Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSönmez, Harun
dc.contributor.authorÖzdemir, Onur
dc.contributor.authorÖzdemir
dc.date.accessioned2018-12-26T10:42:30Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-10-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5548
dc.description.abstractAs a natural consequence of urbanization, increasing number of vehicles and time management gains more importance from day to day, increasing the standards becomes inevitable. Sometimes tunnel constructions are needed for the construction of roads with high standards in the areas with rugged land conditions. In addition, the feasibility and contsturction time of the tunnels with the developing technology in recent years has increased considerably. Therefore, the tunnels constructed in the application projects todays are used as an alternative by replacing the high splitting sections. In this thesis, it is aimed to evaluate the possible effects of in-situ stress conditions and distance between twin tunnels to deformations. The effects on deformation and plastic zone analysis results was evaluated depending on the change of the ratio of horizontal stress to vertical stress (k parameter) within the possible realistic limit values and also the change of distance between twin tunnels by numerical models generated by using the Phase2 program.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖZET ……………………………………………………………………………………………… i ABSRACT ………………………………………………………………………………………… ii TEŞEKKÜR ………………………………………………………………………………………. iii İÇİNDEKİLER ……………………………………………………………………………………. iv ÇİZELGELER ……………………………………………………………………………………. v ŞEKİLLER ………………………………………………………………………………………... vi SİMGELER VE KISATLMALAR ……………………………………………………………….. ix 1. GİRİŞ 1 1.1. Tezin Amacı ve Kapsamı 1 2. TEZ KONUSUNA YÖNELİK LİTERATÜR DEĞERLENDİRMESİ 2 2.1. Kaya Kütlesi Sınıflama Sistemleri 2 2.1.1. RMR Sınıflama Sistemi 4 2.1.2. Q (NGI) Sınıflama Sistemi 7 2.1.3. Jeolojik Dayanım İndeksi (GSI) 8 2.2. Yeni Avusturya Tünelcilik Yöntemi (NATM) 10 2.3. Yerindeki (Arazideki) Gerilme Koşulları 14 2.4. Sayısal Modellemeler 16 3. SAYISAL MODELLEME GİRDİ PARAMETRELERİ 17 3.1. Kaya Kütlesi Sınıflama Sistemlerine Göre Yapılan Değerlendirmeler 17 3.2. Dayanım ve Deformasyon Parametreleri 21 4. SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE TÜNEL DEFORMASYON ANALİZLERİ 26 4.1. Sayısal Modelleme ve Analizleri 32 4.1.1. “k” değerindeki değişimin etkisine yönelik analizler 49 4.1.2. İkiz tünel arasındaki mesafenin etkisine yönelik analizler 53 4.2. Sonlu Elemanlar Analizi Sonuçlarına İlişkin Değerlendirmeler 55 5. SONUÇLAR VE ÖNERİLER 59tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİkiz Tünel
dc.subjectSayısal Model
dc.subjectYerinde Gerilme
dc.titleYerinde Gerilme Koşulları ve İkiz Tünel Arası Uzaklığın Tünel Çevresinde Meydana Gelen Deformasyonlara Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetŞehirleşmenin doğal bir sonucu olarak, artan araç sayısı ve günden güne daha fazla önem kazanan zaman yönetimi, ulaşım ağlarının geliştirilmesi ve standartlarının arttırılmasını kaçınılmaz hale getirmektedir. Sarp arazi koşullarının olduğu bölgelerde yüksek standartlara sahip karayolu imalatlarının yapılması için zaman zaman tünel inşaatlarına gereksinim duyulmaktadır. Ayrıca tünellerin son yıllarda gelişen teknoloji ile yapılabilirliği ve imalat hızları son derece artmış olup, bu nedenle günümüzde inşa edilen tüneller yüksek yarma kesimlerinin de yerini alarak uygulama projelerinde alternatif oluşturmaktadır. Bu tez çalışmasında, yerinde gerilme koşullarının ve ikiz tüneller arasındaki uzaklığın deformasyonlara olan olası etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Phase2 programı kullanılarak oluşturulan sayısal modeller üzerinde, yatay gerilmenin düşey gerilmeye olan oranının (k parametresi) olası gerçekçi sınır değerler içerisindeki değişiminin ve ayrıca ikiz tüneller arasındaki uzaklık değişiminin, deformasyon ve plastik bölge analiz sonuçlarına olan etkisi örnek bir en kesit kullanılarak değerlendirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentJeoloji Mühendisliğitr_TR
dc.contributor.authorID10215017tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster