Show simple item record

dc.contributor.advisorBarışkın, Elif
dc.contributor.authorYılmaz Cengiz, Özge
dc.date.accessioned2018-10-02T08:43:05Z
dc.date.available2018-10-02T08:43:05Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5137
dc.description.abstractThoroughly examination of student psychotherapists’ therapeutic alliance rupture experiences and application of Limited Reparenting Imagery, a Schema Therapy intervention, for their rupture experiences were aimed at this thesis. Two separate studies, which used inductive qualitative analysis methods, were conducted. In the first study, five psychotherapist members of the purposive sample were idiographically interviewed with semi-structured interviews. The transcripts were analyzed with Interpretative Phenomenological Analysis (IPA). According to the results, five super-ordinate themes emerged. These are “The Patient Who Leaves Alone but Never Abandons”, “Pandora’s Box Has Opened: Things That Overshadow Spontaneity (This super-ordinate theme has four sub-ordinate themes: “Being Novice: The Constituent of Inefficacy”, “The Myth of Ideal Therapist”, “The Ones Contaminate from The Past”, “The Need for ‘Being Seen’ in Supervision”), “Things Seen in a Momentary Control Loss: Therapists’ Splits That They Could Never Sew”, “Through The Recovery Tide: I Am Not Alone, I Can Do This!”, “Against All The Odds, Glad To Have It!”. In the second study, a Limited Reparenting Imagery was applied to the same sample, for their rupture experiences within semi-structured interviews. After the imagery, their experiences were examined through questions like “how they lived the imagery experience” and “how they made sense of the rupture after the imagery”. According to the thematic analysis of the transcripts, three super-ordinate themes emerged. These are “The Myth of Being Ideal Doesn’t Allow the Flow”, “What are The Recuperative Things? (This super-ordinate theme has three sub-ordinate themes: “I Listen to My Body with My Eyes Closed”, “Wounded but Not a Surrender”, “and The Sanitarians Make Entrance…”), “Quite Different Person (This super-ordinate theme has two sub-ordinate themes: “Relief: Emotions Calmed, Needs Met”, “The Story Changes: Therapist, Not a Student Anymore; Adult, Not a Child Anymore”). The themes were discussed in the context of related literature.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectpsikoterapist deneyimleri
dc.subjectöğrenci psikoterapistler
dc.subjectterapötik ittifakta kırılma
dc.subjectşema terapi
dc.subjectyorumlayıcı fenomenolojik analiz
dc.subjecttematik analiz
dc.subjectnitel analiz
dc.subjectsınırlı yeniden ebeveynlik imgelemesi
dc.titleDoktora Öğrencisi Psikoterapistlerin Şema Terapi Süpervizyonuyla İzledikleri Danışanlarıyla olan İttifakta Kırılma Deneyimlerinin Yorumlayıcı Fenomenolojik Analizi ve Bu Deneyimlere Yönelik Sınırlı Yeniden Ebeveynlik İmgelemesi Uygulanmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasında doktora öğrencisi psikoterapistlerin danışanlarıyla yaşadığı ittifakta kırılma anlarındaki deneyimlerinin derinlemesine incelenmesi ve bu yaşantılara yönelik bir Şema Terapi müdahalesi olan sınırlı yeniden ebeveynlik imgelemesinin uygulaması amaçlanmıştır. Bu bağlamda tümevarımsal ve yorumlayıcı yaklaşımla nitel analiz yöntemlerini kullanan iki ayrı çalışma gerçekleştirilmiştir. İlk çalışmada amaca uygun biçimde ulaşılan örneklemin üyesi beş psikoterapistle, birinin analizi tamamlanınca diğerine geçecek biçimde yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde, Şema Terapi süpervizyonuyla izledikleri danışanlarıyla yaşadıkları ittifakta kırılma deneyimlerini anlayabilmek adına, temel olarak “kırılma yaşantısını geçmişte ve şu anda nasıl anlamlandırdıkları”, “bu kırılma yaşantısının nasıl bir deneyim olduğu”, “bu yaşantıdan mesleki ve kişisel yönlerden nasıl etkilendikleri”, “süpervizyonda bu kırılmanın nasıl ele alındığı” sorularına yanıt aranmıştır. Görüşme deşifreleri Yorumlayıcı Fenomenolojik Analiz (YFA) ile değerlendirilmiştir. Analiz sonucu beş üst tema ortaya çıkmıştır. Bunlar sırasıyla “Yalnız Bırakan ama Terk Etmeyen Danışan”, “Pandora’nın Kutusu Açılıyor: Spontanlığı Gölgeleyenler (Bu üst temanın 4 alt teması bulunmaktadır: “Donanımsızlık: Yetersizliğin Yapıtaşı”, “İdeal Terapist Miti”, “Geçmişten Bulaşanlar”, “Süpervizyonda ‘Görülme’ Gereksinimi”)”, “Bir Anlık Kontrol Kaybında Görülenler: Terapistin Dikemediği Sökükleri”, “Toparlanma Gelgitinde İlerlerken: Yalnız Değilim, Yapabilirim!”, “Her Şeye Rağmen, İyi ki!”’dır. İkinci çalışmada aynı örneklemle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerde, öncelikle ilk çalışmada söz ettikleri kırılma kesitlerindeki deneyimlere yönelik bir Şema Terapi müdahalesi olan Sınırlı Yeniden Ebeveynlik İmgelemesi uygulanmıştır. Uygulama sonrasında uygulamaya yönelik deneyimleri “imgeleme deneyiminin nasıl yaşandığı”, “bu deneyimden sonra terapistlerin kırılmayı nasıl anlamlandırdıkları” sorularıyla anlaşılmaya çalışılmıştır. Görüşme deşifreleri Tematik Analiz’le ele alınmıştır. Analiz sonucu 3 üst tema ortaya çıkmıştır. Bunlar sırasıyla “İdeallik Miti Akışa İzin Vermiyor”, “İyi Gelenler Neler? (Bu üst temanın 3 alt teması bulunmaktadır: “Bedenimi Dinliyorum, Gözlerim Kapalı”, “Yaralanan ama Pes Etmeyen”, “ve Sağlık Ekipleri Sahneye Girer…”)”, “Bambaşka Biri (Bu üst temanın 2 alt teması bulunmaktadır: “Rahatlama: Yatışan Duygular, Karşılanan Gereksinimler”, “Öykü Değişiyor: Öğrenci değil Terapist, Çocuk değil Yetişkin”)”dır. Elde edilen temalar ilgili alan yazın bağlamında tartışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentPsikolojitr_TR
dc.contributor.authorID10196840tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record