Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGözen Ercan , Mine Pınar
dc.contributor.authorRadzi , Aufa
dc.date.accessioned2019-07-25T13:34:22Z
dc.date.issued2019-07
dc.date.submitted2019-06-18
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8004
dc.description.abstractThe establishment of the International Criminal Court (ICC) was celebrated by many as international criminal justice is seen as entering into a new phase of development and anti-impunity norms being formally institutionalized. The ICC is tasked with prosecuting individuals who are accused of perpetrating genocide, crimes against humanity, war crimes, and crimes of aggression. The ICC, which derives its powers and jurisdiction pursuant to the 1998 Rome Statute, is the only permanent and independent international criminal court in the international system. However, except for Cambodia, the Member States of the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) are reluctant to be a part of the ICC which indicate a contestation of the norms of the ICC by the ASEAN Member States. According to the social constructivist theory, shared ideas and norms impact states’ decision in a socially constructed lenses of the world. In particular, ASEAN’s norms are said to be the sovereignty of states and non-interference in domestic matters as reflected in the “ASEAN Way”. The purpose of this paper is to analyze the different level of participations in the ICC by the ASEAN Member States, in particular Cambodia, Malaysia, Philippines and Myanmar through contestation based on their identity.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectASEANtr_TR
dc.subjectThe International Criminal Courttr_TR
dc.subjectSocial constructivismtr_TR
dc.subjectNormstr_TR
dc.subjectSovereigntytr_TR
dc.subjectNon-interferencetr_TR
dc.subject.lcshSiyaset bilimitr_TR
dc.titleThe Non-Participation of ASEAN Countries in the International Criminal Court: A Constructivist Perspectivetr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetUluslararası Ceza Mahkemesi'nin (ICC) kurulması, uluslararası ceza adaletinin yeni bir gelişim aşamasına girmesi ve cezasızlık karşıtı normların resmi olarak kurumsallaştırılması olarak kabul edildiğinden birçok kişi tarafından kutlandı. ICC, soykırım yapmakla suçlanan, insanlığa karşı suçlar, savaş suçları ve saldırı suçlarıyla suçlanan kişilerin yargılanmasıyla görevlendirilmiştir. 1998 Roma Statüsü uyarınca yetki ve yargı yetkisini alan ICC, uluslararası sistemdeki tek daimi ve bağımsız uluslararası ceza mahkemesidir. Bununla birlikte, Kamboçya dışındaki Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN) Üye Devletleri, ICC'nin normlarının ASEAN Üye Devletleri tarafından itiraz edildiğini gösteren ICC'nin bir parçası olma konusunda isteksizdir. Sosyal yapılandırmacı teoriye göre, paylaşılan fikirler ve normlar, devletlerin kararlarını dünyanın sosyal olarak inşa edilmiş bakış açısını etkiliyor. Özellikle, ASEAN’in normlarının,”ASEAN Yolu”nda belirtildiği gibi, devletlerin egemenliği ve iç meselelere müdahale etmemek olduğu söylenmektedir. Bu yazının amacı, Kamboçya, Malezya, Filipinler ve Myanmar başta olmak üzere ASEAN ülkelerinin ICC’ye farklı katılım düzeylerini, bunların kimliklerine dayalı itirazlar yoluyla analiz etmektir.tr_TR
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkilertr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster