dc.contributor.advisor | Odacı, Serdar | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Derya | |
dc.date.accessioned | 2019-09-19T12:55:59Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-08-19 | |
dc.identifier.citation | KORKMAZ, Derya, Tek Kişilik Oyunlar, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8954 | |
dc.description.abstract | One person plays which have been shown since the beginning of the theatre history but created a new area under its own title after Modernism is the focus point of this thesis assignment. While examining the plays, the differences of the types from one another like the art of meddah, one-person play, one-person theatre, collage, audition which were made up by one person were touched upon. The changes that were experienced while moving from the art of meddah to one-person plays, the textural features of the one-person plays, topics like the plays which were shown by one person weren’t one-person theatre kinds of subjects were examined. The examined plays are reflecting the inner world of the person, the things he can’t tell the others and again the events that cause the person to hold on to life or to feel disconnected from life. This type which takes attention after the first one-person Turkish theatre play in 1965 has been written and played nowadays. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Tiyatro | tr_TR |
dc.subject | Tek kişilik oyunlar | tr_TR |
dc.subject | Mono drama | tr_TR |
dc.subject | One- man theatre | tr_TR |
dc.title | Tek Kişilik Oyunlar | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez çalışmasının odak noktasını, tiyatro tarihi var olduğundan beri ortaya konan ancak modernizm sonrası kendi başlığı altında yeni bir alan oluşturan tek kişilik oyunlar oluşturmuştur. Aynı zamanda tez çalışması sırasında incelenen oyunlara bakılırken meddahlık, tek kişilik gösteri, tek kişilik tiyatro, kolaj, dinleti gibi tek kişiyle oluşturulan türlerin birbirlerinden farklarına da değinilmiştir. Meddahlık geleneğinden tek kişilik oyunlara doğru ilerlerken geçirilen değişimler, tek kişilik oyunların sahip olduğu yapısal özellikler, tek başına gösteri yapanların ortaya koydukları gösterilerin tek kişilik tiyatro olmadığı ve nasıl böyle bir sonuca varıldığı incelenmiştir. İncelenen oyunlar insanın iç dünyasını, anlatamadıklarını, yaşadıkları yüzünden psikolojik sorunlar yaşayan insanların hayata tutunma ya da hayattan kopmasına neden olan olayları yansıttığı görülmüştür. 1965’te oynanan Türk tiyatrosunun ilk tek kişilik oyunundan sonra dikkat çeken bu tür günümüzde de yazılmaya ve oynanmaya devam etmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |