Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Leyla
dc.contributor.authorYılmazel, Sefa Emre
dc.date.accessioned2018-10-02T08:38:57Z
dc.date.available2018-10-02T08:38:57Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-06
dc.identifier.citationYılmazel, Sefa Emre. Marka Portföy Stratejisine Yönelik Marka Bileşenleri: Çatı Marka ve Çeşitlendirilmiş Marka Üzerine Bir Uygulama. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara, 2018tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5135
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of brand variables, determined for brand portfolio strategies, on the consumers’ brand portfolio attitude via perceived risk. In the study, in the direction of house of brands and branded house strategies, brand equity, fit, image, reputation, familarity were determined. In order to identify the effect of these variables on consumers’ brand attitude through the perceived risk, a model established between brand equity, fit, image, reputation, familarity on perceived risk and brand attitude. In addition, relationship between perceived risk and brand attitude has also been examined. The sample of the study consists of 318 consumers who made purchases from companies that using branded hosuse and branded house strategy. The data was obtained through survey method. By conducting reliability and validity analysis, the model of this study was tested with confirmatory factor analysis and path analysis method using AMOS 23. According to the results of the path analysis, the effects of brand equity, reputation, and familarity on percieved risk were confirmed both house of brand and branded house strategy. In the branded house strategy, brand equity, fit, image, reputation and perceived risk have effect on consumers’ brand attitude. Also, in the branded house strategy, brand equity, fit, reputation, familarity and perceived risk have effect on consumers’ brand attitude. Moreover, in the effect of brand equity and reputation on brand attitude, perceieved risk was found to have a partial mediation for the house of brand strategy. In addition, in the effect of brand familarity on brand attitude, full mediation was found for percieved risk. Furthermore, in the branded house strategy, percieved risk have partial mediation role in the effect of brand equity, reputation and familarity on brand attitude.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖZET v ABSTRACT vi İÇİNDEKİLER vii TABLOLAR LİSTESİ xi ŞEKİLLER LİSTESİ xiii GİRİŞ 1 BİRİNCİ BÖLÜM: MARKA PORTFÖY YÖNETİMİ, STRATEJİLERİ VE MARKA PORTFÖY YÖNETİMİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR 4 1.1 MARKA POTFÖY YÖNETİMİ 4 1.2 MARKA MİMARİSİ 12 1.3 MARKA PORTFÖYÜ İLE MARKA MİMARİSİ ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE FARKLAR 21 1.4 MARKA PORTFÖYLERİNDEKİ MARKA ROLLERİ 25 1.4.1 Ana Markalar 26 1.4.2 Destekçi Markalar 27 1.4.3 Alt Markalar 28 1.4.4 Öncü Roller 29 1.5 MARKA PORTFÖY STRATEJİLERİ 30 1.5.1 Çeşitlendirilmiş Marka Portföy Stratejisi (House of Brands) 33 1.5.2 Desteklenen Markalar (Endorsed Brands) 36 1.5.3 Alt Markalar (Subbrands) 39 1.5.4 Çatı Marka Portföy Stratejisi (Branded House) 42 1.6 MARKA PORTFÖYLERİ İLE İLGİLİ YAPILMIŞ ÇALIŞMALAR 46 İKİNCİ BÖLÜM: MARKA PORTFÖY STRATEJİLERİNE YÖNELİK MARKA BİLEŞENLERİNİN ALGILANAN RİSK ARACILIĞIYLA TÜKETİCİLERİN MARKA TUTUMU ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE YÖNELİK MODELİN BELİRLENMESİ 60 2.1 MARKA PORTFÖY STRATEJİLERİNE YÖNELİK MARKA BİLEŞENLERİ 60 2.1.1 Marka Denkliği 60 2.1.2 Marka Uyumu 67 2.1.3 Marka İmajı 72 2.1.4 Marka İtibarı 76 2.1.5 Marka Bilinirliği 82 2.2 ALGILANAN RİSK 89 2.3 MARKA TUTUMU 98 2.4 MARKA DENKLİĞİ, MARKA UYUMU, MARKA İMAJI, MARKA İTİBARI, MARKA BİLİNİRLİĞİ, ALGILANAN RİSK VE MARKA TUTUMUNA YÖNELİK ÇALIŞMALAR 105 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: MARKA PORTFÖY STRATEJİLERİNE YÖNELİK MARKA BİLEŞENLERİNİN ALGILANAN RİSK ARACILIĞIYLA TÜKETİCİLERİN MARKA TUTUMU ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE YÖNELİK UYGULAMA: ANALİZ, BULGULAR VE SONUÇLAR 109 3.1 ÇALIŞMANIN AMACI, ÖNEMİ, ULUSAL VE ULUSLARARASI LİTERATÜRE KATKISI 109 3.2 ÇALIŞMANIN MODELİ, DEĞİŞKENLERİ VE HİPOTEZLERİ 113 3.3 ÇALIŞMANIN YÖNTEMİ 116 3.4 ÇALIŞMANIN TASARIMI 118 3.4.1 Anket Formunun Hazırlanması 118 3.4.2 Örneklem Süreci 123 3.4.3 Ön-Test Uygulaması 124 3.4.4 Anket Uygulaması 127 3.4.5 Verilerin Kodlanması ve Kontrolü 128 3.5 ÖN ANALİZLER VE SONUÇLAR 129 3.5.1 Katılımcılara İlişkin Bulgular 129 3.5.2 Normallik Testi 131 3.5.3 Değişkenler Arası Korelasyon Analizi 133 3.5.4 Çalışmanın Güvenilirlik ve Geçerlilik Analizlerine Yönelik Bilgiler 134 3.6 BULGULAR 137 3.6.1 Yapısal Eşitlik Modellemesi 137 3.6.2 Yapısal Eşitlik Modellerinin Doğrulayıcı Faktör Analizi ile Testi, Bulgular, Geçerlilik Analizleri 143 3.6.3 Yapısal Eşitlik Modellerinin Yol Analizi ile Test Edilmesi ve Bulgular 154 3.6.4 Yapısal Eşitlik Modellerinin Önyükleme (Bootstrapping) Yöntemi ile Aracılık Testi 161 3.7 SONUÇ, TARTIŞMA, KATKILAR VE ÖNERİLER 165 2.6.1 A Grubuna Yönelik Sonuçlar (Çeşitlendirilmiş Marka Portföy Stratejisi) 165 2.6.2 B Grubuna Yönelik Sonuçlar (Çatı Marka Portföy Stratejisi) 174 3.8 GENEL SONUÇLAR VE TARTIŞMA 182 3.9 ÇALIŞMANIN KATKILARI, ÖNERİLER VE KISITLARI 189 KAYNAKÇA 192 EKLER 231tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectmarka portföyü
dc.subjectçeşitlendirilmiş markalama
dc.subjectçatı markalama
dc.subjectmarka denkliği
dc.subjectmarka itibarı
dc.subjectmarka bilinirliği
dc.subjectalgılanan risk
dc.subjectmarka tutumu
dc.subjectamos
dc.titleMarka Portföy Stratejisine Yönelik Marka Bileşenleri: Çatı ve Çeşitlendirilmiş Marka Üzerine Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, marka portföy stratejilerine yönelik olarak belirlenen marka bileşenlerinin, algılanan risk aracılığıyla, tüketicilerin marka portföy tutumu üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışmada, marka portföy stratejilerinden çeşitlendirilmiş ve çatı marka portföy stratejileri ele alınmış ve bu stratejilere yönelik olarak marka denkliği, uyumu, imajı, itibarı, bilinirliği değişkenleri belirlenmiştir. Bu değişkenlerin algılanan risk aracılığıyla, tüketicilerin marka portföy tutumu üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla, marka denkliği, uyumu, imajı, itibarı ve bilinirliğinin algılanan risk ve marka tutumu üzerindeki etkisine yönelik model kurulmuştur. Ayrıca, bu modelde algılanan riskin, marka tutumu üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini çeşitlendirilmiş ve çatı marka portföyleri kullanan işletmelerden satın alma yapmış olan 318 tüketici oluşturmaktadır. Anket yöntemi ile toplanılan verilerin güvenilirlik ve geçerlilik analizi gerçekleştirilerek, çalışmanın modeli AMOS 23.0’da doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi yöntemiyle test edilmiştir. Çalışma sonucunda çeşitlendirilmiş ve çatı marka portföy stratejisinde marka denkliği, itibarı, bilinirliğinin, tüketicilerin algıladıkları risk üzerine etkisi olduğu doğrulanmıştır. Çeşitlendirilmiş marka portföy stratejisinde, marka denkliği, uyumu, imajı, itibarı ve algılanan riskin marka tutumu üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Çatı marka portföy stratejisinde ise, marka denkliği, uyumu, itibarı, bilinirliği ve algılanan riskin marka tutumu üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, çeşitlendirilmiş marka portföy stratejisinde marka denkliği ve itibarının, marka tutumu üzerindeki etkisinde algılanan riskin kısmi aracılık rolü bulunmuştur. Buna ek olarak, marka bilinirliğinin marka tutumu üzerindeki etkisinde, algılanan riskin tam aracılık yaptığı doğrulanmıştır. Çatı marka stratejisinde ise, marka denkliği, itibarı ve bilinirliğinin, marka tutumu üzerindeki etkisinde algılanan riskin kısmi aracılık rolü olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster