Show simple item record

dc.contributor.advisorErdener, Ali Turgay
dc.contributor.authorDuran, Onur Arınç
dc.date.accessioned2018-10-10T11:43:03Z
dc.date.available2018-10-10T11:43:03Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5217
dc.description.abstractThe one of the first lessons that a student will take when starting out on his/her professional music career is undoubtedly the solmization education. When we take a look at the solmization education that has been carried out at our conservatories and music schools, we can say that our culture is not well-represented. The first thing that comes to mind is there is no mention of aksak (assymetrical) rhythm, which represents our rhythmic feature. The first goal of this study is to create a solmization method for these aksak rhythms. The other focus of the study is to introduce Modern Turkish Music literature to students and also make them enjoy this type of music. When we take another look at the solmization education, we can clearly say that there is no improvement and the students cannot even encounter Turkish composers until they graduate. Furthermore, combining the solmization education with the pieces of the Turkish composers can have a good impact on the students' enthusiasm. The final aim of this study is to combine these two ideas and thus create a solmization method. This work can be seen as a stepping stone towards creating that solmization method.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY iv BİLDİRİM……………………………………………………………………………….v YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI………………………..vi TEŞEKKÜR vii ÖZET viii ABSTRACT ix İÇİNDEKİLER x ŞEKİLLER DİZİNİ xiii GİRİŞ 1 1. AMAÇ 1 2. ÖNEM 2 3. KAPSAM 2 4. YÖNTEM 2 1. BÖLÜM: AKSAK TARTIMLAR 4 1.1. TARTIM NEDİR? 4 1.2. AKSAK TARTIMLAR 5 1.2.1. Aksak Tartımlarda Süre Birimi 7 1.2.2. Aksak Tartımlarda Değişkenlik 10 1.3. AKSAK TARTIMLARIN KÖKENİ ÜZERİNE 11 2. BÖLÜM: AKSAK TARTIMLAR ÜZERİNE SOLFEJ PARÇALARI 16 2.1. SOLFEJ PARÇALARININ OLUŞTURULMASI HAKKINDA 16 2.1.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 16 2.1.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 17 2.1.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 17 2.2. SOLFEJ PARÇALARI 17 2.2.1. Necil Kazım Akses, Piyano için Minyatürler No.1 17 2.2.1.1 Ses Genişliği Ve Aktarım 17 2.2.1.2 Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 20 2.2.1.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 21 2.2.2. Necil Kazım Akses, Piyano için Minyatürler No.6 22 2.2.2.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 22 2.2.2.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 26 2.2.2.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 26 2.2.3. Necil Kazım Akses, Piyano için Minyatürler No.7 27 2.2.3.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 28 2.2.3.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 33 2.2.3.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 34 2.2.4. Ahmed Adnan Saygun, Orkestra için Süit – 1. Bölüm, “Meşeli” 34 2.2.4.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 34 2.2.4.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 40 2.2.4.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 40 2.2.5. Ahmed Adnan Saygun, Demet, Keman ve Piyano için Süit - Horon 41 2.2.5.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 48 2.2.5.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 48 2.2.5.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 50 2.2.6. Ulvi Cemal Erkin – Yaylı Çalgılar için Sinfonietta 50 2.2.6.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 50 2.2.6.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 51 2.2.6.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 59 2.2.7. İlhan Baran – Çocuk Parçaları, Bağlamacı 60 2.2.7.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 63 2.2.7.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 63 2.2.7.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 64 2.2.8. Muammer Sun – Keman Ve Piyano İçin Üç Parça 64 2.2.8.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 64 2.2.8.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 69 2.2.8.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 69 2.2.9. Onur Arınç Duran, Aksak Tartılar Üzerine Solfej Parçası No. 1 70 2.2.9.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 72 2.2.9.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 72 2.2.9.3. Piyano Eşliğinin Oluşturulması 72 2.2.10. Onur Arınç Duran, Aksak Tartımlar Üzerine Solfej Parçası No. 2 73 2.2.10.1. Ses Genişliği Ve Aktarım 75 2.2.10.2. Uzunluk, Duraklamalar Ve Sadeleştirmeler 76 2.2.10.3. Piyano Partisinin oluşturulması 76 2.3. SONUÇ 76 KAYNAKÇA 77 EK 1. AKSAK TARTIMLAR ÜZERİNE PİYANO EŞLİKLİ SOLFEJ PARÇALARI 78 EK 2. AKSAK TARTIMLAR ÜZERİNE SOLFEJ PARÇALARI 117tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSolfej
dc.subjectTartım
dc.subjectAksak
dc.titleAksak Tartımlar Üzerine Solfej Metodu Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBir öğrencinin profesyonel olarak müzik hayatına atılırken alacağı ilk derslerden biri kuşkusuz solfej eğitimidir. Ülkemiz konservatuvarlarında ve müzik okullarında uygulanan solfej eğitiminin içeriğine bakıldığında ise kendi kültürümüzü temsil eden birçok unsurun yer almadığı ya da üzerine düşülmediği gözlemlenmektedir. Bu unsurların başında, ritmik özelliğimizi temsil eden aksak tartımların yokluğu gelmektedir. Aksak tartımlar üzerine bir solfej metodu oluşturulması düşüncesi, bu çalışmanın ilk hedefini oluşturmaktadır. Çalışmanın odak noktası olan diğer düşünce ise, öğrencilere Çağdaş Türk Müziği Literatürümüzü tanıtmak, bunu erken yaşta sevdirmektir. Yine verilen solfej eğitimine bakıldığında, bu konuda hiçbir yaptırım yapılmadığı; öğrencilerin neredeyse mezun olana dek Türk bestecileri ile karşılaşmayabildiği durumlar olduğu değerlendirilmiştir. Solfej eğitimi ile Türk bestecilerinin eserlerini buluşturmanın, öğrencide kulak aşinalığı kazandırabileceği; sevmesine imkan tanıyacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın ana hedefi, bu iki düşünceyi bir araya getirmek ve bu yolda bir solfej dağarcığı oluşturmaktır. Bu çalışma, oluşturulmak istenen bu solfej dağarcığının başlangıcı niteliğindedir.tr_TR
dc.contributor.departmentKompozisyon ve Orkestra Şefliğitr_TR
dc.contributor.authorID10204900tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record