Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOzanözgü, Emine Nur
dc.contributor.authorTelyakar, Zeynep
dc.date.accessioned2018-12-10T11:58:58Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-10-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5436
dc.description.abstractIn the past, human beings' adventures with space have always differed in their handling. The perception of architecture on the human side has also changed in this parallel. The concepts of space and form investigated in this study include the investigation of structure form and inner space dialectic on the iconic structure scale. The ever-present iconic structures that have always been present in daily history are antagonized by the influence of globalization as products of architects, who are now reputed. The star becoming an architect leads to an increase in interest in the buildings of society and a feeling of curiosity. The visual perception of these architectural products on the human being becomes the focal point of the city, becoming a symbol of the city, by becoming more independent with both architecture and the city. These factors and the architectural design conception of the buildings formed by the dilemma of attention and attention draw attention to the issues such as the shell effect, the reduction of the interior design, and the legitimacy of building authenticity and contextualization. As a result, the starchitect which can be mentioned as the basic point of the starchitectecture design concept, which is one of the many architectural approaches discussed in recent times, has been examined through its comprehensive research and examples with the presence, formation and interior space of the works belonging to the starchitect. In this context, it is thought that the subject will be added to the interior spatial scale and added new questions, it will contribute to the discussions based on starchitecture.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY……………………………………………………………….…….ii BİLDİRİM………………………………………………………………………........…iii YAYIMLAMA VE FiKRi MÜLKiYET HAKLARI BEYANI ………………………..iv ETİK BEYAN ……………….......................……………………………………..…..v TEŞEKKÜR ……………….......................………………………………………….vi ÖZET…………………………………………………………………………………..vii ABSTRACT………………………………………………………………………..…viii İÇİNDEKİLER……………………………………………………………………...….ix ŞEKiLLLER DiZiNi ……………….........……………………………...……...…....xii 1.BÖLÜM : GİRİŞ…………………………………………………………………….1 2.BÖLÜM : MEKAN VE FORM İLİŞKİSİ ……………………………………….…7 2.1. Mekan Kavramı………………....……………………………….…..…7 2.1.1 Mekan tanımı …...………………………………………....…....7 2.1.2 Mekanın algılanması ….......………………...………….....…..11 2.1.3 Mekanın tarihsel gelişimi .….......………...…………….....….18 2.1.3 Mekân ve Kütle ………............………...…….………………..43 2.2. Form Kavramı………….………………………………………………45 2.3. İç Mekan-Kabuk İlişkisi ……………...……………………………….50 2.3.1 Form-fonksiyon ilişkisine bağlı iç mekan-kabuk ilişkisi...…...52 2.3.2 İç Mekân-kabuk ilişkisinde görsel bütünlük...........................56 2.3.3 İç Mekân-kabuk ilişkisinde kopukluk ....................................58 2.4. Bölüm Değerlendirilmesi……....……………………………..……...60 3. BÖLÜM : İKONİK YAPI VE STARCHITECT KAVRAMLARININ KENT KİMLİĞİNE VE MARKALAŞMAYA ETKİLERİ...................………………….…62 3.1. İkonik Yapı Tanımı ve Örnekleri….……………..........…………….62 3.2. İkonik Yapılarda Kabuk- İç Mekan İlişkisi……………..…………..66 3.3. Günümüz Mimarları-Starchitect Kimdir?.....……………...……….68 3.4.Kentsel İmaj Yaratımında Starchitect ve İkonik Yapı Birlikteliği………………………………………………………………..….………..70 3.5. Kent Kimliği ve Markalaşma……………………………..…………..76 3.6. Bölüm Değerlendirilmesi…………………………….……..………..86 4. BÖLÜM: STARCHITECTURE TASARIM ANLAYIŞI…......…………………89 4.1. Starchitecture Kavramı ve Etkileri …...……………….....……...…89 4.2.1. Küresel etkileri…………...…………………………...............91 4.2.2. Kent Üzerindeki Etkileri…………......………….…...............92 4.2.3. Birey Üzerindeki Algı Etkileri…………......…………............93 4.2. Starchitecture Tasarım Anlayışı…...………....……….....…………95 4.2.1. Tasarımda marka olgusu ….…………......…………............95 4.2.2 ‘Bilbao effect’ ….…………......…………...............................97 4.2.3 İkon Olma Arzusunun Form Karşılığı…………………........100 4.3. Bölüm Değerlendirilmesi………….....………....……….....………104 5. BÖLÜM: DÜNYADAKİ STARCHITECTURE ÖRNEKLERİ İNCELEMESİ………………………………………………………………………..106 5.1. Örneklerin Seçimi ve İncelemesinde Başvurulan Yöntem.......106 5.2. Starchitecture Örnekleri …......……...………....……….....……...108 5.2.1. CCTV Genel Merkezi…...….…………......…………..........108 5.2.2. Seattle Şehir Kütüphanesi....…………......…………..........113 5.2.3. Haydar Aliyev Kültür Merkezi...………......……….............118 5.2.4. Guangzhau Opera Binası….…………......…...……...........123 5.2.5. Gugenheim Müzesi…......….…………......…..……............128 5.2.6. Walt Disney Konser Salonu.…………......…………..........133 5.2.7. Swiss Re Genel Merkez Binası...……......…………..........138 5.2.8. Bund Finans Merkezi Fosun Vakıf Binası.…………..........143 5.2.9. Berlin Yahudi Müzesi…....…......….………...………..........148 5.2.10. Denver Sanat Müzesi....….…………......…………..........153 5.3. Bölüm Değerlendirilmesi………….....………....……….....………158 6. BÖLÜM: SONUÇ VE DEĞERLENDİRME…......…………..............………152 KAYNAKÇA………………………………………………………..……………….157 ÖZ GEÇMİŞ ………………………………………………………..……………….166 TURNITIN RAPORUtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMekân
dc.subjectForm
dc.subjectİkonik Yapı
dc.subjectKent İmajı
dc.subjectStarchitect
dc.subjectStarchitecture
dc.titleMekan Ve Form İlişkisinde İkonik Bir Yaklaşım: Starchıtecture Tasarım Anlayışıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTarihte insanoğlunun mekân ile serüveni, onu ele alışı her dönem farklılık göstermiştir. Mimarlığın insan tarafından algılanışı da bu paralellikte değişmiştir. Bu çalışmada incelenen mekân ve form kavramları, yapı formu ve iç mekân diyaloğunun ikonik yapı ölçeğinde araştırılmasını kapsamaktadır. Tarihten günümüze her zaman mevcut olan ikon yapılar küreselleşmenin etkisiyle günümüzde dünya çapında ün sahibi olan mimarların ürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Mimarın yıldız olma hali toplum üzerinde yapıtlarına olan ilginin artmasına, merak duygusunun oluşmasına sebep olmaktadır. Bu mimari ürünlerin insan üzerindeki görsel algısı ise hem mimarı ile hem de kent ile özdeşleşerek kentin odak noktası, simgesi halini almaktadır. Bu etmenlerle birlikte bu ilgi ve dikkat çekme ikilemi ile oluşan yapıların mimari tasarım anlayışları incelenerek ortaya çıkan salt kabuk etkisi, iç mekânın öneminin azalması, yapı sahiciliğinden ve bağlamdan kopmanın meşrulaşması konuları incelenmiştir. Sonuç olarak son dönemlerde tartışılan birçok mimari anlayıştan biri olan starchitecture tasarım anlayışının temel noktası olarak bahsedebileceğimiz starchitect e ait olan yapıtların bu çalışma kapsamında mevcudiyeti, oluşumu ve iç mekâna getirdikleri ile kapsamlı araştırması ve örnekler üzerinden incelemesi yapılmıştır. Bu bağlamda konunun iç mekânsal ölçekte getirdikleri ile detaylandırılıp yeni sorular ortaya konularak starchitecture temelli tartışmalara katkı sağlayacağı düşünülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.contributor.authorID10223137tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2018-12-10T11:58:58Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster