors affecting online impulse buying in South Korea, the survey produced similar results as in the case of Turkey accept mood factor. like the urge to buy impulsively, mood and impulse buying tendency positively influence online impulse buying of Korean consumers.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY ........................................................................................................... i YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ................................... ii ETİK BEYAN ................................................................................................................. iii TEŞEKKÜR ................................................................................................................... iv ÖZET ................................................................................................................................ v ABSTRACT .................................................................................................................... vi İÇİNDEKİLER ............................................................................................................. vii TABLOLAR DİZİNİ ...................................................................................................... x ŞEKİLLER DİZİNİ ...................................................................................................... xii GİRİŞ ............................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM ...................................................................................................................... 4 ANLIK SATIN ALMA ,ÇEVRİMİÇİ ANLIK SATIN ALMA VE ÇEVRİMİÇİ ANLIK SATIN ALMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER ............................................. 4 1.1. ANLIK SATIN ALMA ........................................................................................... 4 1.1.1. Anlık Satın Alma Tanımı .................................................................................... 4 1.1.2. Aanlık Satın Alma Türleri .................................................................................. 8 1.1.3. Anlık Satın Alma Üzeine Yapılmış Çalışmalar Önceki Çalışmalar.................. 12 1.2. ÇEVRİMİÇİ ANLIK SATIN ALMA ................................................................. 14 1.2.1. Çevrimiçi Satın Alma Tanımı ........................................................................... 14 1.2.2. Çevrimiçi Anlık Satın Alma ............................................................................. 17 1.2.3. Kore ve Türkiye Çevrimiçi Satın Alma Durumu ............................................. 18 1.2.4. Çevrimiçi Satın Almanın Avantajiları ve Dezavantajları ................................. 20 1.2.4.1. Çevrimiçi Anlık Satın Almanın Avantajları ......................................... 21 1.2.4.2. Çevrimiçi Anlık Satın Almanın Dezavantajları ................................... 23 1.3. ÇEVRİMİÇİ ANLIK SATIN ALMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERLE İLGİLİ LİTERATÜRDE YAPILAN ARAŞTIRMALAR .................................... 24 1.3.1. Web Sitesi ile İlgili Faktörler .................................................................... 26 1.3.2. Elektronik Kulaktan Kulağa İletişim (EWOM) ile İlgili Faktörler ...... 34 1.3.3. Pazarlama Karması ile ilgili Faktörler .................................................... 40 1.3.4. Tüketici Faktörler ...................................................................................... 46 2. BÖLÜM ...................................................................................................................... 55 ÇEVRİMİÇİ ANLIK ALIŞVERİŞİ ETKİLEYEN İÇSEL VE DIŞSAL FAFAKTÖRLER; TÜRKİYE VE GÜNEY KORE ÖRNEĞİ ÜZERİNDE YAPILAN ÇALIŞMA ; ANALİZ, BULGULAR VE SONUÇLAR .......................... 55 2.1. ÇALIŞMANIN AMACI VE ÖNEMİ .............................................................. 55 2.2. ÇALIŞMA MODELİ GELİŞTİRME .............................................................. 57 2.3. ÇALIŞMANIN MODELİ HİPOTEZLERİ VE DEĞİŞKENLERİ .............. 62 2.3.1. Çevrimiçi Alışveriş Sitesinin Güvenliği ................................................... 63 2.3.2. Gezinme Kolaylığı ...................................................................................... 63 2.3.3. Web Sitesi Görsel Çekiliği ......................................................................... 64 2.3.4. Firmanın Web Sitesinde Yaptığı Tutundurma Faaliyeti ........................ 65 2.3.5. Fiyat ............................................................................................................ 65 2.3.6. Tüketicinin Duygu Durumu ...................................................................... 66 2.3.7. Anlık Alışveriş Eğilimi ............................................................................... 67 2.3.8. Anlık Alışveriş Dürtüsü ............................................................................. 67 2.4. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ ......................................................................... 68 2.5. ANKET FORMUNUN HAZIRLANMASI ..................................................... 68 2.6. ÖRNEKLEM SÜRECİ ..................................................................................... 70 2.7. ÖN-TEST UYGULAMASI ............................................................................... 71 ix 2.8. ANKETİN UYGULAMASI .............................................................................. 73 2.8.1. Verilerin Kodlanması ve Kontrolü ........................................................... 73 2.9. ANALİZ .............................................................................................................. 74 2.9.1. Katılımcıların Özellikleri .......................................................................... 74 2.9.2. Normallik Testi ........................................................................................... 75 2.9.3. Güvenilirlik Analizleri ............................................................................... 76 2.9.4. Faktör Analizi ............................................................................................. 77 2.9.4.1. Faktör Analizi-Türkiye ......................................................................... 78 2.9.4.2. Faktör Analizi - Güney Kore................................................................ 80 2.9.5. Hipotezlerin Test Edilmesi ........................................................................ 82 2.9.5.1. Çevrimiçi Anlık Satın Almaya İlişkin Hipotez ve Araştırma Sonuçları Türkiye .............................................................................................................. 83 2.9.5.2. Çevrimiçi Anlık Satın Almaya İlişkin Hipotez ve Araştırma Sonuçları - Güney Kore ....................................................................................................... 88 2.10. SONUÇ VE ARAŞTIRMANIN KATKILARI .............................................. 91 2.10.1. Sonuçlar ...................................................................................................... 91 2.10.2. Gelecek Araştırmacılara Öneriler ve Kısıtlar.............................................. 96 KAYNAKÇA.................................................................................................................. 98 EK-1. ORİJİNALLİK RAPORU ............................................................................... 109 EK-2. ETİK KOMİSYON İZNİ BELGESİ .............................................................. 110 EK-3. SORU KAĞIDI ................................................................................................ 111tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectTüketici davranışıtr_TR
dc.subjectÇevrimiçi anlık alışveriştr_TR
dc.subjectGüney Koretr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.titleÇevrimiçi Anlık Alışverişi Etkileyen İçsel ve Dışsal Faktörler; Türkiye ve Güney Kore Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Türkiye ve Güney Kore’nin tüketicilerinin çevrimiçi anlık alışverişini etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin araştırılmasıdır. Çevrimiçi anlık alışverişi etkileyen faktörler dışsal ve içsel olarak gruplandırılmıştır. Dış faktörlerde tutundurma, fiyat, web sitesi güvenliği, web sitesi görselliği ve gezinme kolaylığı bulunmaktadır. İçsel faktörler ise, tüketicinin duygu durumu (mood), anlık alışveriş dürtüsü ve anlık alışveriş eğilimi olarak sıralanabilmektedir. Bu kapsamda bir model geliştirmiştir. Bu modeli test etmek için Türkiye’de Ankara ve Güney Kore’de Busan şehirlerinde, internette alışveriş yapma deneyimi olan tüketiciler üzerinde anket yapılmıştır. Yapılan analizin sonucu olarak, Türkiye’deki tüketiciler için dışsal faktörlerden tutundurma, fiyat, çevrimiçi anlık alışverişe pozitif etkisi olan faktörler olarak bulunmuştur. İçsel faktörlerden anlık alışveriş dürtüsü ve anlık alışveriş eğiliminin çevrimiçi anlık alışveriş üzerinde olumlu bir etkisi olduğu bulunmuştur. Güney Kore’deki tüketiciler için ise, dışsal faktörlerden tutundurma ve gezinme kolaylığı çevrimiçi anlık alışverişe olumlu etki veren faktörlerdir. Anlık alışveriş dürtüsü tüketicinin duygu durumu (mood) ve anlık alışveriş eğiliminin, çevrimiçi anlık alışveriş üzerinde olumlu bir etkisi olduğu bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2021-09-28T11:37:32Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster