dc.contributor.advisor | Ateş, İsmail | |
dc.contributor.author | Günler, Canay | |
dc.date.accessioned | 2019-08-05T12:29:45Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8541 | |
dc.description.abstract | From the past to the present, many artists have tried to analyze the problems caused by the incident, experience and observation that stimulate the emotion center in the brain with different tools and materials. In the art of painting, this expression is generally interpreted based on the form, shape and color balance. In the historical process, color and paint-based expressions in the art of painting are discussed in the first chapter of this thesis.
In the second part of the thesis named “Paint Collages”, the damage in the brain caused by various emotions arised from observation and experience is related to the ontology of the soul which is accepted as the essence of human in religion and philosophy. In addition, various problems were discussed in order to examine the abstract concepts in an abstract language in a tangible way.
In this thesis, it is believed that there is a texture of the soul. In the process of concreting the concepts, various materials such as glue and daily life objects were chosen to support the painting expression. | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Boya | tr_TR |
dc.subject | Doku | tr_TR |
dc.subject | Kolaj | tr_TR |
dc.subject | Soyut | tr_TR |
dc.subject | Renk | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.title | Boya Kolajları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Geçmişten günümüze pek çok sanatçı, deneyimleme ve gözlem sonucu beyindeki duygu merkezini uyaran olay, deneyim ve gözlem sonucu oluşan his ile ortaya çıkan sorunsalları dışavurum amacıyla farklı araç ve malzemeler ile çözümlemeye çalışmışlardır. Resim sanatında söz konusu dışavurum genellikle oluşturulan form, biçim ve renk dengesine dayalı yorumlanmaktadır. Tarihsel süreç içerisinde, resim sanatında renk ve boyaya dayalı ifadeler tez bağlamında ilk bölümde ele alınmıştır.
“Boya Kolajları” isimli tezin ikinci bölümünde uygulama çalışmalarında gözlem ve deneyim sonucu oluşan çeşitli duyguların beyinde yarattığı hasar ve benzeri olaylar, din ve felsefede insanın özü olarak kabul edilen ruh ontolojisi ile bağdaştırılmıştır. Bununla beraber, çeşitli sorunsallar ele alınarak söz konusu soyut kavramlar, soyut bir dille somutlaştırılarak incelenmiştir.
Tezdeki çalışmalarda ruhun bir dokusu olduğuna inanılarak, anılan kavramlar soyut bağlamda somutlaştırılma sürecinde teknik bakımdan boyanın yanı sıra bazı yapıtlarda pigment, tutkal ve günlük yaşam nesneleri gibi çeşitli malzemeler tercih edilerek boyasal ifade desteklenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-08-05T12:29:45Z | |