dc.contributor.advisor | Tarhan, Ayça | |
dc.contributor.author | Sönmez Çiçek, Sena | |
dc.date.accessioned | 2018-12-26T10:21:16Z | |
dc.date.issued | 2018-09-03 | |
dc.date.submitted | 2018-08-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5476 | |
dc.description.abstract | Characteristics of a given software platform usually have profound effects on the
design and source code of applications developed in that platform. There are
fewer studies evaluating or comparing the features of desktop versions against
mobile versions of an application while there are many studies in the literature
comparing mobile platforms such as Android, iOS and BlackBerry, and
applications developed for these platforms from different angles. With this thesis,
applications developed for mobile and desktop platforms have been examined in
terms of design criteria, source code size and platform dependency and it has
been researched whether a similarity can be established between these platforms.
In this direction, four research questions were constructed by adopting the method
of exploratory research: (1) How is the design of mobile and desktop applications,
in terms of object oriented metrics? (2) How is the size of mobile and desktop
applications in terms of source code size? (3) How are applications developed for
mobile and desktop platforms different in terms of dependencies? (4) Can
similarities be identified between the applications developed for these two
platforms? To answer these questions, the source code for the mobile and
desktop versions of two open source applications has been examined and
iv
analyzed in a comparative way. It was found that the results obtained for the DIT
and WMC metrics in the C & K metric set, which is used in the design evaluation,
are higher in the desktop applications, and the values for the RFC and CBO
metrics are higher in the mobile applications. Within the scope of the second
research question, it was observed that the code size of mobile versions was
larger than desktop versions for both application pairs. With the third research
question, it is concluded that the mobile applications are more dependent on the
platform. When the results of the last research question and the other research
questions are evaluated, it is concluded that the obtained data and the conditions
of the research are not suitable for making inferences by discussing the similarity
of the platforms with feature-equivalent mobile and desktop application couples
which have been developed with different languages. | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yazılım Platformu | |
dc.subject | Platform Etkisi | |
dc.subject | Mobil Yazılım | |
dc.subject | Masaüstü Yazılım | |
dc.subject | Yazılım Tasarımı | |
dc.subject | Yazılım Ölçütleri | |
dc.subject | Keşifsel Çalışma | |
dc.title | Uygulamaların Mobil Ve Masaüstü Sürümlerinin Kod Tabanlı Karşılaştırması: Keşifsel Bir Çalışma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Belirli bir yazılım platformunun özellikleri, genellikle, bu platform için geliştirilen
uygulamaların tasarımını ve kaynak kodunu etkilemektedir. Aynı uygulamayı hem
masaüstü hem de mobil platform için üretecek geliştiriciler için platformun
uygulamalar üzerinde nasıl bir etkisi olduğu bilmek faydalı olabilir. Literatürde
Android, iOS ve BlackBerry gibi mobil platformların ve bu platformlar için
geliştirilmiş uygulamaların farklı açılardan karşılaştırıldığı birçok araştırma
bulunurken bir uygulamanın, mobil sürümlerine karşı masaüstü sürümlerinin
özelliklerini değerlendiren veya karşılaştıran araştırmalar daha az sayıdadır. Bu
tez ile mobil ve masaüstü platformlar için geliştirilmiş uygulamalar; tasarım
ölçütleri, kaynak kod boyutu ve platform bağımlılığı açısından incelenmiş ve bu
platformlar arasında bir benzerlik kurulup kurulamayacağı araştırılmıştır. Bu
doğrultuda keşifsel araştırma yöntemini benimseyerek dört araştırma sorusu
oluşturulmuştur: (1) Mobil ve masaüstü uygulamaların tasarımı, nesneye yönelik
ölçütler bakımından nasıldır? (2) Mobil ve masaüstü uygulamaların büyüklüğü,
kaynak kod boyutu bakımından nasıldır? (3) Mobil ve masaüstü platformlar için
geliştirilmiş uygulamalar, farklı türden bağımlılıklar açısından nasıldır? (4) Bu iki
platform için geliştirilmiş uygulamalar arasında benzerlik gözetilebilir mi? Bu
soruları cevaplamak için, açık kaynaklı iki uygulamanın mobil ve masaüstü
ii
sürümlerinin kaynak kodları incelenmiş ve karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir.
Tasarım değerlendirmesinde yararlanılan C&K ölçüt kümesinde yer alan, DIT ve
WMC ölçütleri için elde edilen sonuçların masaüstü sürümlerde daha yüksek
olduğu, RFC ve CBO ölçütü için elde edilen sonuçların ise mobil sürümlerde daha
yüksek olduğu saptanmıştır. İkinci araştırma sorusu kapsamında her iki uygulama
çifti için mobil sürümlerin kod boyutunun daha büyük olduğu gözlenmiştir. Üçüncü
araştırma sorusu ile mobil sürümlerin üzerinde çalıştığı platforma daha bağımlı
olduğu sonucu elde edilmiştir. Son araştırma sorusu ile diğer araştırma sorularının
cevapları aranırken elde edilen veriler ve araştırmanın yapıldığı koşullar
değerlendirildiğinde ise bu çalışmada incelenen, farklı dillerle geliştirilmiş denk
özelliklere sahip mobil ve masaüstü uygulama çiftlerinin, platform benzerliğini
tartışarak çıkarımlar yapmak için elverişli olmadığı sonucuna varılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10211325 | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2018-12-26T10:21:16Z | |