dc.contributor.advisor | Barışkın, Elif | |
dc.contributor.author | Ataman Temizel, Ece | |
dc.date.accessioned | 2019-07-18T12:21:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-19 | |
dc.identifier.citation | Ataman Temizel, E. (2019). Anoreksiya Nervoza Tanısı Almış Ergen Hastaların Şema Terapi Süreçlerindeki Değişim Örüntülerine Yönelik Nitel Bir Inceleme (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/7931 | |
dc.description.abstract | In this thesis, it is aimed at investigating the schema therapy processes of female adolescent patients diagnosed with anorexia nervosa. In order to bridge the gap between psychotherapy research and practice, and examine the change mechanisms caused by psychotherapy, it is emphasized as a fundamental suggestion to transfer the process through qualitative and quantitative data (Elliot, 2002; Kazdin 2008; Iwakabe and Gazzola, 2009). Accordingly, systematic case studies have been conducted through collecting data from a large number of sources such as scales, therapist scoring, participant interviews, and creating detailed case summaries. At the beginning and the end of each session, quantitative data were collected by means of the Mood Assessment Form, the Session Evaluation Scale-Adjectives Form, the Therapeutic Alliance Scale Revised Short Form. Additionally, participants filled in the Brief Symptom Inventory, the Eating Attitude Test, and the Young Schema Scale Short Form at the beginning, the middle and the end of the psychotherapy processes. Change interviews were also conducted after the 10th and 20th sessions, focusing on psychotherapy experiences of the participants. The themes of the first Change Interviews listed as follows: “Difficult to Speak” theme with the subthemes of “I Am Avoidant in Everywhere, Even in Here” and “Let Others Say”; “About the Disease” theme with the subthemes of “My Mind in on Food: Fight with the Food”, “My Eyes Are on My Weight: Fight with My Body”, and “Socializing Gives Trouble”; and “Tidal Therapy” theme with the subthemes of “I Am Both Near and Far”, “Why Am I Like This? How Do I Change?”, “The Sounds in Me: Contact with the Modes”, and “I Get to Know A New Sound: The Limited Reparenting”. The themes of the second change interviews are: “About the Change” theme with the subthemes of “A Better Me”, “My Behaviors Are Changing: I Am Going through Other Ways”, and “My Healthy Adult Mode Is Growing”, and “While Getting Stronger” theme with the subthemes of “The Ones That Are Good For Me, Different Descriptions”, and “20 Sessions Are Not Enough: Expectations”. All findings obtained from the study were discussed in the light of the literature. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY i
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ii
ETİK BEYAN iii
TEŞEKKÜR iv
ÖZET vi
ABSTRACT viii
İÇİNDEKİLER x
TABLOLAR DİZİNİ xvii
ŞEKİLLER DİZİNİ xix
GİRİŞ 21
1. BÖLÜM: ALANYAZIN TARAMASI 24
1.1. ANOREKSİYA NERVOZA VE KİŞİLİK 24
1.2. ANOREKSİYA NERVOZA VE ERGENLİK 25
1.3. ŞEMA TERAPİ İLE ANOREKSİYA NERVOZANIN İNCELENMESİ 28
1.3.1. Anoreksiya Nervoza Tanısı Alan Ergenlerde Şema Terapi 33
1.4. PSİKOTERAPİ ARAŞTIRMALARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 35
1.5. ÇALIŞMANIN AMACI 37
2. BÖLÜM: YÖNTEM 39
2.1. KATILIMCILAR 39
2.2. İŞLEM 44
2.2.1. Uygulanan Tedavi Protokolü 45
2.2.2. Şema Terapi Yaklaşımı ile Psikoterapi Uygulamaları 46
2.2.3. Çalışma Boyunca Gerçekleştirilen Değişim Görüşmeleri 48
2.2.4. Psikoterapi Seanslarının ve Değişim Görüşmelerinin Uygulanması 48
2.3. ÖLÇÜM ARAÇLARI 49
2.3.1. Nicel Ölçüm Araçları 49
2.3.1.1. Çocuk ve Gençler İçin Duygulanım Bozukluğu ve Şizofreni Ölçeği-Şimdi ve Yaşam boyu Versiyonu (ÇGDBŞÖ-ŞY; Schedule for Affective Disorders and Schizophrenia for School Aged Children-Present and Lifetime Version, K-SADS-PL) 49
2.3.1.2. Kısa Semptom Envanteri (KSE) 49
2.3.1.3. Yeme Tutum Testi (YTT) 50
2.3.1.4. Young Şema Ölçeği Kısa Formu (YŞÖ-KF) 51
2.3.1.5. Terapötik İttifak Ölçeği Gözden Geçirilmiş Kısa Formu (TİÖ-GKF)……… 52
2.3.1.6. Duygudurum Değerlendirme Formu 52
2.3.1.7. Seans Değerlendirme Ölçeği-Sıfatlar Formu (SDÖ-SF) 53
2.3.2. Nicel Veri Analizleri 54
2.3.3. Nitel Veri Kaynakları 55
2.3.3.1. Danışan Değişim Görüşmesi Protokolü 56
2.3.4. Nitel Veri Analizi 57
2.3.4.1. Tematik Analiz 57
2.3.4.2. Güvenilirlik 59
3. BÖLÜM: BULGULAR 62
3.1. VAKA KAVRAMSALLAŞTIRMALARI 62
3.1.1. Gülce için Şema Terapi Vaka Kavramsallaştırması 62
3.1.1.1. Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi 63
3.1.1.2. Temel Yaşam Sorunları ve Belirtiler 64
3.1.1.3. Güncel Sorunların Çocukluk ve Ergenlik Kökenleri 65
3.1.1.4. Karşılanmayan Belirli Erken Dönem Temel İhtiyaçları 66
3.1.1.5. Olası Mizaca Bağlı/Biyolojik Etkenler: 67
3.1.1.6. Olası Kültürel, Etnik ve Dini Etkenler 67
3.1.1.7. En İlişkili Şemalar 67
3.1.1.8. En Bağlantılı Şema Modları 69
3.1.1.9. Uyum Bozucu Başetme Modları 69
3.1.1.10. İşlev Bozucu Ebeveyn Modları 70
3.1.1.11. Sağlıklı Yetişkin Modu 70
3.1.1.12. Terapi İlişkisinin Hedefler, Görevler ve Yeniden Ebeveynlik Kapsamında Terapist Tarafından Değerlendirilmesi 71
3.1.2. Sudenaz için Şema Terapi Vaka Kavramsallaştırması 73
3.1.2.1. Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi 73
3.1.2.2. Temel Yaşam Sorunları ve Belirtiler 74
3.1.2.3. Güncel Sorunların Çocukluk ve Ergenlik Kökenleri 75
3.1.2.4. Karşılanmayan Belirli Erken Dönem Temel İhtiyaçları 76
3.1.2.5. Olası Mizaca Bağlı/Biyolojik Etkenler: 77
3.1.2.6. Olası Kültürel, Etnik ve Dini Etkenler 77
3.1.2.7. En İlişkili Şemalar 77
3.1.2.8. En Bağlantılı Şema Modları 79
3.1.2.9. Uyum Bozucu Başetme Modları 79
3.1.2.10. İşlev Bozucu Ebeveyn Modları 80
3.1.2.11. Sağlıklı Yetişkin Modu 80
3.1.2.12. Terapi İlişkisinin Hedefler, Görevler ve Yeniden Ebeveynlik Kapsamında Terapist Tarafından Değerlendirilmesi 81
3.1.3. Pınar için Şema Terapi Vaka Kavramsallaştırması 82
3.1.3.1. Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi 82
3.1.3.2. Temel Yaşam Sorunları ve Belirtiler 83
3.1.3.3. Güncel Sorunların Çocukluk ve Ergenlik Kökenleri 85
3.1.3.4. Karşılanmayan Belirli Erken Dönem Temel İhtiyaçları 86
3.1.3.5. Olası Mizaca Bağlı/Biyolojik Etkenler 87
3.1.3.6. Olası Kültürel, Etnik ve Dini Etkenler: 87
3.1.3.7. En İlişkili Şemalar 87
3.1.3.8. En Bağlantılı Şema Modları 89
3.1.3.9. Uyum Bozucu Başetme Modları 90
3.1.3.10. İşlev Bozucu Ebeveyn Modu 91
3.1.3.11. Sağlıklı Yetişkin Modu 92
3.1.3.12. Terapi İlişkisinin Hedefler, Görevler ve Yeniden Ebeveynlik Kapsamında Terapist Tarafından Değerlendirilmesi 92
3.1.4. Gökçe için Şema Terapi Vaka Kavramsallaştırması 94
3.1.4.1. Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi 94
3.1.4.2. Temel Yaşam Sorunları ve Belirtiler 95
3.1.4.3. Güncel Sorunların Çocukluk ve Ergenlik Kökenleri 96
3.1.4.4. Karşılanmayan Belirli Erken Dönem Temel İhtiyaçları 97
3.1.4.5. Olası Mizaca Bağlı/Biyolojik Etkenler 98
3.1.4.6. Olası Kültürel, Etnik ve Dini Etkenler 98
3.1.4.7. En İlişkili Şemalar 99
3.1.4.8. En Bağlantılı Şema Modu 100
3.1.4.9. Uyum Bozucu Başetme Modu 101
3.1.4.10. İşlev Bozucu Ebeveyn Modları 101
3.1.4.11. Sağlıklı Yetişkin Modu 102
3.1.4.12. Terapi İlişkisinin Hedefler, Görevler ve Yeniden Ebeveynlik Kapsamında Terapist Tarafından Değerlendirilmesi 102
3.1.5. Fatma için Şema Terapi Vaka Kavramsallaştırması 103
3.1.5.1. Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi 103
3.1.5.2. Temel Yaşam Sorunları ve Belirtiler 104
3.1.5.3. Güncel Sorunların Çocukluk ve Ergenlik Kökenleri 105
3.1.5.4. Karşılanmayan Belirli Erken Dönem Temel İhtiyaçları 106
3.1.5.5. Olası Mizaca Bağlı/Biyolojik Etkenler 107
3.1.5.6. Olası Kültürel, Etnik ve Dini Etkenler 107
3.1.5.7. En İlişkili Şemalar 107
3.1.5.8. En Bağlantılı Şema Modları 109
3.1.5.9. Uyum Bozucu Başetme Modu 110
3.1.5.10. İşlev Bozucu Başetme Modları 110
3.1.5.11. Sağlıklı Yetişkin Modu 111
3.1.5.12. Terapi İlişkisinin Hedefler, Görevler ve Yeniden Ebeveynlik Kapsamında Terapist Tarafından Değerlendirilmesi 111
3.2. NİCEL BULGULAR 113
3.2.1. Psikolojik Belirtileri Değerlendirmeye Yönelik Nicel Bulgular….. 113
3.2.1.1. Gülce için Nicel Ölçüm Analiz Sonuçları 116
3.2.1.2. Sudenaz için Nicel Ölçüm Analiz Sonuçları 120
3.2.1.3. Pınar için Nicel Ölçüm Analiz Sonuçları 123
3.2.1.4. Gökçe için Nicel Ölçüm Analiz Sonuçları 125
3.2.1.5. Fatma için Nicel Ölçüm Analiz Sonuçları 129
3.2.2. Psikoterapi Süreçlerine Dair Nicel Bulgular 131
3.2.2.1. Terapötik İttifakı Değerlendirmeye Yönelik Bulgular 131
3.2.3. Seansları Değerlendirmeye Yönelik Nicel Bulgular 136
3.2.3.1. Seans Etkisine Yönelik Nicel Bulgular 136
3.2.3.2. Seans Bazında Duygu Durum Değerlendirmelerine Yönelik Nicel Bulgular 140
3.3. NİTEL BULGULAR 151
3.3.1. 10. Seansın Tamamlanmasının Ardından Gerçekleştirilen Değişim Görüşmelerinin Tematik Analizi ile Elde Nitel Veriler 152
3.3.1.1. Konuşmak Zor 153
3.3.1.2. Hastalığa Dair 160
3.3.1.3. Gelgitli Terapi 166
3.3.2. 10. Seans Sonrası Yapılan Değişim Görüşmelerinde Her Hasta için Doldurulan Değişim Görüşmesi İzlenceleri 180
3.3.3. 20. Seansın Tamamlanmasının Ardından Gerçekleştirilen Değişim Görüşmelerinin Tematik Analizi ile Elde Nitel Veriler 183
3.3.3.1. Değişime Dair 184
3.3.3.2. Güçlenirken 194
3.3.4. 20. Seans Sonrası Yapılan Değişim Görüşmelerinde Her Hasta için Doldurulan Değişim Görüşmesi İzlenceleri 203
4. BÖLÜM: TARTIŞMA 206
4.1. HASTALARDAN ELDE EDİLEN NİCEL VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 206
4.1.1. Psikolojik Belirtileri Değerlendirmeye Yönelik Nicel Bulguların Değerlendirilmesi 206
4.1.2. Terapötik İttifakı ve Psikoterapi Seanslarını Değerlendirmeye Yönelik Nicel Bulguların Değerlendirilmesi 210
4.1.2.1. Terapötik İttifaktaki Değişimlerin İncelenmesi 210
4.1.2.2. Seanslara Yönelik Nicel Bulguların İncelenmesi 212
4.1.2.3. Duygudurum Puanlarındaki Değişimin İncelenmesi 213
4.1.2.4. TİÖ, SDÖ, DDÖ Puanlarındaki Değişimler Açısından Öne Çıkan Seans İçeriklerinin İncelenmesi 213
4.2. HASTALARDAN ELDE EDİLEN NİTEL VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 217
4.2.1. 10. ve 20. Seans Sonrası Yapılan Değişim Görüşmelerinde Ortaya Çıkan Temaların İncelenmesi 217
4.2.2. Hastalar ve Psikoterapi Süreçlerinde Gözlenen Benzerlikler…… 225
4.2.3. Hastalar ve Psikoterapi Süreçlerinde Gözlenen Farklılıklar…… 227
4.2.4. Terapistin Psikoterapi Süreçlerinde Kendisinde Gözlediği Benzerlikler ve Farklılıklar 228
4.3. ÇALIŞMANIN GÜÇLÜ YANLARI 230
4.4. ÇALIŞMANIN KLİNİK DOĞURGULARI 231
4.5. SINIRLILIKLAR VE GELECEK ÇALIŞMALAR İÇİN ÖNERİLER 235
4.5.1. Sınırlılıklar 235
4.5.2. Gelecek Çalışmalar 237
SONUÇ 238
KAYNAKÇA 241
EK 1 KISA SEMPTOM ENVANTERİ (KSE) 259
EK 2 YEME TUTUM TESTİ (YTT) 261
EK 3 YOUNG ŞEMA ÖLÇEĞİ KISA FORMU (YŞÖ-KF) 262
EK 4 TERAPÖTİK İTTİFAK ÖLÇEĞİ GÖZDEN GEÇİRİLMİŞ KISA FORMU (TİÖ-GKF) - DANIŞAN 265
EK 5 TERAPÖTİK İTTİFAK ÖLÇEĞİ GÖZDEN GEÇİRİLMİŞ KISA FORMU (TİÖ-GKF) – TERAPİST 266
EK 6 DUYGUDURUM DEĞERLENDİRME FORMU 267
EK 7 SEANS DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ-SIFATLAR FORMU (SDÖ-SF) 268
EK 8 DANIŞAN DEĞİŞİM GÖRÜŞMESİ PROTOKOLÜ 269
EK 9 VAKA KAVRAMSALLAŞTIRMA FORMU 275
EK 10 ARAŞTIRMA AMAÇLI ÇALIŞMA İÇİN ERGEN RIZA FORMU 294
EK 11 ARAŞTIRMA AMAÇLI ÇALIŞMA İÇİN AYDINLATILMIŞ ONAM FORMU (Veli/vasi) 297
EK 12 ETİK KURUL İZNİ 300
EK 13 ORİJİNALLİK RAPORU 301
ÖZGEÇMİŞ 302
TABLOLAR DİZİNİ
Tablo 1. Anoreksiya Nervoza için Temel Gereksinimler 31
Tablo 2. Çalışmaya Katılan Hastaların K-SADS-PL-T Değerlendirmesi ile Şu anda ve Geçmiş Zamanda Aldıkları Tanılar 45
Tablo 3. Değişim Görüşmesi Soruları 56
Tablo 4. Gülce İçin Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi Değerlendirmesi 64
Tablo 5. Sudenaz İçin Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi Değerlendirmesi 74
Tablo 6. Pınar İçin Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi Değerlendirmesi 83
Tablo 7. Gökçe İçin Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi Değerlendirmesi 95
Tablo 8. Fatma İçin Başlıca Yaşam Alanlarında Mevcut İşlevsellik Düzeyi Değerlendirmesi 104
Tablo 9. Çalışmada Yer Alan Ölçekler İçin Kesme Noktası Puanı ve Güvenilir Değişim İndeksi Hesaplamalarında Kullanılan Veriler 115
Tablo 10. Gülce İçin Nicel Ölçüm Analiz Değerleri 116
Tablo 11. Sudenaz İçin Nicel Ölçüm Analiz Değerleri 120
Tablo 12. Pınar İçin Nicel Ölçüm Analiz Değerleri 124
Tablo 13. Gökçe İçin Nicel Ölçüm Analiz Değerleri 126
Tablo 14. Fatma İçin Nicel Ölçüm Analiz Değerleri 130
Tablo 15. 10. Seans Sonrası Yapılan Değişim Görüşmelerinde Ortaya Çıkan Temalar 152
Tablo 16. Gülce için 10. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 180
Tablo 17. Sudenaz için 10. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 181
Tablo 18. Pınar için 10. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 181
Tablo 19. Gökçe için 10. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 182
Tablo 20. Fatma için 10. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 183
Tablo 21. 20. Seans Sonrası Yapılan Değişim Görüşmelerinde Ortaya Çıkan Temalar 184
Tablo 22. Gülce için 20. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 203
Tablo 23. Sudenaz için 20. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 204
Tablo 24. Pınar için 20. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 204
Tablo 25. Gökçe için 20. Görüşme Sonrasında Alınan Değişim Görüşmesi İzlencesi 205
Tablo 26.10. ve 20. Seans Sonrası Yapılan Değişim Görüşmelerinde Ortaya Çıkan Temalar 218
ŞEKİLLER DİZİNİ
Şekil 1. Gülce’nin Psikoterapi Sürecinde Terapötik İttifak Puanlarının Değişimi 131
Şekil 2. Sudenaz’ın Psikoterapi Sürecinde Terapötik İttifak Puanlarının Değişimi 132
Şekil 3. Pınar’ın Psikoterapi Sürecinde Terapötik İttifak Puanlarının Değişimi 133
Şekil 4. Gökçe’nin Psikoterapi Sürecinde Terapötik İttifak Puanlarının Değişimi 134
Şekil 5. Fatma’nın Psikoterapi Sürecinde Terapötik İttifak Puanlarının Değişimi 135
Şekil 6. Gülce için Seansların Etkisinin Değerlendirilmesi 136
Şekil 7. Sudenaz için Seansların Etkisinin Değerlendirilmesi 137
Şekil 8. Pınar için Seansların Etkisinin Değerlendirilmesi 137
Şekil 9. Gökçe için Seansların Etkisinin Değerlendirilmesi 138
Şekil 10. Fatma için Seansların Etkisinin Değerlendirilmesi 139
Şekil 11. Gülce’nin Seans Öncesi ve Sonrası için Kaygı Düzeyi Değişimi 140
Şekil 12. Gülce’nin Seans Öncesi ve Sonrası için Depresyon Düzeyi Değişimi 141
Şekil 13. Gülce’nin Seans Öncesi ve Sonrası için İyimserlik Düzeyi Değişimi 141
Şekil 14. Sudenaz’ın Seans Öncesi ve Sonrası için Kaygı Düzeyi Değişimi 142
Şekil 15. Sudenaz’ın Seans Öncesi ve Sonrası için Depresyon Düzeyi Değişimi 143
Şekil 16. Sudenaz’ın Seans Öncesi ve Sonrası için İyimserlik Düzeyi Değişimi 144
Şekil 17. Pınar’ın Seans Öncesi ve Sonrası için Kaygı Düzeyi Değişimi 144
Şekil 18. Pınar’ın Seans Öncesi ve Sonrası için Depresyon Düzeyi Değişimi 145
Şekil 19. Pınar’ın Seans Öncesi ve Sonrası için İyimserlik Düzeyi Değişimi 145
Şekil 20. Gökçe’nin Seans Öncesi ve Sonrası için Kaygı Düzeyi Değişimi 146
Şekil 21. Gökçe’nin Seans Öncesi ve Sonrası için Depresyon Düzeyi Değişimi 147
Şekil 22. Gökçe’nin Seans Öncesi ve Sonrası için İyimserlikDüzeyi Değişimi 148
Şekil 23. Fatma’nın Seans Öncesi ve Sonrası için Kaygı Düzeyi Değişimi 149
Şekil 24. Fatma’nın Seans Öncesi ve Sonrası için Depresyon Düzeyi Değişimi 150
Şekil 25. Fatma’nın Seans Öncesi ve Sonrası için İyimserlik Düzeyi Değişimi 151
| tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Anoreksiya nervoza | tr_TR |
dc.subject | Şema terapi | tr_TR |
dc.subject | Ergenlik dönemi | tr_TR |
dc.subject | Psikoterapi araştırması | tr_TR |
dc.subject | Sistematik vaka çalışması | tr_TR |
dc.subject | Nitel analiz | tr_TR |
dc.subject | Tematik analiz | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject.mesh | Psikoloji | tr_TR |
dc.title | Anoreksiya Nervoza Tanısı Almış Ergen Hastaların Şema Terapi Süreçlerindeki Değişim Örüntülerine Yönelik Nitel Bir İnceleme | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez çalışmasında Anoreksiya Nervoza tanısı alan kız ergen hastalarla yürütülen Şema Terapi süreçleri incelenmiştir. Psikoterapi araştırmaları ile uygulamalar arasında kalan boşluğu doldurabilmek ve psikoterapinin yol açtığı değişim mekanizmalarını incelemek için süreci nitel ve nicel verilerle aktarmak temel bir öneri olarak vurgulanmaktadır (Elliot, 2002; Kazdin 2008; Iwakabe ve Gazzola, 2009). Bu doğrultuda, bu tez çalışmasında ölçekler, terapist puanlamaları, katılımcı görüşmeleri gibi çok sayıda kaynaktan veri toplanması ve ayrıntılı vaka özetleri oluşturulması yoluyla sistematik vaka çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Her seansın başında ve sonunda Duygudurum Değerlendirme Formu, Seans Değerlendirme Ölçeği-Sıfatlar Formu, Terapötik İttifak Ölçeği Gözden Geçirilmiş Kısa Formu ile nicel veriler toplanmıştır. Bunlarla birlikte psikoterapi süreçlerinin başında, ortasında ve sonunda katılımcılar Kısa Semptom Envanteri, Yeme Tutum Testi ve Young Şema Ölçeği Kısa Formu doldurmuştur. Çalışmada ayrıca katılımcıların psikoterapi deneyimlerine odaklanılmış, 10. ve 20. seansların ardından Değişim Görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. İlk değişim görüşmelerinden çıkan temalar “Çekingenim Her Yerde, Hatta Burada” ve “Başkaları Söylesin” alt temalarıyla “Konuşmak Zor” teması; “Aklım Yemekte: Yemekle Kavga”, “Gözüm Kilomda: Bedenimle Kavga” ve “Sosyalleşmek Sıkıntı Veriyor” alt temalarıyla “Hastalığa Dair” teması; “Hem Yakın Hem Uzağım”, “Neden Böyleyim, Nasıl Değişiyorum?”, “İçimdeki Sesler: Modlarla Temas” ve “Farklı Bir Ses Tanıyorum: Sınırlı Yeniden Ebeveynlik” alt temalarıyla “Gelgitli Terapi” teması olmuştur. İkinci değişim görüşmelerinden çıkan temalar “Daha İyi Bir Ben”, “Davranışlarım Değişiyor: Başka Yollardan Gidiyorum” ve “Sağlıklı Yetişkin Modum Büyüyor” alt temalarıyla “Değişime Dair” teması; “Bana İyi Gelenler, Farklı Tarifler” ve “20 Seans Yetmez: Beklentiler” alt temalarıyla “Güçlenirken” teması olmuştur. Çalışmadan elde edilen tüm bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Psikoloji | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-07-18T12:21:34Z | |
dc.subject.ieee | Psikoloji | tr_TR |