Show simple item record

dc.contributor.advisorArtan, İsmihan Zeliha
dc.contributor.authorEkin, Samet
dc.date.accessioned2019-08-01T07:40:48Z
dc.date.issued2019-08-01
dc.date.submitted2019-07-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8479
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the relationship between the influences of high school students on music and prosocial behaviors, and the effect of some variables on these behaviors. The sample group of the study consisted of 1401 students studying in 19 high schools affiliated to the Ministry of National Education in Ağrı Province in 2018-2019 academic year. The general information form developed by the researcher, the Prosocial Tendency Measure, and the Music Influence Measure were respectively applied to the students in the study group. Research, one of the quantitative research methods, is a descriptive study conducted by examining the relationship between two or more variables and correlational (relational) screening for the purpose of obtaining clues about cause and effect. Demographic data of high school students were analyzed with percent “%” and frequency “f” techniques. One-way analysis of variance (ANOVA) and T test were conducted to examine whether the scores from the scales show a meaningful difference to the variables. As a result of having a significant difference of ANOVA, the LSD test was applied from Post-Hoc tests due to the different sample sizes. According to the findings of the study, the variables related to the Music Influence Measure or at least one of the sub-dimensions of the Prosocial Tendency Measure are as follows: gender, parents education status, father working status, family and teacher helping thought status, class level, high school, and music type. According to the results of simple linear regression between music influences and prosocial behaviors, there is a relationship between emotional, dire, anonymous and compliant prosocial behaviors which are sub-dimensions of prosocial behaviors and musical influences.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectprososyal davranışlartr_TR
dc.subjectsosyal gelişimtr_TR
dc.subjectmüzikten etkilenimtr_TR
dc.subjectlise öğrencileritr_TR
dc.subjectgelişimtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Felsefe. Psikoloji. Din.::Psikolojitr_TR
dc.titleLise Öğrencilerinin Müzikten Etkilenim Düzeyleriyle Prososyal Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, lise öğrencilerinin müzikten etkilenimleri ile prososyal davranışlar arasındaki ilişkiyi ve bazı değişkenlerin bu davranışlar üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Ağrı İl Merkezi’nde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı 19 lisede öğrenim gören 1401 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubuna dahil olan öğrencilere önce araştırmacı tarafından geliştirilen genel bilgi formu sonra sırasıyla Prososyal Eğilimler Ölçeği ve Müzikten Etkilenim Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan; iki ya da daha fazla değişken arasındaki ilişkinin incelenmesi ve neden-sonuç ile ilgili ipuçları elde etmek amacıyla korelasyonel (ilişkisel) tarama yoluyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Lise öğrencilerinin demografik bilgileri % ve frekans “f” alma teknikleri ile analiz edilmiştir. Ölçeklerden alınan puanların değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini incelemek amacıyla; tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve t testi yapılmıştır. ANOVA’nın anlamlı çıkması sonucunda ise örneklem büyüklüklerinin birbirinden farklı olması sebebiyle Post-Hoc testlerinden LSD testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre Müzikten Etkilenim Ölçeği ile ya da Prososyal Eğilimler Ölçeği’nin alt boyutlarının en az bir tanesi ile arasında anlamlı bir ilişki olan değişkenler şu şekildedir; cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, baba çalışma durumu, aile ve öğretmen yardım ettiğini düşünme durumu, sınıf düzeyi, lise türü ve müzik türü. Müzikten etkilenim ile prososyal davranışlar arasında yapılan basit doğrusal regresyon sonucuna göre de prososyal davranışların alt boyutlarından duygusal, acil, gizli ve itaatkâr prososyal davranışlar ile müzikten etkilenim arasında ilişki olduğu saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-08-01T07:40:48Z
dc.identifier.ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-9212-1285tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record