dc.contributor.advisor | Kuterdem, Halil Levent | |
dc.contributor.author | Elmas, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2019-09-25T10:19:25Z | |
dc.date.issued | 2019-09-06 | |
dc.date.submitted | 2019-09-04 | |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9015 | |
dc.description.abstract | In this study, Op.73 D Major 2nd Symphony's 1st movement is examined in terms of form, thematic relations, musical character and orchestral conducting techniques.
Descriptive research and case study model were the base of the study. The study consist of four sections: In the first section, the methods and explanations related to the study is given. In the second section, persons effected Brahms's art and symphonic approach are examined and, innovations in the sonata form made by Brahms are presented. In fourth section, first movement is examined in terms of conducting techniques, and detailed analysis has been presented with the help of written sources for sufficient interpretation. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | ÖZ...........................................................................................................................................i ABSTRACT...........................................................................................................................ii TEŞEKKÜR..........................................................................................................................iii
İÇİNDEKİLER DİZİNİ........................................................................................................iv
TABLOLAR DİZİNİ............................................................................................................vi
GÖRSELLER DİZİNİ.........................................................................................................vii GİRİŞ................................................................................................................................................................... 1
BÖLÜM 1: PROBLEM DURUMU VE YÖNTEM .............................................................................. 2
1.1 Problem ...........................................................................................................................................................2
1.1.1 Alt Problemler ...................................................................................................................................... 2
1.2 Araştırmanın Amacı ................................................................................................................................... 2
1.3 Araştırmanın Önemi...................................................................................................................................3
1.4 Sayıltılar........................................................................................................................................................... 3
1.5 Sınırlılıklar ...................................................................................................................................................... 3
1.6 Yöntem ............................................................................................................................................................. 3
BÖLÜM 2: JOHANNES BRAHMS'IN SANATINA ETKİ EDEN ÖNEMLİ MÜZİKAL KİŞİLİKLER VE BRAHMS'IN SENFONİ ANLAYIŞI ........................................................................... 5
2.1 Brahms'ın yaşamından kesitler ve müzikal kişiliğinin oluşumunda etkili ve kişiler .........5
2.1.1 Doğumu ve Hamburg'taki ilk dönemleri.......................................................................................5
2.1.2 İlk Öğretmeni: Otto Cossel...................................................................................................................6
2.1.3 Piyano ve Kompozisyon Öğretmeni: Eduard Marxsen ...........................................................7
2.1.4 Macar Müziği ile İlk Temaslar: Eduard Remenyi.......................................................................8
2.1.5 Joseph Joachim in Brahms'ın Müzikal Kimliğindeki Önemi............................................... 10
2.1.6 Franz Liszt'in Brahms'ın Müzikal Kimliğindeki Önemi ....................................................... 12
2.1.7 Robert ve Clara Schumann'ın Brahms'ın Müzikal Kimliğindeki Önemi ....................... 12
2.2 Brahms'ın Senfoni Anlayışı ....................................................................................................................... 15
BÖLÜM 3: BRAHMS 2. SENFONİ 1. ALLEGRO NON TROPPO BÖLÜMÜNÜN MÜZİKAL KARAKTER VE FORM ANALİZİ.............................................................................................................21
3.1 Serim Bölmesinin Analizi........................................................................................................................... 21
3.2 Gelişim Bölmesinin Analizi ....................................................................................................................... 40
3.3 Yeniden Serim Bölmesinin Analizi......................................................................................................... 45
3.4 Koda Bölmesinin Analizi ............................................................................................................................ 54
BÖLÜM 4: BRAHMS 2. SENFONİ 1. BÖLÜMÜN YÖNETİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER ................................59
4.1 Serim Bölmesinin Yönetilmesine Yönelik Öneriler ........................................................................ 63
4.2 Gelişim Bölmesinin Yönetilmesine Yönelik Öneriler..................................................................... 75
4.3 Yeniden Serim Bölmesinin Yönetilmesine Yönelik Öneriler ...................................................... 80
4.4 Koda Bölmesinin Yönetilmesine Yönelik Öneriler.......................................................................... 82
BÖLÜM 5: SONUÇLAR VE ÖNERİLER ................................................................................................85
BÖLÜM 6: KAYNAKLAR ...........................................................................................................................88
ETİK BEYAN..................................................................................................................................................90
ORJİNALLİK RAPORU................................................................................................................................91
THESİS ORIGINALITY REPORT............................................................................................................92
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI................................................................93 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Johannes Brahms | |
dc.subject | 2. Senfoni | |
dc.subject | 1. bölüm | |
dc.subject | Form analizi | |
dc.subject | Orkestra şefliği | |
dc.title | Johannes Brahms'ın Op.73 Re Majör II. Senfonı̇si’nin I. Allegro Non Troppo Bölümü'nün Müzı̇kal Bı̇çim ve Orkestra Şefliği Teknı̇klerı̇ Yönünden İncelenmesı̇ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, romantik dönem bestecilerinden Johannes Brahms'ın Op.73 re majör 2. Senfonisinin 1. bölümü, form, tematik ilişki, müzikal karakter ve orkestra şefliği teknikleri bakımından incelenmektedir.
Çalışmada Betimsel Araştırma ve Durum Çalışması Modeli kullanılmıştır. Dört ana bölümden oluşan çalışmada; ilk bölümde, çalışmada kullanılan yöntem ve açıklamalara yer verilmiştir. İkinci bölümde, Brahms'ın sanatına etki eden önemli kişiler ve senfoni anlayışı ile ilgili bilgiler aktarılmıştır. Üçüncü bölümde 2. Senfoni 1. Bölümün, form, tematik ilişki ve müzikal karakteri ile ilgili bulgular sunulup, Brahms'ın sonat allegrosu biçimine getirdiği yeniliklerle ilgili bilgiler verilmiştir. Dördüncü bölümde ise eser, orkestra şefliği ve yorumculuk açısından irdelenmiş ve nitelikli olarak seslendirilebilmesi için, kaynaklardaki yorumlardan da yola çıkarak önermelerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kompozisyon ve Orkestra Şefliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-09-25T10:19:25Z | |