Show simple item record

dc.contributor.advisorKanneci, Ahmet Abdurrahman
dc.contributor.authorKaragülle, Erkan Mehmet
dc.date.accessioned2018-10-30T07:00:06Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-10-03
dc.identifier.citationAltay, G. (2011). Kontrpuan Yatay Çokseslendirme. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları. Atalay, A. (1985). Müzik Yazıları. Müzik Ansiklopesi (cilt. 3, s.890-920). Ankara: Sanem Matbaası. Church modes. (1974). Harvard Dictionary of Music içinde (sekizinci baskı, s. 165-168) Massachusetts: Harvard Dictionary of Music. Griffiths, J.A. (1982) Esteban Daza, The fantasias for vihuela, edited by, A-R Editions Inc. Griffiths, J.A. (1983). The Vihuela Fantasia: A Comperative Study of Forms And Styles. Doktora Tezi, Monash University, Melbourne. Hexachord. Harvard Dictionary of Music (8. baskı, s. 383) Massachusetts: Harvard Dictionary of Music. Kaygısız, M. (2004). Müzik Tarihi, Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi. İstanbul: Analiz Basım Yayın. Koonce, F. (2008).The Renasissance Vihuela and Guitar in Sixteehth-century Spain. Mel Bay Publications Mudarra, A. (1546). Tres libros de musica en cifras para vihuela. Erişim: 28 Ağustos 2017. http://bdh-rd.bne.es/viewer.vm?id=0000108275&page=1 Narvaez de, Luys (1538) Los seis del delphin de musica, Valladolid. the lute society of america archives. Erişim: 28 Ağustos 2017, http://www.bdh-rd.bne.es/viewer.vm?id=0000134585&page=1 Özgür, Ü. (2001). Antik Yunan Modlarından Ortaçağ (Kilise) Modlarına. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 2 Öztürk, Okan Murat. 15. Yüzyil Osmanli Müziğinde Şube Kavrami ve Hermetîk Gelenek [HIZIR BİN ABDULLAH’I ANLAMAK], Doğu Batı Düşünce dergisi sayı 62,ekim 2012 Sage, J., Zaldivar, A. “Tono (i).” Grove Music Online. Oxford Music Online. Erişim: 28 Ağustos 2017, http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/28136 Solmization. The New Grove Dictionary of music (23. Cilt, s.644) Oxford University press. Stearns, R. H. B. A (1978). Manual of lutei vihuela and Guitar Tablatures With Survey of Transcription Practice, Instrumental Technique, And Beginning Pedagogy. Yüksek Lisans Tezi. Idoha Üniversitesi, İngiltere. Taruskin, R. (2010), The Earliest Notation to The Sixteenth Century. Oxford University Press. Taylor, J. Sparks, P. 2002. The Guitar and His Music. Oxford University Press. Uluocak, S. (2011). Klasik Gitar Tarihi – I / Rönesans Döneminde Gitar (1536-1600). İstanbul: Doruk Yayımcılık. Ward. J, m. (1953) The Vihuela de mano and its Music, York University, Ph.D., Music University. Valderrabano, E. (1574). Libro de mvsica de vihvela : intitvlado Silva de sirenas, en el cual se hallara toda diuersidad de musica. Erişim: 28 Ağustos 2017, http://bdh-rd.bne.es/viewer.vm?pid=d-3510057tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5262
dc.description.abstractThis research aims to play vihuela pieces on classical guitar in their original church modes. In the first part, tonic differences on vihuela transcriptions will be identified and problem state about performing vihuela works which are written in their own church modes will be put forth.The second part will cover the methods of scanning sources to reach findings of the research.Then, explanations will take place about church modes, Guido’s hexachord system, vihuela, vihuela repertoire, vihuela tuning, imaginary tuning and vihuela tablature due to questions asked in the problem state.The third part will include the findings with their interpretation about the transcriptions of vihuela works that are chosen as samples in consideration of their original church modes and imaginary tunings. Finally, there will be results about the findings obtained, along with suggestions for classical guitar performers, teachers and students to benefit.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY.i BİLDİRİM.ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI.iii ETİK BEYAN.iv ÖZET.v ABSTRACT.vi İÇİNDEKİLER.vii TABLOLAR DİZİNİ.xi ŞEKİLLER DİZİNİ.xii 1.BÖLÜM :GİRİŞ .1 1.1. Problem Durumu.6 1.1.1.Vihuela Transkripsiyonlarındaki Eksen / Kapo Önerisi / Akort Farklılıkları.9 1.1.1.1. “Cancion del Emperador” Transkripsiyonlarındaki Eksen / Kapo Önerisi / Akort Farklılıkları.10 1.1.1.1.1. Tadashi Sasaki Transkripsiyonu.10 1.1.1.1.2. N. Alonso Transkripsiyonu.11 1.1.1.1.3. Emilio Pujol Transkripsiyonu.12 1.1.1.1.4. Karl Scheit Transkripsiyonu.13 1.1.1.1.5. Graciano Tarrago Transkripsiyonu.14 1.1.1.1.6. Zen-On Edisyonu.15 1.1.1.1.7. Joseph Castle Transkripsiyonu.16 1.1.1.1.8. Schott & Co. Ltd Edisyonu.17 1.1.1.1.9. Frederich Hofmeister Edisyonu.18 1.1.1.2. “Guardame las Vacas” Transkripsiyonlarındaki Eksen / Kapo Önerisi / Akort Farklılıkları.20 1.1.1.2.1. Emilio Pujol Transkripsiyonu .20 1.1.1.2.2. Graciano Tarrago Transkripsiyonu.21 1.1.1.2.3. Frederich Noad Transkripsiyonu.22 1.1.1.2.4. Zen-On Edisyonu.23 1.1.1.2.5. Schott & Co. Ltd Edisyonu.24 1.2. Problem Cümlesi.26 1.3. Alt Problemler.26 1.4. Araştırmanın Amacı.26 1.5. Araştırmanın Önemi..27 1.6. Varsayımlar.28 1.7. Sınırlılıklar.28 2. BÖLÜM: YÖNTEM.29 2.1. Araştırmanın Modeli .29 2.2. Evren ve Örneklem.29 2.3. Verilerin Toplanması.29 3. BÖLÜM: KAVRAMSAL ÇERÇEVE.30 3.1. Genel Bilgiler.30 3.1.1 Kilise Modları.30 3.1.2 Guido´nun Hexachord Sistemi.33 3.1.3 Vihuela.36 3.1.3.1. Vihuela Repertuvarı.37 3.1.3.2. Vihuela Tablaturu.39 3.1.3.3. Vihuela Akordu.43 3.1.3.4. Vihuelada Hayali Akort.46 4. BÖLÜM: BULGULAR VE YORUMLAR.51 4.1 Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular Ve Yorumlar.51 4.2 İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular Ve Yorumlar.53 4.2.1 “Cancion del Emperador”´un Modu Nedir?.53 4.2.2 “Cancion del Emperador”´un Tablaturunda Yazan Hayali Akort Nedir?.55 4.2.3 “Modu ve Hayali Akordu Dikkate Alınarak “Cancion del Emperador”´un Transkripsiyonu Nasıl Yapılır?.56 4.3 Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular Ve Yorumlar.66 4.3.1 “Cancion del Emperador”´un Modu Nedir?.66 4.3.2 “Cancion del Emperador”´un Tablaturunda Yazan Hayali Akort Nedir?.67 4.3.3 “Modu ve Hayali Akordu Dikkate Alınarak “Cancion del Emperador”´un Transkripsiyonu Nasıl Yapılır?.68 SONUÇ VE ÖNERİLER.78 KAYNAKÇA..81 Ek-1. “Cancion del Emperador” Los seis del delphin de musica, valladolid 1538.85 Ek-2. “Guardame las Vacas” Los seis del delphin de musica, valladolid 1538.87 Ek-3. Orijinallik Raporu.90tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKlasik gitar
dc.subjectVihuela
dc.subjectKilise modları
dc.subjectHayali akort
dc.subjectTranskripsiyon
dc.titleVihuela Eserlerinin Klasik Gitarla Çalınması Üzerine Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada vihuela eserlerinin bestelendikleri kilise modlarında klasik gitarla çalınması hedeflenmektedir. “Giriş” kısmında vihuela transkripsiyonlarındaki eksen farklılıkları tespit edilerek, vihuela eserlerinin yazıldıkları kilise modlarında icra edilmesi ile ilgili problem durumu ortaya konmuştur. “Yöntem” kısmında araştırmada hangi yöntemlerle kaynak tarandığı ve bulgulara ulaşıldığı açıklanacaktır. Ardından “Kavramsal Çerçeve” kısmında araştırmanın problem durumunda sorulan soruların çözümüne yönelik olarak, kilise modları, Guido´nun hexachord sistemi, vihuela, vihuela repertuvarı, vihuela akordu, hayali akort ve vihuela tablaturu konuları açıklanmıştır. “Bulgular ve Yorumlar” kısmında örneklem olarak ele alınan eserlerin yazıldıkları kilise modları ile hayali akortları dikkate alınarak yeniden transkripsiyonları yapılmıştır. Son olarak araştırmanın “Sonuç ve Öneriler” kısmında, elde edilen bulgular ışığında ulaşılan sonuçlara yer verilerek, klasik gitar icracısı, öğretmeni ve öğrencilerinin yararlanabileceği bazı öneriler getirilecektir.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record