Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkan Tektaş, Öznur
dc.contributor.authorÇoban, Utku
dc.date.accessioned2019-07-18T11:16:35Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-21
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7921
dc.description.abstractÇOBAN, Utku. The Effect Of Internet Of Thıngs On Perceıved Value In The Framework Of Personal Innovatıveness, Master’s Thesis, Ankara, 2019 The aim of this study is to determine the effect of the internet of things’ functionality, ease of use and presence on the perceived value and explore the moderator role of personal innovativeness in the relationship between the internet of things’ functionality, ease of use, presence and perceived value. In this context, two different scenarios related to retail and health sectors were created and the model was developed. While the model was tested, primary data was used and data was collected from 217 people living in Ankara. Multiple Regression Analysis and SPSS Process were used to test the hypotheses. As a result of these tests, it has been concluded that the internet of things’ functionality, ease of use and presence have an effect on the perceived value in the context of the shopping scenario developed in the retail sector. Furthermore, in terms of the moderator effect of personal innovativeness, the internet of things’ functionality, ease of use and presence have been shown to have a moderator effect of personal innovativeness in the relation of perceived value. In the other scenario related to the health sector, it was understood that the internet of things’ functionality and presence of the Internet had an effect on the perceived value but the ease of use had no effect on the perceived value. In addition, in terms of the moderator effect of personal innovativeness, it has been found that the internet of things’ functionality and presence of the objects have a moderator effect on the perceived value of the individual, but that this situation does not valid in regard to the ease of use.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNesnelerin internetitr_TR
dc.subjectAlgılanan değertr_TR
dc.subjectBireysel yenilikçiliktr_TR
dc.subject.lcshİşletme/Pazarlamatr_TR
dc.titleNesnelerin İnternetinin Algılanan Değer Üzerindeki Etkisinin Bireysel Yenilikçilik Çerçevesinde İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇOBAN, Utku. Nesnelerin İnternetinin Algılanan Değere Etkisinin Bireysel Yenilikçilik Çerçevesinde İncelenmesi, Yüksek lisans tezi, Ankara, 2019. Bu çalışmanın amacı, temel olarak nesnelerinin internetnin algılanan değere etkisinin bireysel yenilikçilik çerçevesinde incelenmesidir. Buradan hareketle nesnelerin interneti kavramı işlevsellik, kullanım kolaylığı ve yapı boyutları bağlamından incelenerek algılanan değer üzerindeki doğrudan etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Buna ek olarak, bireysel yenilikçilik kavramı da “doğuştan gelen yenilikçilik” bakımından incelenmiş ve bireysel yenilikçiliğin düzenleyici rolü araştırılmıştır. Bu bağlamda, perakende ve sağlık sektörleriyle ilgili iki farklı senaryo oluşturulmuş ve model geliştirilmiştir. Model test edilirken birincil veriden faydalanılmış olup, Ankara’da yaşaya 217 bireysel tüketiciden anket aracılığıyla veri toplanmıştır. Oluşturulan hipotezlerin ve araştırma sorularının test edilmesi için Çoklu ve Hiyerarşik Regresyon Analizi ile SPSS Process yöntemi kullanılmıştır. Bu testler sonucunda, perakende sektörü bağlamında geliştirilen alışveriş senaryosu özelinde nesnelerin internetinin işlevselliğinin, kullanım kolaylığının ve yapısının algılanan değere etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber, bireysel yenilikçiliğin düzenleyici etkisi bakımından nesnelerin internetinin işlevselliği, kullanım kolaylığı ve yapısı ile algılanan değer ilişkisinde bireysel yenilikçiliğin düzenleyici etkisinin olduğu ortaya konmuştur. Sağlık sektörüyle ilgili geliştirilen diğer senaryoda ise nesnelerin internetinin işlevselliğinin ve yapısının algılanan değere etkisinin olduğu fakat kullanım kolaylığının algılanan değere etkisinin bulunmadığı anlaşılmıştır. Bunun yanında, bireysel yenilikçiliğin düzenleyici etkisi bakımından nesnelerin internetinin işlevselliği ve yapısı ile algılanan değer ilişkisinde bireysel yenilikçiliğin düzenleyici etkisinin bulunduğu fakat bu durumun kullanım kolaylığı bakımından geçerli olmadığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-07-18T11:16:35Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster