Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇağlar, Ali
dc.contributor.authorKarakurt, Hande
dc.date.accessioned2019-07-22T11:52:53Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-27
dc.identifier.citationKarakurt, H. (2019). AK Parti: Siyasal İletişim Strateji ve Uygulamalar, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7959
dc.description.abstractToday, importance of the political comminication strategies became an incontrovertible and inevitable part of governments. The reason for this situation is the need that political figures require confirmation and acceptance from public due to the transformation to democracy system. Political figures utilitize some techniques in order to maintain their power and sovereignity in order to influence the public. Political communication is a method to impress and acquire acceptance and confirmation from the target mass. In this study, the the discourses produced by the members of the Justice and Development Party from 2002 to 2018 is investigated in 5 different periods of power. According to this, different themes and subjects are emphasized in each era.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ii ETİK BEYAN iii ÖZET iv ABSTRACT v İÇİNDEKİLER vi GİRİŞ 1 BİRİNCİ BÖLÜM 7 ARAŞTIRMA BİLGİLERİ 7 1.1.Araştırmanın Konusu, Amacı ve Kapsamı 7 1.2. Araştırmanın Soruları 8 1.3. Araştırmanın Metodolojisi 9 İKİNCİ BÖLÜM 12 KAVRAMSAL VE KURAMSAL ÇERÇEVE 12 2.1.Siyasal İletişim 12 2.1.1. Siyasal İletişimin Gelişimi 14 2.1.2. Siyasal İletişim Teknikleri 16 2.1.2.1. Sözlü İletişim Yöntemi 16 2.1.2.2. Sözsüz İletişim Yöntemi 17 2.1.2.3.Yazılı İletişim Yöntemi 19 2.1.2.4.Kitle İletişim Araçları 20 2.2.Siyasal Pazarlama 21 2.2.1. Siyasal Pazarlama Karması 23 2.2.1.1.Siyasal Ürün 23 2.2.1.2. Siyasal Fiyatlandırma 25 2.2.1.3.Siyasal Dağıtım 26 2.2.1.4.Siyasal Tutundurma 28 2.3.Siyasi Partilerin Medyada Temsili 29 2.3.1.Televizyon Programları 30 2.3.2.Kamuoyu Araştırmaları 32 2.3.3. Mitingler 33 2.3.4. Siyasal Reklam 35 2.4. Siyasal İletişimde Kullanılan Kuramlar 38 2.4.1. Gündem Belirleme 39 2.4.2. Suskunluk Sarmalı 42 2.4.3.Çerçeveleme 47 2.4.4. Siyasal İletişimde Eleştirel Söylem Analizi 49 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 51 ADALET VE KALKINMA PARTİSİ (AKP) 51 3.1. Adalet ve Kalkınma Partisinin Kuruluşu ve İdeolojik Yapısı 51 3.2. Adalet ve Kalkınma Partisinin Söylemleri 55 3.2.1.İktidar Dönemi: 2002-2007 Dönemi 56 3.2.2.İktidar Dönemi: 2007- 2010 Yılları Aralığını Kapsayan Dönem 58 3.2.3.İktidar Dönemi: 2011 – 2015 Yılları Aralığını Kapsayan Dönem 61 3.2.4.İktidar Dönemi: 2015 Sonrası – 15 Temmuz Darbesi 63 3.2.5.İktidar Dönemi: 24 Haziran 2018 Seçimleri 64 3.3. Adalet Ve Kalkınma Partisinde Siyasal İletişim 66 3.3.1.2002-2007 Siyasi ve Ekonomik Krizlerle Mücadele Dönemi 66 3.3.2. 2007 Seçimleri Sonrası Yapısal Reformlar Dönemi 75 3.3.3. 2011 Sonrası – FETÖ Kumpasları Mücadelesi, Ekonomik Kalkınma, Yeni Anayasa Dönemi 78 3.3.4. 2015 Sonrası – 15 Temmuz 83 3.3.5. 25 Haziran 2018 – Seçim Öncesi Ve Sonrası Dönem 88 DEĞERLENDİRME VE SONUÇ 94 KAYNAKÇA 102 EK 1. ORİJİNALLİK RAPORU 110 EK 2. ETİK KURUL MUAFİYET FORMU 112tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSiyasal iletişimtr_TR
dc.subjectAdalet ve Kalkınma Partisitr_TR
dc.subject15 Temmuztr_TR
dc.subjectEkonomik kriztr_TR
dc.subjectFETÖtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Siyaset bilimitr_TR
dc.titleAK Parti: Siyasal İletişim Strateji ve Uygulamalartr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde siyasal iletişim stratejileri yadsınamayacak bir öneme sahiptir ve hükümetlerin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bunun nedeni demokratik sisteme geçilmesi ile birlikte siyasi figürler tarafından uygulayacakları politika ve projelerin halk tarafından onaylanmasına ve kabul görmesine gereksinim duymalarıdır. Ancak halktan aldığı onay ve kabul ile iktidarda varlığını sürdürebilecek olan siyasi figürler, kamuoyunu etkisi altına almak için çeşitli yöntemler uygulamaktadır. Siyasal iletişim kavramı da bu metotlardan biri olarak hedef kitlenin beğenisini ve onayını kazanmak için siyasetçiler tarafından bilinçli bir şekilde hazırlanan iletişim biçimidir. Bu tez çalışmasında Adalet ve Kalkınma Partisi mensubu siyasi figürlerin 2002 – 2018 yılları arasında beş ayrı iktidar döneminde ifade ettiği söylemler incelenmiştir. Buna göre her döneme ait farklı tema ve konuların ön plana çıktığı sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster