dc.contributor.advisor | Ozanözgü, Doç. Emine Nur | |
dc.contributor.author | Dağlı Curalı, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2019-06-28T06:44:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/7683 | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the effect of store interior design on branding. The target
is to approach to the issue of brand from a multi-disciplinary perspective by taking into
consideration both graphical and interior design. Brand is a corporate identity;
therefore, it is not possible to differentiate design of the store from the identity at all.
For this reason, a case study was conducted for one of the most prestigious brands in
Turkey, Vakko, and it is understood that brand and space complements each other. In
addition to this, store atmosphere also makes a significant contribution to the branding
the space. S-O-R paradigm, which is the base of this study also supports the argument
by showing using same elements in different stores make a contribution to branding
the space. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İç mekan | |
dc.subject | Marka | |
dc.subject | Mekanı markalaştırma | |
dc.subject | Mağaza atmosferi | |
dc.subject | Markalaşma | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.title | Mağaza İç Mekan Tasarımının Markalaşma Kavramı Üzerindeki Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, mağaza iç mekan tasarımının markalaşma kavramı üzerindeki etkisini
incelemektedir. Marka ve markalaşma kavramlarını, iç mimarlık ve grafik tasarım
disiplinlerinin ortak yaklaşımı ile değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Marka bir kurumsal
kimlik olup, mekan tasarımının bu kurumsal kimlikten ayrıştırılması düşünülemez. Bu
amaçla, Türkiye’nin köklü mağazalarında biri olan Vakko mağazaları üzerine bir vaka
çalışması yapılmış olup, mekan ve markanın birbirini tamamladığı sonucuna varılmıştır.
Buna ek olarak, mağaza atmosferinin mekanı markalaştırmada önemli bir rol oynadığı
görülmüştür. Çalışmanın temelini oluşturan S-O-R paradigmasına göre, mağaza
atmosferini oluşturan çeşitli öğeler bulunmakta olup, farklı mağazalarda benzer
öğelerin kullanılmış olması, mekanın markalaşma üzerindeki etkisini göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-06-28T06:44:49Z | |