Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArıcan, Tunca
dc.contributor.authorErişkin Karabey, Müge Deniz
dc.date.accessioned2019-07-25T13:37:07Z
dc.date.issued2019-07-13
dc.date.submitted2019-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8007
dc.description.abstractIn this thesis, the discrimination experienced by female composers throughout history is discussed. Also, the effects of the gender roles to the lives of male and female composers are interrogated. The common points between the discrimination in the West and in the Ottoman history and the present situation are investigated. 11 female and 11 male composers and conductors were interviewed to determine the effects of gender roles on their lives. The effects of gender roles in education are examined in terms of how women and men are guided to choose composition as a job. The data collected, placed in the historical background of women's identity and status in Turkey that have been examined together with both male composers’ comments on women composers and women composers’ comments on their own lives. In this context, the society's perspective on both composition as a profession and the women and men who are engaged in this profession are also discussed. In addition, the effects of gender roles on the composers' own definition of being a composer as an identity in their educational and daily lives are interrogated. The opinions of male and female composers on getting supported and being preferred are studied. Furthermore, the existence of financial differences caused by gender in their professions are questioned based on these composers’ own words. In the light of all these data, the Republic’s goal of obtaining gender equality and to what extent it achieved this goal in the field of composition has been examined.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectOrkestra şefliğitr_TR
dc.subjectKadın bestecilertr_TR
dc.subjectToplumsal cinsiyettr_TR
dc.subjectKlasik Batı müziğitr_TR
dc.subjectKadın haklarıtr_TR
dc.subjectFemale composerstr_eng
dc.subjectGender rolestr_eng
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Müzik ve Müzik üzerine kitaplartr_TR
dc.titleTürkiye'de Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Klasik Batı Müziği Bestecilerinin Mesleki Yaşamlarına Etkileritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezde kadın bestecilerin tarih boyunca yaşadıkları ayrımcılıklara değinilmiş ve günümüzde toplumsal cinsiyet rollerinin kadın ve erkek bestecilerin yaşamlarını nasıl etkilediği konusu tartışılmıştır. Batı’da ve Osmanlı tarihinde yaşanan ayrımcılıklarla bugünkü durum arasındaki ortak noktalar araştırılmıştır. 11 kadın ve 11 erkek besteci ile görüşülerek, toplumsal cinsiyet rollerinin hayatları üzerindeki etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Kadınların ve erkeklerin, eğitim hayatında nasıl yönlendirildiklerinin mesleğe olan etkileri incelenmiştir. Toplanan veriler, tarihsel arka plana yerleştirilerek Türkiye’de kadınların durumu ve kadın kimliği, besteci kadınlarla ilgili yorumlarla beraber incelenmiştir. Toplumun gerek bestecilik mesleğinin kendisine, gerekse bu meslekle uğraşan kadın ve erkeklere olan bakış açısı bu bağlamda ele alınmıştır. Bunun yanında, cinsiyet rollerinin bestecilerin eğitim hayatlarındaki ve bestecilik kimliğini tanımlayış biçimleri üzerindeki etkileri, kadın ve erkek bestecilerin mesleklerinde kadınların mı yoksa erkeklerin mi daha çok desteklendiğine, tercih edildiğine veya kazanç farklarına ilişkin görüşlerine de yer verilmiştir. Bütün bu verilerin ışığında Cumhuriyet’in toplumsal cinsiyet eşitliği hedefine bestecilik özelinde ne ölçüde ulaştığı incelenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMüzikolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess