dc.contributor.advisor | Dokak, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Samancı Aydın, Menekşe | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T07:46:13Z | |
dc.date.issued | 2019-01-17 | |
dc.date.submitted | 2019-01-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5923 | |
dc.description.abstract | SAMANCI AYDIN, Menekşe. Art for Eating, Eatng for Art, Thesis of Proficiency in
Art, Ankara, 2019
Nutrition is the main requirement for living beings. Nutrition is different than other needs because it may mean one living being’s survival while the other’s end. Thus it turns a matter to life and dead. Yet, along with the socialization of human beings it turns to objects with a social meaning along with biological necessity. Around this objects, actions, rituals, aided objects such as knife, places sucah ass kitchen, storeroom, restaurant creates new social functions through organizing in social life. In this sense foods/drinks and their consumption are more than requirement, it is a communication. In other words it turns a social tool while it was a biological requirement.
At the same time all these objects can be seen in a very broad subject of art from cave paintings to today hunting scenes, place feast, from social inequality to high statue signs. Within the context of this thesis the relation between foods/drinks, their obtaining process, their consumption types with art is analyzed through art historical examples. This analysis functions as a base in order to interpret art works created during the thesis. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY……………………………………………………………..……..i
BİLDİRİM……………………………………………………………………….….…ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI……………..………….….…iii
ETİK BEYAN………………………………………………………..………...……….……iv
TEŞEKKÜR………………………………………………………………….….…...v
ÖZET……………………………………………………………………………..…..vi
ABSTRACT…………………………………………………………………………vii
İÇİNDEKİLER………………………………………………………………………viii
GİRİŞ……………………………………………..……………………………………1
1.BÖLÜM: GÖRSEL SANATLARDA KONU OLARAK YEMEK…….....…..….4
1.1. DADA ve Sonrasında Sanatçının, Eserin ve İzleyicinin Değişen Rolleri…………………..………………………………….…………………………17
1.2. Günümüzden Örnekler……………………..………………………..33
2. BÖLÜM : İŞLERİME DAİR………………………………….…………….…….39
2.1. İlk Denemeler…………..…………………………………………….....39
2.2. Birinci Dünya Barışı……………………… …..…………………..….42
2.3. Kültürel Kültürsüzleşme………………………………….........….….43
2.4. Anonim Hayatlar ………………………………………………..…..….51
2.5. Yiyecek Resmi, Resmin Yiyeceği…………………………….…..….57
2.6. Yeniden Üretim / Yeniden Tüketim………………………….…...….58
2.7. Medium Is The Message………………………………. ……….……59
2.8. Love or Leave It……...…………………………………..………….….61
2.9. Life-Waste………...…………………………………………….........….63
SONUÇ ………..………..………………………………………………….….….….70
KAYNAKÇA………………………………………………………...………….…….80
Ek 1 Turnitin Raporu | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sanat | |
dc.subject | Yenebilir Sanat | |
dc.subject | Eat Art | |
dc.title | Sanat İçin Yemek, Yemek İçin Sanat | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | SAMANCI AYDIN, Menekşe. Sanat İçin Yemek, Yemek İçin Sanat, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara, 2019.
Beslenme canlıların en temel ihtiyaçlarından biridir. Diğer ihtiyaçlara göre daha farklı olan beslenme eylemi, genellikle bir canlının yaşamının devam etmesiyken başka bir canlınınkinin sona ermesi anlamına gelebilir. Böyle olunca da bir ölüm kalım mücadelesine dönüşür. Ancak, insanların toplumsallaşmasıyla birlikte beslenme biyolojik bir gereklilik olmanın yanında toplumsal anlamları olan nesnelere dönüşür. Bu nesneler etrafında çeşitli eylemler, ritüeller, çatal bıçak gibi yardımcı/aracı nesneler, mutfak, kiler, restoran gibi mekânlar toplumsal yaşam içerinde örgütlenerek yeni toplumsallıklara yol açar. Bu anlamda yiyecek/içecekler ve onları tüketme salt bir biyolojik gereksinim olmaktan çıkıp birer iletişim aracına dönüşür. Yani biyolojik bir amaçken, toplumsal bir araca dönüşür.
Aynı zamanda sosyal statülerin göstergesi olan bütün bu nesneler ve eylemler en başından beri sanatın konusu olmuştur. Mağara resimlerinden günümüze kadar av sahnelerinden, saray ziyafetlerine, toplumsal eşitsizlikten yüksek statü göstergesine kadar çok geniş bir konular yelpazesiyle sanatın her türlü formunda karşımıza çıkar. Bu Sanatta Yeterlik Tezi kapsamında, yiyecek/içeceklerin ve onları edinme ve tüketme biçimlerinin sanatla nasıl bir ilişki içerisinde olduğu sanat tarihinden örnekler üzerinden incelenmiş olup, yine bu tez kapsamında üretilen sanat çalışmalarının yorumlanmasına temel oluşturmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10230613 | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |