dc.contributor.advisor | Güney, Semra | |
dc.contributor.author | Balfakih, Doaa | |
dc.date.accessioned | 2019-09-26T11:38:48Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-09-10 | |
dc.identifier.citation | Akçakaya, M. (2010). Örgütlerde uygulanan personel güçlendirme yöntemleri: Türk kamu yönetiminde personel güçlendirme. Karadeniz Arastirmalari, 7(25).
Akın, A., & Saruhan, S. (2016). Küçük Ölçekli İşletmelerde Psikolojik Güçlendirme ile Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişkinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma. AÇÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 25-42.
Akın, M. (2010). Personeli Güçlendirme Algılaması, Örgüt İklimi Algılaması ve Yaratıcı Kişilik Özelliklerinin Örgüt Düzeyinde Yaratıcı Çıktılar Üzerindeki Doğrudan ve Dolaylı Etkileri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(29).
Aktaş, H., & Şimşek, E. (2015). Bireylerin Örgütsel Sessizlilk Tutumlarında İş Doyumu ve Duygusal Tükenmişlik Algılarının Rolü. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(24).
Alipieva, D. (2017). The impact of ego states of parent, adult and child on the professional choice of teachers. Journal of Education Culture and Society, 8(2).
Allen, B. P. (2015). Personality theories: Development, growth, and diversity. Psychology Press.
Alshmemri, M., Shahwan-Akl, L., & Maude, P. (2017). Herzberg’s Two-Factor Theory. Life Science Journal, 14(5).
Al-Swidi, A. K., Nawawi, M. K., & Al-Hosam, A. (2012). Is the Relationship between Employees’ Psychological Empowerment and Employees’ Job Satisfaction Contingent on the Transformational Leadership? A Study on the Yemeni Islamic Banks. Asian Social Science, 8(10).
Altınöz, M. (2018). Yetneek Yönetiminin Algılanması Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der.(39).
Antalyalı, Ö. L., & Bolat, Ö. (2017). Öğrenilmiş İhtiyaçlar bağlamında Temel Motivasyon Kaynakları (TMK) Ölçeğinin Geliştirilmesi, Güvenilirlik ve Geçerlik Analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).
Aslam, S. (2017). Psychological Empowerment on Creativity Among Employees of IT Sector: The Mediating Role of Creative Process Engagement and Intrinsic Motivation. Canadian Social Science, 13(6).
Atmanspacher, H. (2014). Levels of unconsciousness and their formal structure. Journal of Analytical Psychology, 59(3).
Aydın, C., & Özel, Ç. H. (2017). A ve B Kişilik Tiplerinin Boş Zaman Davranışlarının Kıyaslanması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bİlimler Dergisi, 18(2).
Backhaus, K. B. (2014). Understanding Individual Differences in Employee Empowerment. Organization Management Journal(11).
Bakan, İ. (2004). Çağdaş Yönetim Yaklaşımları (İlkeler, Karamlar ve Yaklaşımlar). İstanbul: Beta Basım Yayın.
Balık, E., & Şengül, Ü. (2017). İş Sağlığı ve Güvenliğinde Örgütsel Adaletin Örgütsel Bağlılık ve İş Tükenmişliği Üzerindeki Rolü: Çanakkale’de Ampirik Bir Uygulama. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3).
Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
Basım, H. N., Çetin, F., & Tabak, A. (2009). Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kişilerarası Çatışma Çözme Yaklaşımlarıyla İlişkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 24(63).
Baş, T., Ünal, Ö., Amarat, M., & Sağlık, D. (2017). Hemşirelerde İş Tatmininin Motivasyon Düzeyine Etkisi. Örgütsel Davranış Araştırmaları Dergisi, 2(2).
Baumhof, R., Decker, T., Röder, H., & Menrad, K. (2017). An expectancy theory approach: What motivates and differentiates German house owners in the context of energy efficient refurbishment measures? Energy and Buildings(152).
Bencsik, A., Machova, R., & Hevesi, E. (2016). The Relation Between Motivation and Personality Types. Interantional Business Management, 10(3).
Bilgin, M. (2017). Ergenlerin Beş Faktör Kİşilik Özelliği ile Bilişsel Esneklik İlişkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(62).
Billing, T. K., & Steverson, P. (2013). Moderating role of Type-A personality on stress-outcome relationships. Management Decision, 51(9).
Bolat, T. (2008). Dönüşümcü Liderlik, Personel Güçlendirme ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Burger, R. (2018). Effects of Motivation and Personality Traits on Adherence to an Injury Rehabilitation Process. Wooster University: Senior Independent Study Theses Paper No: 8206.
Candan, H., Canbolat, M. A., & Öksüz, Y. S. (2015). Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2).
Ceylan, A. (2002). Çalışanların Güçlendirilme Algıları Üzerine Tuzla Bölgesindeki Ticari Bankalarda Bir Araştırma. Öneri, 5(17).
Cunningham, I., Hyman, J., & Baldrig, C. (1996). Empowerment: The Power to Do What? Industrial Relations Journal, 20(2), 143-154.
Çavuş, M. F., & Akgemci, T. (2008). İşletmelerde Personel Güçlendirmenin Örgütsel Yaratıcılık ve Yenilikçiliğe Etkisi: İmalat Sanayiinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(20).
Çavuşoğlu, F., & Güler, M. E. (2017). Psikolojik Güçlendirme ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışının İlişkisi ve Demografik Değişkenlere göre Farklılıkları: İzmir Şehir Merkezindeki Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 47-64.
Çelik, A., Çakıcı, A. B., & Çelik., N. (2014). the Effects of Employee Empowerment Applications on Organizational Creativity and Innovativeness in Enterpriseses: the Case of Oiz. European Scientific Journal, 10(10).
Çetin, S., Giderler, C., & Güler, M. (2017). Lider Yöneticilerin Çalışanların Motivasyonuna ve Performansına Etkisi: Kamu Kuruluşlarında Bir Çalışma. Kastamonu University Journal of Economics & Administrative Sciences Faculty, 19(4).
Çetin, Ş. (2014). Örgütlerde Güç ve Politika. Ü. Sığrı, & S. Gürbüz (Dü) içinde, Örgütsel Davranış. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Çevik, A., & Köse, A. (2017). Öğretmenlerin Okul Kültürü Algıları ile Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 6(2).
Çolak-Alsat, O. (2016). Çalışan Motivasyonunu Etkileyen Faktörlerin İş Tatminie Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Doktora Tezi.
Dağdeviren, İ. (2018). İkinci Dil Ediniminde Bireylerin Motivasyonuunn Öğrenme Üzerindeki Etkisi. Electronic Turkish Studies, 13(15).
Dereköylü, F. B. (2017). Kişilik ve Motivasyon Arasındaki İlişki: Mavi ve Beyaz Yakalı Çalışanlar Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bİlimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Doğan, S. (2003). İşletmelerde Personel Güçlendirmenin Önemi. İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(29).
Doğan, S. (2006). Personel Güçlendirme Empowerment. İstanbul: Kare Yayınları.
Doğan, S., & Demiral, Ö. (2007). İşletmelerde Personel Güçlendirme Kültürünün Yaratılmasıyla Müşteri Memnuniyetinin Sağlanması. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi(12).
Doğan, S., & Demiral, Ö. (2009). Örgütsel Bağlılığın Sağlanmasında Personel Güçlendirme ve Psikolojik Sözleşmenin Etkisine İlişkin Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
Doğan, T. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve öznel iyi oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1).
Dursun, F., Çalışan, Ç. D., & Baş, T. (2017). Çalışanların İş Doyumu, Yönetim ve Ödüllendirme beklentileri ve Ücret ve Sosyal Olanaklar ile İlgili Algılarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi: Tekstil Sektörü Örneği. Journal of International Social Research, 10(51).
Dwivedula, R., Bredillet, C. N., & Müller, R. (2016). Personality and Work Motivasyon as determinants of project success: the mediating role of organisational and professional commitment. Int. J. Management Development, 1(3).
Ekinci, N. (2017). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ve Alan Seçiiminde Etkili Olan Motivasyonel Etkenler. İlköğretim Online, 16(2).
Erdem, H., Gökmen, Y., & Türen, U. (2016). Psikolojik Güçlendirme Boyutlarının İş Performansı Üzeirne Etkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracılık Rolü: Görgül Bir Araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 17(2), 161-176.
Eren, E. (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
Ergeneli, A., Arı, G. S., & Metin, S. (2007). Psychological Empowerment and its Relationship to Trust in Immediate Managers. Journal of Business Research, 60(1), 41-49.
Erhan, T., Çarıkçı, İ. H., & Alparslan, A. M. (2018). Akademisyenlerin Başarı Hedefleri Üzerinde Değerlerinin ve Motivasyon Kaynaklarının Rolü. Vizyoner Dergisi, 9(21).
Erkan, Z., & Avcı, R. (2014). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri: Mizaç ve Karakter Özelliklerinin Rolü. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 10(1).
Eryılmaz, İ., & Odabaşoğlu, Ş. (2018). Beş Faktör Kişilik Özellikleri ve Temel Motivasyon Kaynakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 2nd International EMI Entrepreneurship & Social Sciences Congress. Cappadocia.
Ewen, R., & Ewen, R. B. (2014). An introduction to theories of personality. Psychology Press.
Eysenck, H. (2017). The biological basis of personality. Routledge.
Fawkes, J. (2015). A Jungian conscience: Self-awareness for public relations practice. Public Relations Review, 41(5).
Fernandez, S., & Moldogaziev, T. (2015). Employee empowerment and job satisfaction in the US Federal Bureaucracy: A self-determination theory perspective. The American review of public administration, 45(4).
Genç, N. (2013). Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Gökkaya, S., & Türker, N. (2018). İş Motivasyonu ile İş Tatmini Üzerine Otel İşletmelerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İktisadi ve İdari ve siyasal Araştırmalar Dergisi, 5.
Göktaş, P., & Kazaferoğlu, E. (2018). Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişki: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1).
Gülnar, B. (2007). Örgütlerde İletişim ve İş Doyumu. İstanbul: Literatürk Yayınları.
Gümüştekin, E. G., & Emet, C. (2007). Güçlendirme Algılarındaki Değişimin Örgütsel Kültür ve Bağlılık Üzerinde Etkileşimi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(17).
Gün, F., & Turabik, T. (2017). Öğretim Elemanlarının Algılarına Göre Psikolojik Güçlendirme ile Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 886-905.
Günel, D. (2010). İşletmelerde Yıldırma Olgusu ve Yıldırma Mağdurlarının Kişilik Özelliklerine İlişkin Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(3).
Güneş, Ş. (2015). Personel Güçlendirmenin Çalışanların Motivasyon Düzeyi Üzerindeki Etkileri ve Bir Araştırma: Batman Merkezdeki Kamu İşletmelerinde Bir Uygulama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Gürbüz, S., Ayhan, Ö., & Sert, M. (2016). ÖRgütsel Adalet ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi: Türkiye'de Yapılan Araştırmalar Üzerinden Bir Meta Analizi. Türk Psikoloji Dergisi, 31(77).
Güven, M. (2001). Çağdaş Bir Yönetim Yaklaşımı: Personel Güçlendirme. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi, 4(16).
Hales, C., & Klidas, A. (1998). Empowerment in Five-Stars Hotels: Choice, Voice or Therotic? International Journal of Contemporary Hospitally Management, 10(3), 88-95.
Haozhan, W. (2011). Analysis on Influence of Psychological Empowerment to Intrinsic Motivation of First-line Employees in Service Businesses: An Empirical Analysis of Banking Line. Orient Academic Forum.
He, J. (2014). From Employee Perceived HR Practices to Employee Engagement: The Influence of Psychological Empowerment and Intrinsic Motivation. Proceedings of the 2014 International Conference on Management Science and Management Innovation.
İnanç, B. Y., & Yerlikaya, E. E. (2017). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem Akademi.
Karahan, A., & Yılmaz, H. (2010). Örgütsel Öğrenme, Personel Güçlendirme ve Takım Performansı Arasındaki İlişkilerin Analiz Edilmesi: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(24).
Kerse, G., & Karabey, C. N. (2014). Personel Güçlendirme ile Bireyin Yaratıcılık Algısı Arasındaki İlişki: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(29).
Khalilzadeh, S., & Khodi, A. (2018). Teachers’ personality traits and students’ motivation: A structural equation modeling analysis. Current Psychology.
Kılıç, R., & Bozkaya, E. (2014). Örgüt Çalışanlarının Kişilik Özellikleri ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(20).
Kılıçlar, A., Şahin, A., Sarıkaya, S., & Bozkurt, İ. (2017). Kişilik Tiplerinin Tat Tercihlerine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(3).
Kim, K., Triana, M. d., Chung, K., & Oh, N. (2015). When Do Employees Cyberloaf? An Interactionist Perspective Examining Personality, Justice, and Empowerment. Human Resource Management, 55(6).
Kitapçı, H., Kaynak, R., & Ökten, S. S. (2013). Güçlendirmenin İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Kamu ve Özel Sektörde Mukayeseli Bir Araştırma. International Review of Economics and Management, 1(1).
Koçak, E., Turan, S., & Aydoğdu, E. (2012). Öğretmenlerin Yetki Devri, Otonomi ve Hesap Verebilirliklerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama(5).
Koçel, T. (2018). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Kohli, A., & Sharma, A. (2017). An Analysis of Employee Empowerment and Job Satisfaction: A Review. Management Dynamics, 17(1).
Korkmazer, F., & Aksoy, A. (2017). Herzberg'in Hijyen Faktörlerinin Çalışanların İşten Ayrılma Davranışlarına Etkisine Yönelik Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2).
Kökalan, Ö., & Şişman, F. (2017). Algılanan Örgütsel Adaletin İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Üniversitelerde Çalışan İdari Personel Üzeirne Yapılan Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8(20).
Kökçü, F. a. (2010). İki uçlu olgular ve çocuklarında bağlanma biçiminin mizaç, kişilik ve klinik özellikler ile ilişkisi: kontrollü bir çalışma. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4).
Kumar, P., & Misra, B. (2012). Motivation and Behavior Modification with Reference to Health Care Services: Are we underperforming. Anusandhanika, IV(II).
Küçüközkan, Y. (2015). Liderlik ve Motivasyon T eorileri: Kuramsal Bir Çerçeve. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(2).
Ljubin-Golub, T., Petricevic, E., & Rovan, D. (2019). The role of personality in motivational regulation and academic procrastination. An International Journal of Experimental Educational Psychology, 39(4).
Ludeke, S. G., & Larsen, E. G. (2017). Problems with the Big Five assessment in the World Values Survey. Personality and Individual Differences, 112(1).
Mahlamäki, T., Rintamäki, T., & Rajah, E. (2018). The role of personality and motivation on key account manager job performance. Industrial Marketing Management.
Marek, R. J., Block, A. R., & Ben-Porath, Y. S. (2015). The Minnesota Multiphasic Personality Inventory–2–Restructured Form (MMPI-2-RF): Incremental validity in predicting early postoperative outcomes in spine surgery candidates. Psychological assessment, 27(1).
Miner, J. B. (2015). Expectancy Theories: Victor Vroom and Lyman Porter and Edward Lawler. Organizational Behavior. içinde Routledge.
Mossavi, S. M. (2014). Psikolojik Güçlendirme ve Öğrenen Organizasyon Arasındaki İlişki ve Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Nilüfer, Ş. (2007). Personel Güçlendirmenin İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Doktora Tezi.
Oktuğ, Z. (2017). Psikolojik Güçlendirme Algısı ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkide Bireycilik - Toplulukçuluk Eğilimlerinin Biçimlendirici Rolü. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 245-266.
Özcan, S. (2017). Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı. N. Aral, & T. Duman (Dü) içinde, Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
Özer, K. O., Ergün, Ö., & Okatan, T. (2014). Personel Güçlendirmenin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: İstanbul Otelcilik Sektörü Araştırması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4).
Özkalp, E., & Kırel, Ç. (2018). Örgütsel Davranış. Bursa: Ekin Kitabevi.
Özler, D. E., Mercan, N., & Yeni, Z. (2016). Y Kuşağının Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kariyer Uyum Yetenekleri Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İş Güç: The Journal of Industrial Relations & Human Resources, 18(4).
Özsoy, E., & Yıldız, G. (2013). Kişilik Kavramının Örgütler Açısından Önemi: Bir Literatür Taraması. İşletme Bilimi Dergisi, 1(2).
Öztuna, A. T. (2010). Psikolojik Güçlendirmenin Çalışan Motivasyonu Göstergeleri ile İlişkisi ve Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Parks-Leduc, L., Feldman, G., & Bardi, A. (2015). Personality traits and personal values: A meta-analysis. Personality and Social Psychology Review, 19(1).
Paşamehmetoğlu, A., & Yeloğlu, H. O. (2014). Motivasyon. Ü. Sığrı, & S. Gürbüz (Dü) içinde, Örgütsel Davranış. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Primi, R., Ferreira-Rodrigues, C. F., & Carvalho, L. d. (2014). Cattell’s Personality Factor Questionnaire (CPFQ): Development and Preliminary Study. Paidéia (Ribeirão Preto), 24(57).
Rieken, B. (2014). Alfred Adler's Individual Psychology. S. Sulz, & S. Hagspiell (Dü) içinde, European Psychotherapy.
Rohrer, J. M., Egloff, B., & Schmukle, S. C. (2015). Examining the effects of birth order on personality. Proceedings of the National Academy of Sciences, 112(46).
Sanjeev, M. A., & Surya, A. V. (2016). Two Factor Theory of Motivation and Satisfaction: An Empirical Verification. Annals of Data Science, 3(2).
Sarı, V. İ., & Kindap, A. (2018). Türkiye'de Kentsel Yaşam Kalitesi Göstergelerinin Analizi. Sayıştay Dergisi(108).
Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2016). Theories of personality. Cengage Learning.
Smith, D. B., & Shields, J. (2013). Factors Related to Social Service Workers' Job Satisfaction: Revisiting Herzberg's Motivation to Work. Administration in Social Work, 37(2).
Soysal, A. (2008). Çalışma Yaşamında Kişilik Tipleri: Bir Literatür Taraması. Çimento - İşveren Dergisi(Ocak).
Spreitzer, G. M. (1995). Psychological Epowerment in the Workplace: Dimensions, Measurement and Validation. Academy of Management Journals, 38(5), 1442-1465.
Sürgevil, O., Tolay, E., & Topoyan, M. (2013). Yapısal Güçlendirme ve Psikolojik Güçlendirme Ölçeklerinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Analizleri. Journal of Yasar University, 8(31).
Şahin, F., Tabak, B. Y., & Tabak, H. (2017). Motivasyon Kuramları Bağlamında Akademik Teşvik Ödeneği Uygulamasının Değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2).
Tarescavage, A. M., Corey, D. M., & Ben-Porath, Y. S. (2015). Minnesota Multiphasic Personality Inventory–2–Restructured Form (MMPI-2-RF) predictors of police officer problem behavior. Assessment, 22(1).
Taşar, S. A., & Düşükcan, M. (2018). Örgütsel Bağlılık ile Çalışanların Motivasyonu Arasındaki İlişki: Elazığ İli Banka Çalışanları Üzeirne Bir Uygulama. Electronic Turkish Studies, 13(7).
Taşdöven, H., Emrah, A., & Dönmez, M. (2012). Liderlik Tarzı ve Mizaç-Karakter İlişkisi: Polis Teşkilatında Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi, 19(2).
Taşlıyan, M., Harbalıoğlu, M., & Hırlak, B. (2015). Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi: Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma. Cankiri Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 6(1).
Tatlılıoğlu, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kİşilik Kuramı'na Göre Kİşilik Özellikleri Alt Boyutlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7(XVII).
Tatlıoğlu, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kişilik Kurami’na Göre Kişilik Özellikleri Alt Boyutlarinin Bazi Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi(XVII).
Tekin, Ö. A., Baş, M., & Gökdemir, A. (2016). Konaklama İşletmesi Çalışanlarının Douglas McGregor'un X ve Y Teorilerine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(14).
Thomas, W. K., & Velthouse, A. B. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An Interpretive Model of Instrinsic Task Motivation. Academy of Management Review, 15(4), 671-672.
Totan, T., Aysan, F., & Bektaş, M. (2010). Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
Tripathi, N., & Bharadwaja, M. (2018). Psychological empowerment and stress: role of personality and power distance. Journal of Indian Business Research.
Tuğal, F. N., Topsakal, Y., & İplik, E. (2017). Örgütsel Sağlığın Çalışanların İş Tatmini ve Yabancılaşma Düzeyine Etkisinde Örgütsel Adaletin Aracı Rolü. Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 7(3).
Turan, S. (2014). Psikolojik Güçlendirme ile İş Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Hizmet Sektöründeki Çalışanlar Üzerine Bir Uygulama. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lİsans Tezi.
Ulu, M. (2018). Hayatı Amlanlandırma ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki Üzerine. Bilimname, 36(2).
Uzel, B., Dönmez, D., & Otrar, M. (2018). Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü. Humanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12).
Ünal, A., & Gülmez, D. (2017). Motivasyon Kuramları ve Uygulamalar. S. Özdemir, & N. Cemaloğlu (Dü) içinde, Örgütsel Davranış ve Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
Xiao, L. C., Hwa, K. Y., Xi, W., & Qiang, G. (2018). The big five personality traits and physical and emotional exhaustion among athletes: the mediating role of autonomous and controlled motivation. International Journal of Sport Psychology, 49(1).
Yazdi, A. M., & Mustamil, N. (2015). Empowerment Potential: Big-Five Personality Traits and Psychological Empowerment. International Business and Management, 11(3).
Yeşil, A. (2016). Liderlik ve Motivasyon Teorilerine Yönelik Kavramsal Bir İnceleme. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(3).
Yücel, İ., & Koçak, D. (2016). Örgüt Kültürü ile Personel Güçlendirme Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. Kafkas University Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal, 7(12).
Yüksel, H., Cevher, E., & Yüksel, M. (2015). Öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1).
Yüksel, O. (2015). Kamu Hastaneleri Birliği Kapsamındaki Hastanelerde Personel GÜçlendirmenin İş Tatmini ve İş Motivasyonu Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Yüksel, Ö., & Erkutlu, H. (2003). Personel Güçlendirme - Empowerment. GÜ İİBF Dergisi.
Zeglat, D., Aljaber, M., & Alrawabdeh, W. (2014). Understating the impact of employee empowerment on customer-oriented behavior. Journal of Business Studies Quarterly, 6(1).
Zuckerman, M., & Glicksohn, J. (2016). Hans Eysenck's personality model and the constructs of sensation seeking and impulsivity. Personality and Individual Differences(103).
| tr_TR |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9039 | |
dc.description.abstract | This study was conducted to reveal the effects of personality traits and psychological empowerment on the motivation of a sample of 165 participants from Yemen and Turkish NGOs. 82 of the participants were Yemeni and 83 were Turkish. Personality characteristics of the participants were determined with the help of 5 Factor Personality Inventory, psychological empowerment levels were determined with the help of Psychological Empowerment Scale and motivation levels were determined with the help of Motivation Scale. Firstly, descriptive statistics of the sample were given, then multiple regression analysis was used to test hypotheses and ANOVA and t tests were used to determine variability according to demographic characteristics. The findings of the study show that psychological empowerment is not a motivation tool for the participants but having a personality structure open to development positively affects motivation. In this context, as a result of the personality tests to be conducted before recruitment, it will be possible to have an organizational structure with more motivated employees by hiring those who are open to development. An organizational structure of motivated employees will be the key to organizational success. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Akçakaya, M. (2010). Örgütlerde uygulanan personel güçlendirme yöntemleri: Türk kamu yönetiminde personel güçlendirme. Karadeniz Arastirmalari, 7(25).
Akın, A., & Saruhan, S. (2016). Küçük Ölçekli İşletmelerde Psikolojik Güçlendirme ile Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişkinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma. AÇÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 25-42.
Akın, M. (2010). Personeli Güçlendirme Algılaması, Örgüt İklimi Algılaması ve Yaratıcı Kişilik Özelliklerinin Örgüt Düzeyinde Yaratıcı Çıktılar Üzerindeki Doğrudan ve Dolaylı Etkileri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(29).
Aktaş, H., & Şimşek, E. (2015). Bireylerin Örgütsel Sessizlilk Tutumlarında İş Doyumu ve Duygusal Tükenmişlik Algılarının Rolü. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(24).
Alipieva, D. (2017). The impact of ego states of parent, adult and child on the professional choice of teachers. Journal of Education Culture and Society, 8(2).
Allen, B. P. (2015). Personality theories: Development, growth, and diversity. Psychology Press.
Alshmemri, M., Shahwan-Akl, L., & Maude, P. (2017). Herzberg’s Two-Factor Theory. Life Science Journal, 14(5).
Al-Swidi, A. K., Nawawi, M. K., & Al-Hosam, A. (2012). Is the Relationship between Employees’ Psychological Empowerment and Employees’ Job Satisfaction Contingent on the Transformational Leadership? A Study on the Yemeni Islamic Banks. Asian Social Science, 8(10).
Altınöz, M. (2018). Yetneek Yönetiminin Algılanması Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der.(39).
Antalyalı, Ö. L., & Bolat, Ö. (2017). Öğrenilmiş İhtiyaçlar bağlamında Temel Motivasyon Kaynakları (TMK) Ölçeğinin Geliştirilmesi, Güvenilirlik ve Geçerlik Analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1).
Aslam, S. (2017). Psychological Empowerment on Creativity Among Employees of IT Sector: The Mediating Role of Creative Process Engagement and Intrinsic Motivation. Canadian Social Science, 13(6).
Atmanspacher, H. (2014). Levels of unconsciousness and their formal structure. Journal of Analytical Psychology, 59(3).
Aydın, C., & Özel, Ç. H. (2017). A ve B Kişilik Tiplerinin Boş Zaman Davranışlarının Kıyaslanması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bİlimler Dergisi, 18(2).
Backhaus, K. B. (2014). Understanding Individual Differences in Employee Empowerment. Organization Management Journal(11).
Bakan, İ. (2004). Çağdaş Yönetim Yaklaşımları (İlkeler, Karamlar ve Yaklaşımlar). İstanbul: Beta Basım Yayın.
Balık, E., & Şengül, Ü. (2017). İş Sağlığı ve Güvenliğinde Örgütsel Adaletin Örgütsel Bağlılık ve İş Tükenmişliği Üzerindeki Rolü: Çanakkale’de Ampirik Bir Uygulama. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3).
Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
Basım, H. N., Çetin, F., & Tabak, A. (2009). Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kişilerarası Çatışma Çözme Yaklaşımlarıyla İlişkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 24(63).
Baş, T., Ünal, Ö., Amarat, M., & Sağlık, D. (2017). Hemşirelerde İş Tatmininin Motivasyon Düzeyine Etkisi. Örgütsel Davranış Araştırmaları Dergisi, 2(2).
Baumhof, R., Decker, T., Röder, H., & Menrad, K. (2017). An expectancy theory approach: What motivates and differentiates German house owners in the context of energy efficient refurbishment measures? Energy and Buildings(152).
Bencsik, A., Machova, R., & Hevesi, E. (2016). The Relation Between Motivation and Personality Types. Interantional Business Management, 10(3).
Bilgin, M. (2017). Ergenlerin Beş Faktör Kİşilik Özelliği ile Bilişsel Esneklik İlişkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(62).
Billing, T. K., & Steverson, P. (2013). Moderating role of Type-A personality on stress-outcome relationships. Management Decision, 51(9).
Bolat, T. (2008). Dönüşümcü Liderlik, Personel Güçlendirme ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi. Ankara: Detay Yayıncılık.
Burger, R. (2018). Effects of Motivation and Personality Traits on Adherence to an Injury Rehabilitation Process. Wooster University: Senior Independent Study Theses Paper No: 8206.
Candan, H., Canbolat, M. A., & Öksüz, Y. S. (2015). Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Bir Kamu Kurumunda Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2).
Ceylan, A. (2002). Çalışanların Güçlendirilme Algıları Üzerine Tuzla Bölgesindeki Ticari Bankalarda Bir Araştırma. Öneri, 5(17).
Cunningham, I., Hyman, J., & Baldrig, C. (1996). Empowerment: The Power to Do What? Industrial Relations Journal, 20(2), 143-154.
Çavuş, M. F., & Akgemci, T. (2008). İşletmelerde Personel Güçlendirmenin Örgütsel Yaratıcılık ve Yenilikçiliğe Etkisi: İmalat Sanayiinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(20).
Çavuşoğlu, F., & Güler, M. E. (2017). Psikolojik Güçlendirme ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışının İlişkisi ve Demografik Değişkenlere göre Farklılıkları: İzmir Şehir Merkezindeki Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 47-64.
Çelik, A., Çakıcı, A. B., & Çelik., N. (2014). the Effects of Employee Empowerment Applications on Organizational Creativity and Innovativeness in Enterpriseses: the Case of Oiz. European Scientific Journal, 10(10).
Çetin, S., Giderler, C., & Güler, M. (2017). Lider Yöneticilerin Çalışanların Motivasyonuna ve Performansına Etkisi: Kamu Kuruluşlarında Bir Çalışma. Kastamonu University Journal of Economics & Administrative Sciences Faculty, 19(4).
Çetin, Ş. (2014). Örgütlerde Güç ve Politika. Ü. Sığrı, & S. Gürbüz (Dü) içinde, Örgütsel Davranış. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Çevik, A., & Köse, A. (2017). Öğretmenlerin Okul Kültürü Algıları ile Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 6(2).
Çolak-Alsat, O. (2016). Çalışan Motivasyonunu Etkileyen Faktörlerin İş Tatminie Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Doktora Tezi.
Dağdeviren, İ. (2018). İkinci Dil Ediniminde Bireylerin Motivasyonuunn Öğrenme Üzerindeki Etkisi. Electronic Turkish Studies, 13(15).
Dereköylü, F. B. (2017). Kişilik ve Motivasyon Arasındaki İlişki: Mavi ve Beyaz Yakalı Çalışanlar Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bİlimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Doğan, S. (2003). İşletmelerde Personel Güçlendirmenin Önemi. İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(29).
Doğan, S. (2006). Personel Güçlendirme Empowerment. İstanbul: Kare Yayınları.
Doğan, S., & Demiral, Ö. (2007). İşletmelerde Personel Güçlendirme Kültürünün Yaratılmasıyla Müşteri Memnuniyetinin Sağlanması. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi(12).
Doğan, S., & Demiral, Ö. (2009). Örgütsel Bağlılığın Sağlanmasında Personel Güçlendirme ve Psikolojik Sözleşmenin Etkisine İlişkin Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
Doğan, T. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve öznel iyi oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1).
Dursun, F., Çalışan, Ç. D., & Baş, T. (2017). Çalışanların İş Doyumu, Yönetim ve Ödüllendirme beklentileri ve Ücret ve Sosyal Olanaklar ile İlgili Algılarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi: Tekstil Sektörü Örneği. Journal of International Social Research, 10(51).
Dwivedula, R., Bredillet, C. N., & Müller, R. (2016). Personality and Work Motivasyon as determinants of project success: the mediating role of organisational and professional commitment. Int. J. Management Development, 1(3).
Ekinci, N. (2017). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ve Alan Seçiiminde Etkili Olan Motivasyonel Etkenler. İlköğretim Online, 16(2).
Erdem, H., Gökmen, Y., & Türen, U. (2016). Psikolojik Güçlendirme Boyutlarının İş Performansı Üzeirne Etkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracılık Rolü: Görgül Bir Araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 17(2), 161-176.
Eren, E. (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
Ergeneli, A., Arı, G. S., & Metin, S. (2007). Psychological Empowerment and its Relationship to Trust in Immediate Managers. Journal of Business Research, 60(1), 41-49.
Erhan, T., Çarıkçı, İ. H., & Alparslan, A. M. (2018). Akademisyenlerin Başarı Hedefleri Üzerinde Değerlerinin ve Motivasyon Kaynaklarının Rolü. Vizyoner Dergisi, 9(21).
Erkan, Z., & Avcı, R. (2014). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri: Mizaç ve Karakter Özelliklerinin Rolü. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 10(1).
Eryılmaz, İ., & Odabaşoğlu, Ş. (2018). Beş Faktör Kişilik Özellikleri ve Temel Motivasyon Kaynakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 2nd International EMI Entrepreneurship & Social Sciences Congress. Cappadocia.
Ewen, R., & Ewen, R. B. (2014). An introduction to theories of personality. Psychology Press.
Eysenck, H. (2017). The biological basis of personality. Routledge.
Fawkes, J. (2015). A Jungian conscience: Self-awareness for public relations practice. Public Relations Review, 41(5).
Fernandez, S., & Moldogaziev, T. (2015). Employee empowerment and job satisfaction in the US Federal Bureaucracy: A self-determination theory perspective. The American review of public administration, 45(4).
Genç, N. (2013). Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Gökkaya, S., & Türker, N. (2018). İş Motivasyonu ile İş Tatmini Üzerine Otel İşletmelerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. İktisadi ve İdari ve siyasal Araştırmalar Dergisi, 5.
Göktaş, P., & Kazaferoğlu, E. (2018). Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişki: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1).
Gülnar, B. (2007). Örgütlerde İletişim ve İş Doyumu. İstanbul: Literatürk Yayınları.
Gümüştekin, E. G., & Emet, C. (2007). Güçlendirme Algılarındaki Değişimin Örgütsel Kültür ve Bağlılık Üzerinde Etkileşimi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(17).
Gün, F., & Turabik, T. (2017). Öğretim Elemanlarının Algılarına Göre Psikolojik Güçlendirme ile Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 886-905.
Günel, D. (2010). İşletmelerde Yıldırma Olgusu ve Yıldırma Mağdurlarının Kişilik Özelliklerine İlişkin Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(3).
Güneş, Ş. (2015). Personel Güçlendirmenin Çalışanların Motivasyon Düzeyi Üzerindeki Etkileri ve Bir Araştırma: Batman Merkezdeki Kamu İşletmelerinde Bir Uygulama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Gürbüz, S., Ayhan, Ö., & Sert, M. (2016). ÖRgütsel Adalet ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi: Türkiye'de Yapılan Araştırmalar Üzerinden Bir Meta Analizi. Türk Psikoloji Dergisi, 31(77).
Güven, M. (2001). Çağdaş Bir Yönetim Yaklaşımı: Personel Güçlendirme. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi, 4(16).
Hales, C., & Klidas, A. (1998). Empowerment in Five-Stars Hotels: Choice, Voice or Therotic? International Journal of Contemporary Hospitally Management, 10(3), 88-95.
Haozhan, W. (2011). Analysis on Influence of Psychological Empowerment to Intrinsic Motivation of First-line Employees in Service Businesses: An Empirical Analysis of Banking Line. Orient Academic Forum.
He, J. (2014). From Employee Perceived HR Practices to Employee Engagement: The Influence of Psychological Empowerment and Intrinsic Motivation. Proceedings of the 2014 International Conference on Management Science and Management Innovation.
İnanç, B. Y., & Yerlikaya, E. E. (2017). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem Akademi.
Karahan, A., & Yılmaz, H. (2010). Örgütsel Öğrenme, Personel Güçlendirme ve Takım Performansı Arasındaki İlişkilerin Analiz Edilmesi: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(24).
Kerse, G., & Karabey, C. N. (2014). Personel Güçlendirme ile Bireyin Yaratıcılık Algısı Arasındaki İlişki: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(29).
Khalilzadeh, S., & Khodi, A. (2018). Teachers’ personality traits and students’ motivation: A structural equation modeling analysis. Current Psychology.
Kılıç, R., & Bozkaya, E. (2014). Örgüt Çalışanlarının Kişilik Özellikleri ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(20).
Kılıçlar, A., Şahin, A., Sarıkaya, S., & Bozkurt, İ. (2017). Kişilik Tiplerinin Tat Tercihlerine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(3).
Kim, K., Triana, M. d., Chung, K., & Oh, N. (2015). When Do Employees Cyberloaf? An Interactionist Perspective Examining Personality, Justice, and Empowerment. Human Resource Management, 55(6).
Kitapçı, H., Kaynak, R., & Ökten, S. S. (2013). Güçlendirmenin İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Kamu ve Özel Sektörde Mukayeseli Bir Araştırma. International Review of Economics and Management, 1(1).
Koçak, E., Turan, S., & Aydoğdu, E. (2012). Öğretmenlerin Yetki Devri, Otonomi ve Hesap Verebilirliklerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama(5).
Koçel, T. (2018). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Kohli, A., & Sharma, A. (2017). An Analysis of Employee Empowerment and Job Satisfaction: A Review. Management Dynamics, 17(1).
Korkmazer, F., & Aksoy, A. (2017). Herzberg'in Hijyen Faktörlerinin Çalışanların İşten Ayrılma Davranışlarına Etkisine Yönelik Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2).
Kökalan, Ö., & Şişman, F. (2017). Algılanan Örgütsel Adaletin İşgören Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Üniversitelerde Çalışan İdari Personel Üzeirne Yapılan Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8(20).
Kökçü, F. a. (2010). İki uçlu olgular ve çocuklarında bağlanma biçiminin mizaç, kişilik ve klinik özellikler ile ilişkisi: kontrollü bir çalışma. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(4).
Kumar, P., & Misra, B. (2012). Motivation and Behavior Modification with Reference to Health Care Services: Are we underperforming. Anusandhanika, IV(II).
Küçüközkan, Y. (2015). Liderlik ve Motivasyon T eorileri: Kuramsal Bir Çerçeve. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(2).
Ljubin-Golub, T., Petricevic, E., & Rovan, D. (2019). The role of personality in motivational regulation and academic procrastination. An International Journal of Experimental Educational Psychology, 39(4).
Ludeke, S. G., & Larsen, E. G. (2017). Problems with the Big Five assessment in the World Values Survey. Personality and Individual Differences, 112(1).
Mahlamäki, T., Rintamäki, T., & Rajah, E. (2018). The role of personality and motivation on key account manager job performance. Industrial Marketing Management.
Marek, R. J., Block, A. R., & Ben-Porath, Y. S. (2015). The Minnesota Multiphasic Personality Inventory–2–Restructured Form (MMPI-2-RF): Incremental validity in predicting early postoperative outcomes in spine surgery candidates. Psychological assessment, 27(1).
Miner, J. B. (2015). Expectancy Theories: Victor Vroom and Lyman Porter and Edward Lawler. Organizational Behavior. içinde Routledge.
Mossavi, S. M. (2014). Psikolojik Güçlendirme ve Öğrenen Organizasyon Arasındaki İlişki ve Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Nilüfer, Ş. (2007). Personel Güçlendirmenin İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Doktora Tezi.
Oktuğ, Z. (2017). Psikolojik Güçlendirme Algısı ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkide Bireycilik - Toplulukçuluk Eğilimlerinin Biçimlendirici Rolü. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 245-266.
Özcan, S. (2017). Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı. N. Aral, & T. Duman (Dü) içinde, Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
Özer, K. O., Ergün, Ö., & Okatan, T. (2014). Personel Güçlendirmenin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: İstanbul Otelcilik Sektörü Araştırması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4).
Özkalp, E., & Kırel, Ç. (2018). Örgütsel Davranış. Bursa: Ekin Kitabevi.
Özler, D. E., Mercan, N., & Yeni, Z. (2016). Y Kuşağının Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Kariyer Uyum Yetenekleri Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. İş Güç: The Journal of Industrial Relations & Human Resources, 18(4).
Özsoy, E., & Yıldız, G. (2013). Kişilik Kavramının Örgütler Açısından Önemi: Bir Literatür Taraması. İşletme Bilimi Dergisi, 1(2).
Öztuna, A. T. (2010). Psikolojik Güçlendirmenin Çalışan Motivasyonu Göstergeleri ile İlişkisi ve Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Parks-Leduc, L., Feldman, G., & Bardi, A. (2015). Personality traits and personal values: A meta-analysis. Personality and Social Psychology Review, 19(1).
Paşamehmetoğlu, A., & Yeloğlu, H. O. (2014). Motivasyon. Ü. Sığrı, & S. Gürbüz (Dü) içinde, Örgütsel Davranış. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Primi, R., Ferreira-Rodrigues, C. F., & Carvalho, L. d. (2014). Cattell’s Personality Factor Questionnaire (CPFQ): Development and Preliminary Study. Paidéia (Ribeirão Preto), 24(57).
Rieken, B. (2014). Alfred Adler's Individual Psychology. S. Sulz, & S. Hagspiell (Dü) içinde, European Psychotherapy.
Rohrer, J. M., Egloff, B., & Schmukle, S. C. (2015). Examining the effects of birth order on personality. Proceedings of the National Academy of Sciences, 112(46).
Sanjeev, M. A., & Surya, A. V. (2016). Two Factor Theory of Motivation and Satisfaction: An Empirical Verification. Annals of Data Science, 3(2).
Sarı, V. İ., & Kindap, A. (2018). Türkiye'de Kentsel Yaşam Kalitesi Göstergelerinin Analizi. Sayıştay Dergisi(108).
Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2016). Theories of personality. Cengage Learning.
Smith, D. B., & Shields, J. (2013). Factors Related to Social Service Workers' Job Satisfaction: Revisiting Herzberg's Motivation to Work. Administration in Social Work, 37(2).
Soysal, A. (2008). Çalışma Yaşamında Kişilik Tipleri: Bir Literatür Taraması. Çimento - İşveren Dergisi(Ocak).
Spreitzer, G. M. (1995). Psychological Epowerment in the Workplace: Dimensions, Measurement and Validation. Academy of Management Journals, 38(5), 1442-1465.
Sürgevil, O., Tolay, E., & Topoyan, M. (2013). Yapısal Güçlendirme ve Psikolojik Güçlendirme Ölçeklerinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Analizleri. Journal of Yasar University, 8(31).
Şahin, F., Tabak, B. Y., & Tabak, H. (2017). Motivasyon Kuramları Bağlamında Akademik Teşvik Ödeneği Uygulamasının Değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2).
Tarescavage, A. M., Corey, D. M., & Ben-Porath, Y. S. (2015). Minnesota Multiphasic Personality Inventory–2–Restructured Form (MMPI-2-RF) predictors of police officer problem behavior. Assessment, 22(1).
Taşar, S. A., & Düşükcan, M. (2018). Örgütsel Bağlılık ile Çalışanların Motivasyonu Arasındaki İlişki: Elazığ İli Banka Çalışanları Üzeirne Bir Uygulama. Electronic Turkish Studies, 13(7).
Taşdöven, H., Emrah, A., & Dönmez, M. (2012). Liderlik Tarzı ve Mizaç-Karakter İlişkisi: Polis Teşkilatında Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi, 19(2).
Taşlıyan, M., Harbalıoğlu, M., & Hırlak, B. (2015). Personel Güçlendirmenin Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi: Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma. Cankiri Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 6(1).
Tatlılıoğlu, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kİşilik Kuramı'na Göre Kİşilik Özellikleri Alt Boyutlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7(XVII).
Tatlıoğlu, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kişilik Kurami’na Göre Kişilik Özellikleri Alt Boyutlarinin Bazi Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tarih Okulu Dergisi(XVII).
Tekin, Ö. A., Baş, M., & Gökdemir, A. (2016). Konaklama İşletmesi Çalışanlarının Douglas McGregor'un X ve Y Teorilerine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(14).
Thomas, W. K., & Velthouse, A. B. (1990). Cognitive Elements of Empowerment: An Interpretive Model of Instrinsic Task Motivation. Academy of Management Review, 15(4), 671-672.
Totan, T., Aysan, F., & Bektaş, M. (2010). Öğretmen Adaylarının Mizaç Karakter ve Kimlik Özellikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
Tripathi, N., & Bharadwaja, M. (2018). Psychological empowerment and stress: role of personality and power distance. Journal of Indian Business Research.
Tuğal, F. N., Topsakal, Y., & İplik, E. (2017). Örgütsel Sağlığın Çalışanların İş Tatmini ve Yabancılaşma Düzeyine Etkisinde Örgütsel Adaletin Aracı Rolü. Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi, 7(3).
Turan, S. (2014). Psikolojik Güçlendirme ile İş Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Hizmet Sektöründeki Çalışanlar Üzerine Bir Uygulama. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lİsans Tezi.
Ulu, M. (2018). Hayatı Amlanlandırma ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki Üzerine. Bilimname, 36(2).
Uzel, B., Dönmez, D., & Otrar, M. (2018). Orta Ergenlik Dönemindeki Öğrencilerin Benlik Algılarının Mükemmeliyetçilik Düzeylerini Yordama Gücü. Humanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12).
Ünal, A., & Gülmez, D. (2017). Motivasyon Kuramları ve Uygulamalar. S. Özdemir, & N. Cemaloğlu (Dü) içinde, Örgütsel Davranış ve Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
Xiao, L. C., Hwa, K. Y., Xi, W., & Qiang, G. (2018). The big five personality traits and physical and emotional exhaustion among athletes: the mediating role of autonomous and controlled motivation. International Journal of Sport Psychology, 49(1).
Yazdi, A. M., & Mustamil, N. (2015). Empowerment Potential: Big-Five Personality Traits and Psychological Empowerment. International Business and Management, 11(3).
Yeşil, A. (2016). Liderlik ve Motivasyon Teorilerine Yönelik Kavramsal Bir İnceleme. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(3).
Yücel, İ., & Koçak, D. (2016). Örgüt Kültürü ile Personel Güçlendirme Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. Kafkas University Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal, 7(12).
Yüksel, H., Cevher, E., & Yüksel, M. (2015). Öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1).
Yüksel, O. (2015). Kamu Hastaneleri Birliği Kapsamındaki Hastanelerde Personel GÜçlendirmenin İş Tatmini ve İş Motivasyonu Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Yüksel, Ö., & Erkutlu, H. (2003). Personel Güçlendirme - Empowerment. GÜ İİBF Dergisi.
Zeglat, D., Aljaber, M., & Alrawabdeh, W. (2014). Understating the impact of employee empowerment on customer-oriented behavior. Journal of Business Studies Quarterly, 6(1).
Zuckerman, M., & Glicksohn, J. (2016). Hans Eysenck's personality model and the constructs of sensation seeking and impulsivity. Personality and Individual Differences(103).
| tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Psikolojik güçlendirme | tr_TR |
dc.subject | Kişilik | tr_TR |
dc.subject | Kişilik özellikleri | tr_TR |
dc.subject | Motivasyon | tr_TR |
dc.subject | Türkiye | tr_TR |
dc.subject | Yemen | tr_TR |
dc.title | Çalışanın Kişilik Özellikleri ve Psikolojik
Güçlendirmenin İş Motivasyonu Üzerine Etkileri:
Türkiye ve Yemen Uygulaması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma Yemenli ve Türk sivil toplum kuruluşları çalışanlarından oluşan toplam 165 katılımcıdan oluşan örneklemin motivasyonu üzerinde kişilik özellikleri ve psikolojik güçlendirmenin etkilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların 82’si Yemenli, 83’ü Türk’tür. Katılımcıların kişilik özellikleri 5 Faktör Kişilik Envanteri yardımıyla, psikolojik güçlendirme düzeyleri Psikolojik Güçlendirme Ölçeği yardımıyla ve motivasyon düzeyleri ise Motivasyon Ölçeği yardımıyla belirlenmiştir. Örneklemin öncelikle betimleyici istatistikleri verilmiş, ardından hipotezlerin test edilmesi için çoklu regresyon analizinden, demografik özelliklere göre değişkenliğin belirlenmesi için ise ANOVA ve t testlerinden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, psikolojik güçlendirmenin katılımcılar için motivasyon aracı olmadığını, buna karşılık gelişime açık bir kişilik yapısına sahip olmanın motivasyonu olumlu etkilediğini ortaya koymaktadır. Bu kapsamda işe alımlardan önce yapılacak kişilik testleri sonucunda gelişime açık kişilik özelliğine sahip olanların işe alınması ile daha motive çalışanlara sahip bir örgüt yapısına sahip olmak mümkün olacaktır. Motive çalışanlardan oluşan bir örgüt yapısı ise örgütsel başarının anahtarı olacaktır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İşletme | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |