Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUsta, İlker
dc.contributor.authorMercan, Ceren
dc.date.accessioned2018-09-13T07:04:43Z
dc.date.available2018-09-13T07:04:43Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4891
dc.description.abstractThis thesis explores wood, which has functioned in many different ways throughout the history of humanity, in terms of its eligibility for children’s toys, and findings are assessed with reference to wooden toys’ value in child development. In this context, child development is examined according to the theories and opinions about child development stages and the concepts of play and toys, which are the most valuable elements of childhood in preschool period. Industrial and technological developments bring about changes in ecology and conditions of living, which increase human beings’ contact with artificial substances and chemicals. Heightened susceptibility to health problems thus caused lead human beings to search for what exists in nature, naturally. The present study regards wood in this context and discusses its properties as a natural and healthy substance. Information about the current standards for the safety of toys and findings of online research on producing companies’ websites regarding the use of wood in children’s toys is given. In the light of the literature on the significance of toys in child development, insights concerning wooden toys’ importance thereof are related, taking developmental areas into account. By treating wooden toys as a supporting factor for a healthy child development—as wooden toys are made of a natural, sustainable and eco-friendly substance—a guide to design wooden toys which aims to work as a basis for wooden toys produced with an agenda of adopting and popularizing the use of wood for children’s toys is prepared.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectoyun
dc.subjectoyuncak
dc.subjectçocuk gelişimi
dc.titleAhşap Oyuncakların Çocuk Gelişiminde Yeri ve Ahşap Oyuncaklar için Tasarım Önerileritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezde, insan hayatında birçok işlevle tezahür eden ahşabın çocuk oyuncakları kapsamında kullanımı araştırılmış ve ahşap oyuncaklar çocuk gelişimi ile ilişkilendirilmiştir. Özellikle okul öncesi dönemde çocukluğun en değerli öğeleri olarak oyun ve oyuncak kavramları ile çocuk gelişimi evrelerine dair kuram ve görüşlere göre çocuk gelişimi incelenmiştir. Küresel ölçekte sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmeler neticesinde değişen yaşam şekli, ekolojik değişim ve ekolojik sorunlar ile gündeme gelen sağlık sorunları, yapay maddeler ve kimyasalların insan hayatına girişi ile bunların ortaya çıkardığı sorunlar, insanı yeniden doğal olanı arayışa sürüklediği için, doğal ve sağlığa uygun bir malzeme olarak ahşap konusuna değinilmiş, oyuncaklarla ilgili ülkemizde uygulamada olan oyuncak güvenliği standartları hakkında bilgiye yer verilmiş, oyuncak firmalarının internet siteleri üzerinden ahşap malzemenin oyuncaklarda kullanımı araştırılmış, oyuncakların çocuk gelişimindeki önemine ilişkin literatür bilgileri ışığında çocuk gelişimi ile ahşap oyuncaklar ilişkilendirilerek gelişim alanlarına göre ahşap oyuncakların çocuk gelişimindeki yerine ilişkin öngörülere yer verilmiştir. Çocuk gelişimini desteklemesi bakımından değeri, doğallığı, sağlığa uygun oluşu ve sürdürülebilir, çevre dostu olması ahşap oyuncak kullanımının benimsenerek yaygınlaştırılması düşüncesi ile ahşap oyuncak tasarımına bir alt yapı oluşturması amacıyla, tasarımda göz önüne alınması gereken esaslar ortaya konulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentAğaçişleri Endüstri Mühendisliğitr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster