dc.contributor.advisor | Kaya, Mümtaz | |
dc.contributor.author | Arslan, Nurdan | |
dc.date.accessioned | 2019-01-03T08:52:37Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-12-06 | |
dc.identifier.uri | 10227411 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5651 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate The Contribution of Tasked-Based Approach
to the Speaking Ability of A1-A2 Level that Turkish is taught as a Foreign Language.
In this study, qualitative research method was used. In this study, four classes were
studied. Participants of this study are the foreign students in Bilkent University.
As a data collection tool, student’s opinions were consulted at the end of each task. The
data obtained were interpreted by the researcher. Tasks carried out in the research were
formed by the researcher in accordance with the principles of task-based approach.
The tasks were applied to the participants at various intervals in accordance with the
curriculum. After each task, student’s opinions were consulted. The data were collected
and analyzed by the researcher.
According to the findings obtained from the research, it was concluded that tasks
implemented throughout the process had contributed to the speaking skills of the
participants. In addition, according to the feedback from the students, it was concluded
that these applied tasks made the teaching process more enjoyable.
It may be said that the interaction-based speaking tasks can be more frequently in
teaching methods to make the teaching Turkish as a foreign language more effective. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Görev odaklı yaklaşım | tr_TR |
dc.subject | Konuşma becerisine katkı sağlayan etkinlikler | tr_TR |
dc.subject | Öğrenci görüşleri | tr_TR |
dc.subject | Task-based approach | en |
dc.subject | Tasks for speaking ability | en |
dc.subject | Student’s opinions | en |
dc.title | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin A1-A2 Düzeyi Konuşma Becerisine Katkısı | tr_TR |
dc.title.alternative | The Contribution of Tasked-Based Approach to the Sakine Ability of A1-A2 Level that Turkish is taught as a Foreign Language | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Göreve Dayalı Öğrenme
Yönteminin A1-A2 düzeyi Konuşma Becerisine Katkısını araştırmaktır.
Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada toplam dört sınıf ile
çalışılmıştır. Katılımcılar Bilkent Üniversitesi’nde okumakta olan A1-A2 düzeyindeki
yabancı öğrencilerdir. Veri toplama aracı olarak, uygulanan etkinlik sonrasında
katılımcıların görüşlerine başvurulmuştur.
Elde edilen veriler araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Araştırmada uygulanan
etkinlikler, eylem odaklı yaklaşımın ilkelerine sadık kalınarak araştırmacı tarafından
oluşturulmuştur. Uygulanan etkinlikler, müfredata uygun şekilde, çeşitli aralıklarla
katılımcılara uygulanmıştır. Her etkinliğin ardından katılımcıların görüşlerine
başvurulmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından toplanmıştır ve analiz edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, süreç boyunca uygulanan etkinliklerin
katılımcıların konuşma becerilerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca,
öğrencilerden alınan dönütlere göre, öğretim sürecini daha keyifli hale getirdiği
sonucuna ulaşılmıştır.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin daha etkili olabilmesi için kullanılacak olan
etkileşim temelli konuşma etkinliklerinin öğretim metotlarında daha fazla olması
gerektiği söylenebilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-01-03T08:52:37Z | |