dc.contributor.advisor | Reis, Huriye | |
dc.contributor.author | Ekici, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2019-07-08T11:51:47Z | |
dc.date.issued | 2019-07-06 | |
dc.date.submitted | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/7758 | |
dc.description.abstract | British poetry that is produced after 1960s coincides with the same period when postmodernism as a philosophical attitude dominated all fields of life and especially literature. The British poet Ian McMillan’s poetry is influenced by postmodernism of the period and it practices postmodern devices. Some of these are parody, pastiche, stylistic mélange and playful inventiveness. McMillan’s poetry deconstructs the normative understanding of traditional poetry and reconstructs a postmodern poetry which employs its devices to create new grounds for poetry to exist. Accordingly, this thesis analyses Ian McMillan’s poetry collections A Chin? (1991) and Jazz Peas (2014) in accordance with their use of postmodern devices so as to illustrate what makes Ian McMillan a postmodern poet and to what extent his poetry represents postmodern British poetry. In Chapter I, McMillan’s use of formal postmodern devices in his poems are studied and it is argued that the selected poems in A Chin? show that McMillan’s attitude towards postmodernism in his early work deals with the political concerns of its time as well as employing formal postmodern devices in the poems. Chapter II argues that McMillan employs postmodern devices and experiments with postmodern poetry to extend the use of postmodernism in poetry. Thus, this shows that the political concerns of the first collection shift towards aesthetic concerns about the condition of postmodernism in poetry in Jazz Peas. Hence, this thesis argues that the practices of postmodernism through formal postmodern devices that are observed in A Chin? and the use of formal postmodern devices as well as experimentation with postmodernism in Jazz Peas make McMillan a postmodern British poet. It is observed that McMillan’s A Chin? is concerned with the political matters as well as the aesthetic ones whereas Jazz Peas problematizes the aesthetic practice of postmodernism in poetry. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | TABLE OF CONTENTS
KABUL VE ONAY………………………………………………………………...….i
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI………………....…ii
ETİK BEYAN……………………………………………….……………..……….…iii
DEDICATION………………………………………………………………………...iv
ACKNOWLEDGEMENTS…………………………………………………………..v
ABSTRACT……………………………….....……………….…………………...…..vi
ÖZET……………………………………………………………………......................vii
TABLE OF CONTENTS……………………………………………….….………....ix
INTRODUCTION………………….……………………………………….………....1
CHAPTER I: INTERTEXTUALITY, PLAYFUL INVENTIVENESS, PARODY, PASTICHE, STYLISTIC MELANGE AND BRICOLAGE IN A CHIN?............23
CHAPTER II: JAZZ PEAS: GOING BEYOND THE POSTMODERN – WHAT ARE THE LIMITS?...............................................................................................................55
CONCLUSION……….………..……………………………………………………...89
WORKS CITED……………………………………………………………………....93
APPENDIX 1: ETHICS BOARD WAIVER FORM…………………………….....99
APPENDIX 2: ORIGINALITY REPORTS……….……………………………..…101 | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Postmodern poetry | tr_TR |
dc.subject | Ian McMillan | |
dc.subject | Contemporary British poetry | |
dc.subject | A chin? | |
dc.subject | Jazz peas | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Dil ve edebiyat::İngiliz edebiyatı | tr_TR |
dc.title | Reading Ian McMillan as a Postmodern British Poet | tr_eng |
dc.title.alternative | Ian McMillan'ı Bir Postmodern İngiliz Şair Olarak Okumak | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 1960’lardan sonra üretilen İngiliz şiiri, postmodernizmin felsefi bir tutum olarak yaşamın tüm alanlarına ve özellikle edebiyata nüfuz ettiği dönemle aynı zamana denk gelir. İngiliz şair Ian McMillan’ın şiiri, dönemin postmodern akımından etkilenmiş ve postmodern tekniklerin kullanışına yönelik örnekler vermiştir. Bu tekniklerin bazıları şunlardır; parodi, öykünme, metinlerarasılık, oyuncu buluşçuluk, stilsel karışım, ve öz-düşünümselci yaklaşım. McMillan’ın şiiri bu teknikleri kullanarak İngiliz şiirine yeni postmodern örnekler sağlar. McMillan’ın şiiri geleneksel şiir algısının normatif anlayışına meydan okur ve bu anlayışı ortadan kaldırma görevini üstlenir; bunun karşılığında postmodern tekniklerin kullanılmasıyla yeniden oluşturulan alternatifler, şiirin yaşaması için yeni alanlar oluşturur. Buna göre, bu tez McMillan’ın şiir koleksiyonları olan A Chin? (1991) ve Jazz Peas’i (2014) postmodern teknikleri kullanmaları açısından inceler ve böylelikle McMillan’ın ne denli postmodern bir şair olduğunu ve McMillan’ın şiirinin postmodern İngiliz şiirini hangi noktaya kadar temsil ettiğini örnekler. Birinci bölümde, daha önce bahsi geçen postmodern tekniklerin McMillan’ın şiirlerinde nasıl kullanıldığı çalışılmıştır. A Chin?’den seçilen ve incelenen şiirler dâhilinde McMillan’ın postmodern teknikleri kullandığı ve bunu yaparken dönemin politik sorunlarına, aynı zamanda postmodernizmin içerisindeki estetik sorunlara değindiği gözlemlenmiştir. İkinci bölümde, McMillan’ın aynı şekilde postmodern teknikleri şiirlerinde kullandığı ve buna ilaveten, postmodern şiirin üzerinde, postmodernizmin şiirlerde kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla denemeler yaptığı gözlemlenmektedir. Bu sebeple, bu bölümde McMillan’ın A Chin?’de dönemin politik olaylarına karşın izlediği tutumda bir değişiklik olduğu, Jazz Peas’te temel kaygının postmodern şiirin estetik unsurları üzerinde yoğunlaştığı gözlenir. Sonuç olarak, birinci bölümde erken dönem eserlerinden A Chin? içerisinde bahsi geçen postmodern tekniklerin kullanıldığı, ikinci bölümde ise son dönem eserlerinden Jazz Peas içerisinde postmodern tekniklerin yanısıra, postmodernizm üzerine McMillan’ın yeni denemeler ortaya sürdüğü gözlenir. Bu durum McMillan’ı bir postmodern İngiliz şair yapmaktadır. Buna ilaveten, McMillan’ın A Chin?’de izlediği politik tutumun, Jazz Peas’te yerini postmodern şiir içindeki estetik unsurlara bıraktığı gözlemlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |