Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Orhan
dc.contributor.authorAkalın, Ayşe Arzu
dc.date.accessioned2019-09-26T11:57:48Z
dc.date.issued2019-09
dc.date.submitted2019-09-17
dc.identifier.citationAkalın AA. Bir Vakıf Üniversitesinde Yabancı Dilde Eğitimin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimine Etkileri Üzerine Görüşler. Yüksek Lisans Tezi. Ankara 2019tr_TR
dc.identifier.other10298121
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9044
dc.description.abstractAkalın AA, Views on the Effect of Foreign Language Medium of Instruction on Undergraduate Medical Education in a Foundation University, Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences Medical Education Master’s Program Dissertation, Ankara, 2019. The aim of this qualitative study is to investigate the effects of English medium of instruction (EMI) as a non-native language in medical education on educational processes. The data collection phase of the study was conducted between April and August 2018 in a medical school of a foundation university with EMI in Ġstanbul. The study consists of in-deep interviews with 27 faculty from departments of basic, medical and surgical sciences, and six focused group and one in-depth interview with students from all years as well as indepth interviews with international students, alumni, administrative staff and two executives for data gathering. Demographic data and information on educational background were obtained using a constructed questionnaire. Qualitative data was analyzed with thematic analysis method. All participants concur that today English proficiency is a sine qua non for a physician, English proficiency is linked with advantages in gaining access to knowledge sources, international education, professional development and work opportunities, the first prerequisite to improve quality in EMI medical education is to improve the English proficiency level of faculty and in cases where this condition cannot be fulfilled the education is impaired and provision of clinical education in English does not seem to be practicable. The points which need to be subjected to further discussion are when, and how medical English and English proficiency in general should be provided and the balance between the pros and cons of EMI medical education as practiced today.tr_TR
dc.description.tableofcontentsONAY SAYFASI iii YAYIMLAMA VE FĠKRĠ MÜLKĠYET HAKLARI BEYANI iv ETĠK BEYAN SAYFASI v TEġEKKÜR vi ÖZET vii ABSTRACT viii ĠÇĠNDEKĠLER ix SĠMGELER ve KISALTMALAR xii ġEKĠL ve GRAFĠKLER xiii TABLOLAR xiv 1. GĠRĠġ 1 1.1. Dil 1 2. GENEL BĠLGĠLER 5 2.1. Yabancı Dilde Yükseköğretim 5 2.2. Yabancı Dilde Yükseköğretim TartıĢması 8 2.3. Türkiye‟de Yabancı Dilde Yükseköğretimin ve Tıp Eğitiminin Kısa Tarihi 10 2.4. Türkiye‟de Yabancı Dilde Yükseköğretime Dair Yasal Çerçeve 14 2.5. AraĢtırmanın Yapıldığı Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi 17 3. GEREÇ ve YÖNTEM 20 3.1. AraĢtırma Yönteminin Gerekçesi 20 3.2. AraĢtırmanın Yeri, Zamanı ve AkıĢı 20 3.3. AraĢtırmanın Etik Uygunluğu 21 3.4. AraĢtırmanın Yöntemi ve Görev Dağılımı 22 x 3.5. AraĢtırmada Kullanılan Veri Toplama Gereçleri 23 3.6. AraĢtırmanın Evren ve Örneklemi 24 3.7. ÇeĢitlemeler (triangülasyonlar) 24 3.8. AraĢtırma Verilerinin Analizi 25 4. BULGULAR 31 4.1. AraĢtırmaya Katılanların Özellikleri 31 4.1.1. Öğretim Üyeleri 31 4.1.2. Öğrenciler 34 4.1.3. Mezunlar 36 4.1.4. Yöneticiler 36 4.1.5. Ġdari Personel 36 4.2.1. Öğretim Üyelerinin GörüĢleri 37 4.2.2. Öğrencilerin GörüĢleri 67 4.2.3. Mezunların GörüĢleri 95 4.2.4. Yöneticilerin GörüĢleri 105 4.2.5. Ġdari Personelin GörüĢleri 108 5. TARTIġMA 112 5.1. Öğretim Üyelerinin GörüĢleri 112 5.2. Öğrencilerin GörüĢleri 120 5.3. Mezunların GörüĢleri 129 5.4. Yöneticilerin GörüĢleri 130 5.5. Ġdari Personelin GörüĢleri 131 5.6. Ġngilizce Tıp Eğitiminin Getirisi ve Bedeli 132 5.7. Birey Açısından, Kurum Açısından ve Ülke Açısından Sonuçlar 133 6. SONUÇ ve ÖNERĠLER 136 xi 7. KAYNAKLAR 140 8. EKLER EK-1: Tez ÇalıĢması ile Ġlgili Etik Kurul Ġzinleri EK-2: Resmi Gazete- Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara ĠliĢkin Yönetmelik EK-3: Veri Toplama Formları EK-4: Tez ÇalıĢması Orjinallik Raporu 9. ÖZGEÇMĠġtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjecttıp eğitimi, İngilizce eğitim dili, yabancı dilde eğitim, yabancı dilde tıp eğitimi, İngilizce tıp eğitimitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Tıptr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitimin özel yönleritr_TR
dc.subject.meshmedical educationtr_TR
dc.titleBir Vakıf Üniversitesinde Yabancı Dilde Eğitimin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimine Etkileri Üzerine Görüşlertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAkalın AA, Bir Vakıf Üniversitesinde Yabancı Dilde Eğitimin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimine Etkileri Üzerine GörüĢler, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıp Eğitimi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019. Bu çalıĢma tıp eğitiminin anadil dıĢında Ġngilizce olarak verilmesinin eğitim süreçlerine etkisini araĢtırmak amacıyla yapılan niteliksel bir araĢtırmadır. ÇalıĢmanın veri toplama aĢaması Nisan – Ağustos 2018 tarihleri arasında Ġstanbul‟da eğitim dili Ġngilizce olan bir vakıf üniversitesi tıp fakültesinde gerçekleĢtirilmiĢtir. ÇalıĢmada değiĢik akademik unvanlara sahip temel, dahili ve cerrahi bilimlerden toplam 27 öğretim üyesi ile derinlemesine görüĢmeler yapılmıĢ, toplam altı odak grup ve bir derinlemesine görüĢme ile tüm sınıflardan öğrencilerin görüĢleri derlenmiĢ, ayrıca yabancı uyruklu öğrenciler, mezunlar, idari personel ve iki yöneticiden derinlemesine görüĢmeler yoluyla veri toplanmıĢtır. Ayrıca çalıĢmaya katılan tüm bireylerden yapılandırılmıĢ bir form vasıtasıyla demografik verileri ve eğitim geçmiĢlerine dair bilgi alınmıĢtır. Toplanan niteliksel veriler tematik analiz ile değerlendirilmiĢtir. ÇalıĢmaya katılan tüm tarafların ortak görüĢü hekimlikte Ġngilizce yeterliliğinin günümüz Ģartlarında olmazsa olmaz olduğu, Ġngilizcenin özellikle bilgi kaynaklarına ulaĢım ve uluslararası eğitim, mesleki geliĢim ya da çalıĢma olanakları açısından avantaj sağladığı, Ġngilizce tıp eğitiminde niteliği artırmanın birinci koĢulunun öğretim üyesinin dil yeterliğini artırmak olduğu ve bu sağlanmadığında eğitimin sekteye uğradığı, pratikte klinik eğitimin Ġngilizce olarak verilmesinin mümkün gözükmediği Ģeklindedir. TartıĢmalı konular ise tıbbi Ġngilizcenin ve Ġngilizce yeterliliğin geliĢtirilmesinin nasıl ve ne zaman yapılacağı ile bugünkü haliyle Ġngilizce tıp eğitiminin getirisi ve götürüsü arasındaki dengedir.tr_TR
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-09-26T11:57:48Z
dc.identifier.ORCID0000-0001-6384-2035tr_TR
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Educationtr_TR
dc.subject.ericmedical educationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess